اخبار بازی

صحبت اعضای ناتی داگ پیرامون دسترسی در بازی‌های ویدیویی

سازندگان ناتی داگ (Naughty Dog) و اینسامنیاک (Insomniac)، پیرامون ایجاد گزینه‌های دسترسی (Accessibility) و چالش‌های ساخت آن‌ها، صحبت کردند.

متیو گلنت (Matthew Gallant)، مسئول بخش طراحی سیستم ناتی داگ، در پاسخ به سوال گیمرها چه چیزی را از گزینه‌های دسترسی به درستی متوجه نشدند؟ پاسخ داد:

گزینه‌های دسترسی مستقل از دشواری بازی هستند. برخی از هواداران به دنبال تجربه‌ای آسان هستند، اما باقی به دنبال سخت‌ترین سطح هستند و یا حالتی که تنها یک بار شکست، فایل ذخیره‌ی آن‌ها حذف شود. سختی و دشواری یک بازی ویدیویی از گزینه‌های دسترسی آن جدا است و با انتخاب‌های درست، می‌توانند با یکدیگر توازن داشته باشند.

آقای گلنت ادامه داد که هر بازی ویدیویی در ساخت گزینه‌های دسترسی متناسب با خود، مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد که از طریق ارزیابی و تست آن‌ها، می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. متیو گلنت باور دارد که گزینه‌های دسترسی، خط مقدم طراحی بازی‌های ویدیویی هستند و امیدوار است که در دهه‌ی آینده، وجود این قابلیت‌ها همه‌گیر شود.

سازندگان و توسعه‌دهندگانی همچون اینسامنیاک و ناتی داگ، در ساخت قابلیت‌های دسترسی خود، با افراد کم‌توان و متخصصان مشورت می‌کنند. برایان آلگیر (Brian Allgeier)، یکی از کارگردان اینسامنیاک، اعلام کرد که برای این استودیو ساخت دنیایی با شخصیت‌هایی قابل درک، بسیار مهم است. به عنوان مثال در عنوان Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، یک هنرمند خیابانی ناشنوا با نام هایلی کاپر (Hailey Cooper) معرفی شد که توسط ناتاشا اوفیلی (Natasha Ofili) هنرنمایی شد. لازم به ذکر است که ناتاشا اوفیلی در واقعیت نیز ناشنوا است.

آقای آلگیر گفت:

هدف داریم تا در آینده، دنیاهایی با شخصیت‌هایی از دامنه‌های بیشتری بسازیم و امیدواریم که به دل طرفداران عناوین ما نیز بنشینند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *