اخبار بازی

انتظار داریم سرویس جدید پلی‌استیشن راه Game Pass را دنبال کند

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، اخیراً در مورد سرویس جدید و معرفی نشده‌ی پلی‌استیشن صحبت کرده است. وی می‌گوید ایکس‌باکس انتظار دارد که این سرویس راه Game Pass را دنبال نماید.

چندی پیش خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) در گزارشی اعلام کرد که سونی قصد دارد دو سرویس PlayStation Plus و PlayStation Now را با یکدیگر ادغام کرده و تحت یک سرویس تازه ارائه دهد. این سرویس جدید فعلاً با اسم رمز Spartacus شناخته می‌شود و ظاهراً طبق گزارش منبع مذکور، قرار است در بهار آتی برای پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4 راه‌اندازی گردد و در سه بخش ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد اولین مورد شامل مزایای موجود سرویس پلی‌استیشن پلاس مانند بازی آنلاین و عناوین ماهانه‌ی رایگان خواهد بود. دومین مورد کتابخانه‌ی بزرگی از بازی‌هایی مانند سرویس Xbox Game Pass را ارائه می‌کند و البته شامل عناوین انحصاری در روز اول عرضه نمی‌شود. سومین بخش نیز دموی گسترده، استریم بازی و کتابخانه‌ای از بازی‌های کلاسیک پلی‌استیشن را اضافه می‌کند.

فیل اسپنسر اخیراً در مصاحبه با IGN، در خصوص این سرویس جدید پلی‌استیشن توضیحاتی را ارائه داده است. وی اعتقاد دارد ارائه‌ی یک سرویس مانند Game Pass از سوی شرکت سونی امری اجتناب‌ناپذیر است و انتظار دارد برخی از بازی‌های این سرویس از روز اول عرضه در دسترس قرار بگیرند.

من نمی‌گویم که ما همه چیز را فهمیده‌ایم، اما فکر می‌کنم پاسخ درست این است که به مشتریان خود اجازه بدهید که جایی را که می‌خواهند بازی‌های خود را در آن تجربه کنند، انتخاب نمایند. این شامل نحوه‌ی ساخت کتابخانه‌ی بازی‌ها، شفاف بودن با آن‌ها در مورد برنامه‌های ما از نظر ابتکارات رایانه‌ی شخصی و ابتکارات بین نسلی ما و موارد دیگر می‌شود.

بنابراین وقتی می‌شنوم که شرکت‌های دیگر کارهایی مانند Game Pass یا آمدن به PC را انجام می‌دهند، این موضوع برایم منطقی می‌شود؛ زیرا فکر می‌کنم این پاسخ درستی است.

آقای اسپنسر در ادامه گفت:

من واقعاً به آن به عنوان تأیید اعتبار نگاه نمی‌کنم. من در واقع، وقتی با تیم‌هایمان صحبت می‌کنم، در مورد آن به عنوان یک امر اجتناب‌ناپذیر صحبت می‌کنم. بنابراین باید به نوآوری و ایجاد رقابت ادامه دهیم، زیرا کارهایی که انجام می‌دهیم، ممکن است مزیت‌هایی داشته باشد که تنها امروز در بازار داریم. آن‌ها فقط بر این اساس هستند که ما ابتدا به جلو برویم، نه این که چیزی را خلق کنیم که هیچ‌کس نتواند آن را ایجاد کند.

من آن را دوست دارم (ارائه‌ی سرویس جدید پلی‌استیشن که با Game Pass رقابت می‌کند)، زیرا به ما در ادامه‌ی راه انرژی می‌دهد تا کارهایی را که در گذشته انجام داده‌ایم، ادامه دهیم. چون فکر می‌کنم پاسخ درست این است که بازی‌های عالی را منتشر کرده، آن‌ها را روی کنسول، رایانه‌ی شخصی و فضای ابری عرضه کنید و در نهایت آن‌ها را در روز اول عرضه، در سرویس اشتراکی خود قرار دهید. من انتظار دارم که رقیب ما این کار را انجام دهد.

نظر شما در خصوص صحبت‌های فیل اسپنسر چیست؟ آیا سرویس جدید پلی‌استیشن دقیقا همان راه سرویس Game Pass را دنبال خواهد کرد؟ نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *