اخبار بازی

مصر مقصدی ایده‌آل برای کریتوس و God of War بعدی خواهد بود

پس از قتل عامل شدن خدایان یونانی و اساطیر نورس توسط کریتوس، God of War بعدی می‌تواند ما را به مصر دعوت کرده تا “آنوبیس” و “را” را توسط خدای جنگ سلاخی کنیم.

برخلاف تصورات و در حالی که انتظار داشتیم تا داستان کریتوس و God of War در نورس به یک سه‌گانه تبدیل شود، گویا Ragnarok آخرین ایستگاه خدای جنگ در اساطیر اسکاندیناوی خواهد بود. البته، در دورانی که اکثر بازی‌ها به یک سه گانه ختم می‌شوند و تعداد دنباله‌های بی کیفیت نیز کم نیستند، جسارت سانتا مونیکا (Santa Monica) برای ختم جلدی دیگر از کتاب God of War در دو قسمت ستودنی است.

حتی با درنظر گرفتن این که برای بسیاری از علاقه‌مندان این مجموعه تکرار مکررات و در دست گرفتن مجدد کنترل کریتوس لذتی وصف ناپذیر به همراه دارد، استودیوی سانتا مونیکا قرار است تا به هر دلیلی پرونده‌ی اساطیر نورس را ببندد. با این حال، به وضوح مشخص است که Ragnarok پایان کار کریتوس نخواهد بود و این موضوع این سوال را مطرح می‌کند که مقصد بعدی God of War کجا خواهد بود؟ بدون هیچ تردیدی، اساطیر مصر بدیهی‌ترین پاسخ به این سوال است.

البته، اساطیر و خدایان جالب توجه دیگری نیز وجود دارد که کریتوس می‌تواند داستان‌های خود را با آن‌ها شریک شود. برای مثال، خدایان ژاپنی می‌تواند راه را برای ساخت یک بازی آمیخته شده با ترس و وحشت باز کنند و همانطور که انتظار می‌رود تا قسمت بعدی Pokemon در آفریقا جریان داشته باشد، این گزینه نیز برای سانتا مونیکا در دسترس است. البته، درست است که خدایان مصر و کشور مصر آفریقایی به شمار می‌روند اما منظور از خدایان آفریقایی آنانسی (Anansi)، اسپایدر (Spider) یا امبومبو (Mbombo) است.

علاوه بر موارد فوق، همچنان خدایان دیگری وجود دارند که می‌توانند گزینه‌ی بعدی سانتا مونیکا برای ساخت قسمت جدیدی از بازی‌های God of War باشند اما اساطیر مصر را می‌توان بدیهی‌ترین گزینه برای این موضوع قلمداد کرد. در واقع، این گزینه به دلیل آن که حتی پیش از توسعه‌ی بازی God of War 2018 مطرح شده بود، محتمل به نظر می‌رسد. در آن زمان بیشتر توسعه‌دهندگان این بازی قصد داشتند تا به سراغ اساطیر مصر بروند اما به هر حال، این ثور و فرزندانش بودند که در مقابل کریتوس قرار گرفتند.

قرارگیری تضاد در فضای بازی جدید این مجموعه می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای آن باشد؛ جایی که به کلی تفاوت را نسبت به دو بازی پیشینش لمس کنیم.

با این حال، مشخص است که اعضای استودیوی سانتا مونیکا علاقه‌ی زیادی به اساطیر مصر دارند. از طرفی دیگر نباید فراموش کنیم که در کمیک رسمی God of War که امسال منتشر شد، کریتوس با خدایان مصری ملاقات کرد تا مشخص شود که مصر همچنان محتمل‌ترین گزینه برای ساخت قسمت بعدی این مجموعه‌ی به واقع شاهکار است.

در مجموع، به احتمال فراوان کیسه‌ی بوکس بعدی کریتوس خدایان مصری خواهند بود، اما باز هم نباید احتمال انتشار تریلری از درگیری کریتوس با خدایان اروگوئه‌ای یا حتی خدایان دیگر در سال‌های آتی را نادیده گرفت. از طرفی دیگر، تفاوت‌های چشمگیر اساطیر نورس و یونان با اساطیر مصر می‌تواند نقطه‌ی قوت اساسی بازی بعدی این مجموعه باشد. سرزمین‌های بیابانی با طوفان‌های شن مصر نه تنها تضادی عظیم با آب و هوای زمستانی آزگارد و سایر مناطق یخ زده‌ی نورس خواهد داشت، بلکه به خدایان مصر نیز این اجازه را می‌دهد تا جثه‌های بسیار عظیمی داشته باشند.

یکی از خدایان مصر یعنی “را”، مسئولیت اداره‌ی خورشید و جهان را بر عهده دارد و می‌تواند با خدایان دیگر ادغام شود. تصور کنید که سانتا مونیکا چه کارهایی که نمی‌تواند با او انجام دهد.

سِخمِت (Sekhmet) با آن چهره‌ی گربه‌ای خود در اساطیر مصر به عنوان الهه‌ی جنگ شناخته می‌شود و در نتیجه نقطه‌ی مقابل کریتوس در این بازی فرضی خواهد بود. از طرفی دیگر، او خدای شفا نیز بوده و این موضوع دیگر تضاد عظیم او و کریتوس را رقم می‌زند. علاوه بر این، نقطه‌ی مقابل زئوس (Zeus) یا حتی اودین (Odin) در این بازی نیز عامون (Amon) است که بر خلاف اساطیر یونان و نورس، کمتر به دیگر خدایان مصر تسلط دارد و بیشتر با آن‌ها همکاری می‌کند.

سپس، نوبت به را یا رِ (Ra) می‌رسد که با سری شاهین گونه به عنوان خدای خورشید در اساطیر مصر شناخته می‌شود. این خدا چندین خدای دیگر خلق کرده و از طرفی با چند خدا نیز ادغام شده است. در واقع، را خورشید و جهان را اداره می‌کند و می‌تواند با خدایان دیگر ادغام شود. حال تصور کنید که سانتا مونیکا چه کارهایی که نمی‌تواند با او انجام دهد. فراتر از همه، به نظر می‌رسد که مقابله‌ی کریتوس و را به خودی خود می‌تواند یک حماسه‌ی کامل باشد. علاوه بر این، ادغام را با عامون و تبدیل شدن به به عامون-را (Amun-Ra) یعنی خدای خدایان، می‌تواند دلیل دیگری بر حماسی بودن نبرد کریتوس با او باشد.

در نهایت، بدیهی است که هر اساطیری که شامل خدایان می‌شود می‌تواند ایستگاه بعدی God of War باشد. در این بین، مصر باستان تقریباً به عنوان مقصد بعدی کریتوس شناخته می‌شود. علاوه بر این، با توجه به این که استودیوی سانتا مونیکا همواره نگاه ویژه و منحصر به فردی به لایه‌های مختلف داستان‌های اساطیری داشته است، خدایان مصر می‌توانند بیش از پیش گزینه‌ی جذابی برای God of War بعدی باشند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *