اخبار بازی

استودیوی کوالیشن در ساخت دموی The Matrix Awakens نقش داشته است

اطلاعات جدید منتشر شده نشان می‌دهد که استودیوی کوالیشن (The Coalition)، سازنده‌ی بازی Gears 5، در توسعه‌ی دموی The Matrix Awakens با اپیک گیمز همکاری داشته است.

بدون شک دموی قابل بازی The Matrix Awakens یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین نمایش‌های رویداد The Game Awards امسال بود که قدرت خارق‌العاده‌ی Unreal Engine 5 را نشان می‌داد. در همین راستا، به‌تازگی جزئیات جدیدی از این دمو ارائه شده است. وب‌سایت Xbox Wire اخیراً با انتشار پستی توضیح داد که استودیوی کوالیشن در توسعه‌ی این دموی خیره‌کننده به اپیک گیمز (Epic Games) کمک کرده است.

در اوایل سال 2021 استودیوی کوالیشن اعلام کرد که قصد دارد برای پروژه‌های آینده‌ی خود از Unreal Engine 5 استفاده کند. حال طبق پست اخیر منتشر شده در Xbox Wire، این استودیو مسئول کمک به اصلاح و بهینه‌سازی دموی The Matrix Awakens برای ایکس‌باکس سری ایکس/اس بوده است.

توضیحات پست منتشر شده در Xbox Wire به شرح زیر است:

تمرکز اولیه‌ی کوالیشن روی حافظه و بهینه‌سازی عملکرد دمو برای استفاده کامل از ایکس‌باکس سری ایکس و اس بود. از آنجایی که این تجربه دارای دنیایی فوق‌العاده بزرگ و متراکم با حجم خیره‌کننده‌ای از محتوا است، اولین قدم کار روی بهینه‌سازی حافظه بود. در آن زمینه، کوالیشن با اپیک گیمز همکاری کرد تا اطمینان حاصل کند که دارایی‌های موجود در نسخه‌ی نمایشی برای استفاده کامل از استریم بافت مجازی در هر کجا که احتمال دارد، تنظیم شده باشد و سیستم‌های حافظه‌ی داخلی، به ویژه در ایکس‌باکس سری اس را تنظیم کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که همه‌ی آن‌ها در حافظه قرار داده می‌شوند.

در بخش بهینه‌سازی عملکرد، تیم‌های سازنده برای بهبود استفاده از هسته‌های CPU پیشرفت‌هایی را انجام دادند. آن‌ها برخی بهینه‌سازی‌های ری‌تریسینگ ایکس‌باکس را انجام دادند که منجر به بهبود عملکردی در حدود 0.5 میلی‌ثانیه شد. در نهایت، آن‌ها تنظیم Vertical Synce را برای اطمینان از نرخ فریم پایدار در طول تجربه فعال کردند.

این اولین باری نیست که کوالیشن و اپیک گیمز برای پروژه‌های مرتبط با Unreal Engine 5 با یکدیگر همکاری می‌کنند. آن‌ها پیش‌تر در جولای امسال، یک نسخه نمایشی فنی برای این موتور را در مراسم GDC به نمایش گذاشتند.

طبق برخی شایعات، استودیوی کوالیشن علاوه بر بازی Gears 6، روی توسعه‌ی یک آی‌پی جدید نیز کار می‌کند. انتظار می‌رود در سال آینده جزئیات بیشتری از پروژه‌های کوالیشن منتشر شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *