اخبار بازی

صنعت بازی در سال 2021 رکورد جدیدی را از نظر درآمدزایی ثبت کرد

بر اساس گزارش جدید سایت Newzoo، میزان درآمدزایی صنعت بازی در سال جاری میلادی به 180.3 میلیارد دلار رسیده است.

طبق جزئیات منتشر شده، درآمدزایی صنعت بازی در سال 2021، رشد 1.4 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهد. Newzoo قبلاً پیش‌بینی کرده بود که میزان رشد درآمد صنعت بازی نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کاهش می‌یابد و برای کل سال، 175.8 میلیارد دلار درآمد را برآورد کرده بود.

انتظارات تحلیل‌گران به وضوح بسیار فراتر از حد بوده‌اند؛ چراکه عمدتاً به لطف رشد بی‌وقفه‌ی بخش موبایل (7.3 درصد بیشتر از سال گذشته) بوده‌ است. بازارهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها نیز عملکردی بهتر از حد انتظار داشتند و به ترتیب 0.8 میلیارد و 1.2 میلیارد بیشتر از برآوردهای قبلی درآمدزایی کردند.

تام وایمن (Tom Wijman)، مدیر بخش گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های Newzoo، در این باره می‌گوید:

ما سال را با این فکر شروع کردیم که برای بازار غیرممکن است که رشد آن با سال 2020 مطابقت داشته باشد، زیرا تاخیر در انتشار عناوین AAA و کمبود مداوم عرضه برای سخت‌افزارهای جدید بازی، به مردم فرصت کمی برای خرج کردن در این بخش را می‌دهد. با این حال، 9 ماه پس از آغاز سال 2021، متوجه شدیم که بازار دوباره رشد خواهد کرد. در هر صورت، این موضوع نشان می‌دهد که بازار بازی‌ها قطعاً دیگر آن کسب‌وکار فصلی و ضربه محور سابق نیست.

محتوای جدید بازی دیگر به معنای بازی‌ها یا سخت‌افزار تازه نیست، بلکه یک Season Pass جدید نیز به همان اندازه می‌تواند درآمدزایی کند.

همچنین گیلرمه فرناندز (Guilherme Fernandes)، مشاور بخش مارکتینگ، در خصوص وضعیت بازار بازی‌های ابری (کلاود گیمینگ) گفت:

بازار بازی‌های ابری در موقعیت مناسبی قرار دارد و می‌تواند رشد خوبی را که Newzoo برای سال آینده و بعد از آن پیش‌بینی کرده است، داشته باشد. بسیاری از مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌های جایگزین برای تجربه‌ی بازی‌های جدید هستند، زیرا گیمرها برای ارتقای سخت‌افزار خود تلاش می‌کنند و دست‌کم تا اواخر سال 2022 به سختی می‌توان قطعات جدید را به دست آورد. بازی‌های ابری راه حلی عالی برای این دست از گیمرها است.

بخش بازار بازی‌های ابری نیز امسال رشد قابل توجهی را تجربه کرد و درآمدی بیش از دو برابر را نسبت به سال گذشته به ثبت رساند. Newzoo رشد بیشتری را در این بخش برای سه سال آینده پیش‌بینی کرده است. بخش‌های Esport و استریم زنده نیز در سال 2021 گسترش یافته‌اند. درآمد بازی‌های Esport نسبت به سال گذشته 14.5 درصد رشد داشته‌اند. از طرف دیگر، مخاطبان استریم زنده‌ی بازی‌ها در مقایسه با سال 2020، به لطف توییچ 12.7 درصد بیشتر شده است. توییچ با داشتن 23.3 میلیارد ساعت بیننده‌ی زنده‌ در سال 2021، رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده است.

پیش‌بینی Newzoo از میزان رشد بازی‌های ابری در سال 2024

Newzoo پیش‌بینی می‌کند که صنعت بازی در سال 2024، در مجموع 218.8 میلیارد دلار درآمدزایی می‌کند که 116.4 میلیارد دلار آن به بخش موبایل اختصاص خواهد داشت. همچنین طبق این پیش‌بینی، در سال 2024 بازی‌های ابری حدود 6.5 میلیارد دلار و بازی‌های Esport نیز در حدود 1.6 میلیارد دلار رشد دارند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *