اخبار بازی

تریلر God of War Ragnarok یک بهبود همه‌جانبه را نوید می‌دهد

با توجه به تریلر بازی God of War Ragnarok، سانتا مونیکا قصد دارد به بهترین شکل ممکن مکانیک‌ها و کیفیت کلی اثر را بهبود دهد. با ما همراه باشید.

از زمان انتشار تریلر God of War: Ragnarok در هفته‌ی گذشته، صحبت‌ها در مورد این بازی افزایش یافته است. به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای پلی‌استیشن، چنین سر و صدایی قابل انتظار است. متاسفانه، بخش زیادی از این گفت‌و‌گوها در مورد مسائل نامربوطی مثل چاق بودن Thor یا رنگ پوست Angrboda بوده است. با این حال با نگاهی به تریلر این بازی می‌توان دید که Ragnarok تقریبا از هر نظر بازی اول را بهبود بخشیده و عدم استفاده از یک انیمیشن جدید برای سوار قایق شدن Kratos نباید مانع از دیدن آن شود.

با وجود عالی بودن بازی اول، خالی بودن آن گاها حس می‌شد. همین مهم باعث شده بود تا علی‌رغم خشونت موجود در بازی، God of War در نهایت در مقایسه با نسخه‌های پیشین این مجموعه تجربه‌ی آرامش‌بخشی باشد. تصمیم سانتا مونیکا (Santa Monica) اگر چه عمدی و از نظر داستانی قابل توجیه بود، اما در نهایت باعث شد تا جهان بازی کمی تهی به نظر برسد.

دو فروشنده‌ی بازی یعنی Sindri و Brok در کنار ظاهر شدن‌های ناگهانی Freya و حرف زدن دائم Mimir کمی به آن تنوع می‌بخشیدند. اما شما زمان زیادی در بازی را صرف راه رفتن در سکوت مطلق می‌کردید. این مهم باعث شد تا God of War به خوبی رابطه‌ی میان Kratos و Atreus را پررنگ سازد و به شخصیت Kratos خردمندی بیشتری ببخشد. این ابزاری برای داستان‌گویی بود که به بازی کمک شایانی کرد. در واقع God of War به جای مبارزه با سکوت، به آن ملحق می‌شد.

با این حال در پیش گرفتن این شیوه برای دو بار متوالی پاسخ‌گو نخواهد بود. به نظر می‌رسد که Ragnarok هم از این موضوع آگاه است. در تریلر جدید اگر چه شاهد تعامل Kratos با اهالی روستا نبودیم، اما افزایش قابل توجه تعداد NPCها در بازی مشاهده می‌شود. در حالی که God of War اول به دنبال القای حس تنهایی بود، Ragnarok ظاهرا می‌خواهد تا جهانی زنده را به تصویر بکشد. با توجه به نام بازی و وقوع رخداد رستاخیزی اساطیر نورس، این انتخاب منطقی به نظر می‌رسد.

God of War: Ragnarok
شاید بزرگ‌ترین تغییر God of War جدید اضافه شدن NPCهای بیشتر و خلق جهانی پویاتر باشد.

البته Kratos هنوز هم خشن و نامتواضع است. قرار نیست که شاهد جوک‌گویی و خندیدن او به هنگام تعامل با NPCها باشیم. نحوه‌ی رفتار او نسبت به بازی اول تغییری نکرده است. اما Atreus بدون شک بیشتر در این مسائل دخیل خواهد بود. به احتمال زیاد این Atreus است که با محیط جدید و مردمان آن به گفت‌و‌گو خواهد پرداخت و این طور می‌توانیم شاهد رشد شخصیتی بیشتر او هم باشیم. با توجه به حضور Angrboda در بازی، به نظر می‌رسد که Kratos باید آماده‌ی عاشق شدن پسرش در این بازی هم باشد.

البته این تنها تعاملات Atreus با NPCها و شخصیت‌های دیگر نیست که Ragnarok به بازی اضافه کرده است. به نظر می‌رسد که Atreus این بار کلا نقش مهم‌تری در بازی دارد. چه در جدال با Kratos و پیشروی داستان و چه در مبارزات. در تریلر شاهد بازی به عنوان Atreus نبودیم. اما در حال حاضر می‌دانیم که Ragnarok حماسه‌ی نورس God of War را هم به پایان خواهد رساند که به نظر من حرکت هوشمندانه‌ای است. شاید بازی بعد از Ragnarok مثل God of War 2018 یک ریبوت نباشد. اما Atreus به اندازه‌ی Kratos در این بازی تاثیر خواهد داشت.

در تریلر اما دوربین در تمام مدت روی دوش Kratos بوده که احتمالا به این معناست که او تنها شخصیت قابل بازی است. با این حال Atreus دیگر با تیر و کمان خود به جان دشمنان نمی‌افتد. در تریلر شاهد یورش بردن او به سمت دشمنان با یک گوزن شبح هستیم. اشاره‌ای به این مهم که او در Ragnarok معنای Loki بودن را درک خواهد کرد. نمای اول Atreus که او را در سایه‌ی شاخ‌های یک گوزن به تصویر می‌کشد هم اشاره‌ای دیگر به این تغییر مهم است.

برخلاف تصورات غلطی که دنیای سینمایی مارول به وجود آورده، این نسخه از Thor به اساطیر نورس بسیار نزدیک‌تر است.

البته دیدن بازی از زاویه‌ی Kratos به این معنا است که شاهد مبارزات زیادی در این تریلر هستیم. در بازی قبلی Kratos بار دیگر به سلاح نمادین خود یعنی Blades of Chaos دست یافت و در این بازی از اول به آن‌ دسترسی خواهید داشت. این مهم احتمالا سناریوهای مبارزات را تغییر می‌دهد. هر چه باشد Kratos در تمام لحظات به دو سبک مبارزه‌ی کاملا متفاوت مجهز است.

تنوع دشمنان در همین تریلر بیش از قبل به نظر می‌رسد. ضمنا حالا Leviathan Axe پس از پرتاب شدن به جای خط مستقیم یک قوس را طی می‌کند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که زنجیر کردن حرکات مختلف به یکدیگر در این بازی روان‌تر خواهد بود. البته برای فهمیدن این مهم باید خودمان بازی را تجربه کنیم. با این حال تمام جوانب به این موضوع اشاره می‌کنند که مبارزات، قوی‌ترین المان بازی، بار دیگر بهبود یافته است.

گشت و گذار می‌تواند المان‌های جدیدی را هم به بازی اضافه کند. البته که انیمیشن قایق‌سواری Kratos دستخوش تغییر نشده، اما در یکی از لحظات تریلر شاهد سر خوردن او و Atreus بر روی یخ هستیم. به شخصه دوست داریم تا گشت و گذار در عنوانی که شما را در نقش یک خدا قرار می‌دهد کمی فانتزی‌تر باشد. شاید سر خوردن بر روی یخ همان نقش قایق را برای خشکی بازی کند. اما بعید است که سانتا مونیکا روشی جدید برای حمل و نقل را به بازی اضافه کند و آن را از اولی متفاوت نسازد.

تمام این‌ها بدون در نظر گرفتن این مهم است که حضور Tyr همه چیز را کاملا تغییر می‌دهد. در تریلر صرفا شاهد Kratos و Atreus هستیم، اما Tyr در پایان ظاهر می‌شود. اما اینکه تریلر بازی حضور او را به ما اعلام می‌کند به این معنا است که او آن قدر زود در بازی حاضر می‌شود که نشان دادنش به معنای اسپویل کردن داستان نباشد. با توجه به اینکه شاهد حضور Tyr در لحظات گیم‌پلی تریلر نیستیم، احتمالا یک چیز در مورد Tyr برای خود بازی نگه داشته شده است. حال اینکه آیا Tyr علاوه بر داستان در گیم‌پلی هم نقش اساسی دارد یا خیر بماند.

در اختیار داشتن Blades of Chaos در ابتدا باعث خلق سناریوهای جذابی خواهد شد. در همین تصویر شاهد اضافه شدن سانتورها به عنوان یکی از دشمنان جدید هستیم.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، صحبت در مورد مسائل کم‌اهمیت باعث شده تا نکات هیجان‌انگیز Ragnarok و تغییرات جدید آن در مرکز توجه نباشند. با توجه به معرفی Angrboda، Tyr و Thor در کنار توسعه‌ی شخصیت Atreus و گسترده‌تر شدن جهان بازی، Ragnarok می‌تواند به عنوانی تبدیل شود که روی دست بازی اصلی می‌زند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *