اخبار بازی

ناشر ژاپنی از کوچ مخاطبان پلی استیشن به PC می‌گوید

مدیر یکی از ناشران ژاپنی که نامش فاش نشده است، ادعا دارد که مخاطبان کنسول پلی‌استیشن به طور پیوسته در حال حرکت به سمت پلتفرم رایانه‌های شخصی هستند.

برای چندین دهه، پلی‌استیشن خانه‌ی بازی‌های ژاپنی و به ویژه پروژه‌های کوچکتر بی شماری که از این کشور خارج می‌شوند، بوده است. با این حال، در سال‌های اخیر فروش نرم‌افزار در داخل این کشور رو به کاهش بوده و با ادامه‌ی محدودیت عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 5، یکی از مدیران ناشناس اعلام کرده است که کاربران و مخاطبان سونی به تدریج در حال انتقال به رایانه‌های شخصی هستند. چنان که منبع این ناشر ژاپنی به بلومبرگ گفت:

پلیرهایی که قبلاً نسخه‌ی پلی‌استیشن بازی‌های ما را می‌خریدند، اکنون به تدریج به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی روی می‌آورند.

البته مشخص نیست که آیا این منبع به یک روند محلی اشاره می‌کند یا جهانی، اما تعداد بیشتری از فرنچایزهای مرتبط با پلی‌استیشن مانند Yakuza در حال تغییر به سمت محیط‌های چند فرمتی هستند و به محبوبیتی باورنکردنی در رایانه‌های شخصی دست پیدا کرده‌اند، بنابراین این موضوع چندان تعجب آور نیست.

اخیراً در مورد رفتار سونی با مخاطبان بومی و ژاپنی خود در پلی‌استیشن، انتقادهای زیادی وجود داشته است، که وقتی این شرکت استودیوی افسانه‌ای خود یعنی Japan Studio را تعطیل کرد، به شدت بالا گرفت. این که آیا این غول ژاپنی می‌خواهد برای بازاری که زمانی تحت سلطه‌اش بود بجنگد یا خیر، مورد بحث است. هر چه باشد، سونی این روزها حتی بازی‌های فرست پارتی و انحصاری خود را نیز برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌کند و حتی لیبل جدیدی تحت عنوان ‘PlayStation PC’ را با هدف ارائه و گسترش بازی‌های خود به پلتفرم رایانه‌های شخصی تشکیل داده‌ است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *