اخبار بازی

هر آنچه باید از نسخه موبایل Call of Duty: Warzone بدانید

در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعات فاش شده از نسخه‌ی موبایل کال آف دیوتی: وارزون (Call of Duty Warzone) را مرور کرده و در اختیارتان قرار دهیم.

با وجود موفقیت مالی عظیم فرنچایز Call of Duty در پلتفرم‌های مختلف (از جمله موبایل)، طبق شایعات به نظر می‌رسد که شرکت اکتیویژن قصد دارد تا عنوان بتل رویال موفق خود یعنی Call of Duty Warzone را به موبایل بیاورد. البته باید بدانید که عنوان Call of Duty: Mobile به صورت جداگانه به کار خود ادامه خواهد داد.

به نظر برتری شرکت اکتیویژن در بازار شوتر اول شخص کنسولی باعث نشده تا این شرکت دست از فعالیت بکشد و قصد دارد تا بازار شوتر اول شخص در موبایل را هم تسخیر کند. در حال حاضر، این شرکت چهار بازی شوتر اول شخص دارد که به طور مداوم آپدیت می‌شوند و حداقل یک بازی دیگر در دست ساخت دارد؛ اما حتی با این حساب هم دست از پیش‌ توسعه‌ی آثار جدید بر نمی‌دارد.

بازی Call of Duty Warzone Mobile در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

طبق آخرین اطلاعات فاش شده، احتمالا در ابتدای سال 2022 میلادی شاهد انتشار بازی Call of Duty Warzone Mobile باشیم.

یک منبع داخلی خوش سابقه‌ی دنیای بازی در توییتر، به نام تام هندرسون (Tom Henderson) هفته‎‌ی پیش اشاره کرد که این بازی در اوایل سال بعد میلادی منتشر خواهد شد. او حدود یک هفته‌‌ی پیش در مورد این موضوع نوشت:

انتشار بازی Call of Duty Warzone Mobile برای اوایل سال 2022 برنامه‌ریزی شده و این بازی به تازگی وارد پایگاه اطلاعاتی PlaytestCloud شده است.

Warzone Call of Duty
mobile
توئیت تام هندرسون درباره‌ی زمان انتشار Call of Duty Warzone Mobile

جدا از این، در ماه مارس 2021 (اسفند 1399) نظرسنجی‌ای در بازی Call of Duty Mobile منتشر شد که از پلیرها می‌پرسید “آیا دوست دارند نقشه‌ی وردنسک (Verdansk) که همان نقشه‌ی بخش اول و دوم عنوان Call of Duty Warzone بود، به تلفن همراه بیاید؟”. بنابراین، خبر ساخت Call of Duty Warzone Mobile نباید چندان هم غافلگیرکننده باشد.

Call of Duty Warzone Mobile
به تازگی با به‌‌روزرسانی Warzone Pacific، نقشه‌ی کلدرا (Caldera) در عنوان Call of Duty Warzone جایگزین نقشه‌ی ودنسک شد. با این حساب بازی Call of Duty Warzone Mobile تنها اثری خواهد بود که تجربه‌ی نقشه‌ی ودنسک در آن ممکن است.

با توجه به این که این شایعات و اطلاعات افشا شده‌ی اخیر، سرنخی درباره‌ی زمان شروع ساخت این بازی در اختیارمان قرار نداده‌اند، کاملا ممکن است که توسعه‌ی این بازی از مدت‌ها قبل آغاز شده باشد.

استودیوی سازنده‌ی بازی و جزئیات دیگر

صحبت‌ها در بحث ساخت بازی Call of Duty Warzone mobile وقتی بالا گرفت که شرکت اکتیویژن یک آگهی استخدام برای ساخت یک شوتر اول شخص برای موبایل منتشر کرد. با توجه به این آگهی، اکتیویژن قصد داشت حدود 50 نفر را استخدام کند، پس می‌دانستیم که ابعاد این پروژه کوچک نیست.

حتی از این قبل‌تر و در اوایل سال 2020، شرکت اکتیویژن یک آگهی استخدام برای پروژه‌ای محرمانه با نام مخفف WZM منتشر کرد که این حروف احتمالا مخفف عبارت Warzone Mobile هستند؛ پس با این حساب، مدتی از شروع ساخت این بازی گذشته است.

Warzone Mobile Call of Duty
عنوان Call of Duty Mobile موفق‌ترین شوتر اول شخص در بازار موبایل است.

جدا از این دو مورد، در ماه خرداد امسال (ژوئن 2021) نیز یک فرم استخدام دیگر از این شرکت منتشر شد که به دنبال استخدام نیروی‌ کار جدید برای ساخت یک بازی موبایل تازه بود. جالب است بدانید که در جلسه‌ی سرمایه‌گذاران شرکت اکتیویژن نیز بحث انتشار بازی موبایل جدیدی برای Call of Duty مطرح شد.

حساب توییتر Call of Duty Warzone چند ماه پبش نوشت:

سری Call of Duty یک بازی موبایل جدید خواهد داشت که این فرنچایز را وارد سطح جدیدی می‌کند.

با این حساب، حتی بدون رسمی شدن انتشار بازی Call of Duty Warzone Mobile، از عرضه‌ی آن مطمئن هستیم.

Samulامیرعلی قهرمانی
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *