اخبار بازی

سازنده Ori برنامه‌ی ایکس باکس برای عناوین اختصاصی را نقد کرد

توماس ماهلر (Thomas Mahler) از مون استودیوز (Moon Studios)، استودیوی سازنده‌ی سری Ori، برنامه‌های پیرامون عناوین انحصاری شرکت مایکروسافت (Microsoft) را نقد کرد.

آقای ماهلر در پلتفرم ریست‌ارا (ResetEra) و در جواب به اظهارات رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، صحبت‌هایی را بیان کرد. آقای اسپنسر به تازگی اعلام کرد که با سیاست‌های جدید ایکس باکس، استودیوی بانجی (Bungie) تحت مالکیت مایکروسافت باقی می‌ماند. استودیوی سازنده‌ی بانجی سال ۲۰۰۷ میلادی از مایکروسافت جدا شد. ماهلر باور دارد که اسپنسر دلیل جدا شدن بانجی را متوجه نشده و این استودیو دوست داشته برای تمام گیمرها بازی بسازد. از طرف دیگر روش فعالیت شرکت مایکروسافت مخالف این روش است.

آقای توماس ماهلر گفت:

فکر می‌کنم که مایکروسافت بین دو گزینه‌ی نامطلوب گیر کرده است. از یک طرف این تصور را از آینده دارد که مرزهای بین پلتفرم‌ها از بین رفته، اما در راستای این هدف تلاش نمی‌کند. باور دارم دلیل اصلی این تضاد، همراهی نکردن دیگر شرکت‌ها است.

اگر دیگر طرفین این موضوع نیز در راستای این هدف تلاش می‌کردند و اگر سونی (Sony) و نینتندو (Nintendo) اجازه می‌دادند تا بخشی از عناوین آن‌ها روی ایکس باکس نیز منتشر شود، مایکروسافت نیز رویکرد خود را عوض می‌کرد، اما متاسفانه صنعت بازی‌سازی در این مسیر حرکت نمی‌کند. این کمپانی‌ها هنوز به ساخت اکوسیستم‌های جدا از هم باور دارند و از ایجاد تغییرات می‌ترسند. در نتیجه فعلاً با همین روش پیش خواهیم رفت.

بیانات توماس ماهلر اشتباه نیستند. سونی و نینتندو با ایده‌ی حذف بازی‌های اختصاصی مخالف هستند، اما آقای اسپنسر بارها اعلام کرده که دوست دارد برای تمام گیمرها عناوین خود را منتشر کند. با این حال مایکروسافت پیش‌تر زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) را با هدف انحصاری کردن فرنچایزهای آن، خریداری کرده است.

ماهلر در پایان اظهارات خود، گفت:

امیدوارم مایکروسافت شجاعت لازم برای عملی کردن رویای خود را به دست آورد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *