اخبار بازی

در هنگام تجربه بازی های شوتر آنلاین از این موارد پرهیز کنید

در هنگام تجربه بازی های آنلاین، همیشه باید یک سری قوانین را رعایت کرد، امروز در این مقاله به مواردی که در بازی‌های شوتر آنلاین باید ازشان پرهیز کنید خواهیم پرداخت.

بعید می‌دانم بتوانید گیمری را پیدا کنید که به تجربه بازی‌های شوتر نپرداخته باشد و این ژانر به قدری محبوب است که حتی افرادی که به‌طور تفننی به سراغ بازی‌ها می‌روند هم این سبک را می‌شناسند. اگر نگاهی به وضعیت سرور‌های بازی‌های شوتر بیندازید، چه اول‌شخص و چه سوم‌شخص، مواردی را مشاهده می‌کنید که می‌تواند برای خیلی از افراد آزاردهنده باشد، هم‌چنین بعضی از کارهای ساده هستند که رعایت آن‌ها باعث می‌شود بتوانید خیلی بهتر بازی کنید، اما شوربختانه ما چندان به آن‌ها دقت نمی‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به این موارد اشاره کنیم، رعایت همین مواردی که در نگاه اول بسیار ساده به‌نظر می‌رسند، باعث می‌شود که نه تنها خودتان، بلکه دیگران هم از تجربه بازی‌های شوتر آنلاین لذت بیشتری ببرند. بعضی از موارد این مقاله به نوع بازی شما و بعضی‌های دیگر هم به رفتار‌های غیرمنطقی و عجیبی مربوط می‌شود که هر پلیری حداقل یک‌بار مرتکب آن‌ها شده است. پس اگر می‌خواهید به گیمر بهتری تبدیل شوید، حتما در ادامه همراه واران گیم باشید.

مثل یک درخت ثابت نمانید، اما زیاده‌روی هم نکنید!

شوتر آنلاین

یکی از بزرگ‌ترین مواردی که احتمالا همه گیمر‌ها با آن موافق هستند، روی مخ بودن کمپ کردن و ثابت ماندن در یک مکان در بازی‌های شوتر است که شاید فعل این کار اشتباه نباشد و بتوان آن را یک سبک بازی دانست، اما در هر صورت، اکثر گیمر‌ها از این سبک بازی دل خوشی ندارند و حاضر به انجام آن نیستند. اما شما در بازی‌های شوتر نباید چندان هم به فکر صلح و صفا باشید و گاهی اوقات ثابت ماندن در یک مکان باعث می‌شود که شما برنده بازی شوید. خلاصه مطلب این است که باید به گونه‌ای رفتار کنید که نه سیخ بسوزد و نه کباب، بیخود و بی‌جهت به دل دشمن نزنید و در سوی دیگر، برای یک ساعت هم در مکانی ثابت نمانید، اگر دشمنی مشاهده نکردید، خب حرکت کنید! البته در هر بازی شوتری، مرز بین ثابت ماندن و حرکت کردن به کلی متفاوت است، برای مثال، بازی TeamFortress 2 جایی است که باید طبق کلاس شخصیتی که انتخاب کرده‌اید تصمیم بگیرید که ثابت ماندن مناسب‌تر است یا به دل Enemy زدن، یا در Rainbow six seige حرکت نکردن و منتظر ماندن بیشتر پاسخگو است، پس منطقی عمل کنید.

اهمیت ندادن به هدف بازی

mistakes that you dont have to make in shoter games

واقعیت امر این است که در بسیاری از مد‌های مختلف که در بازی‌های شوتر وجود دارد، کشتن دشمن و کسب بیشترین Kill اهمیت خاصی ندارد، اما به قدری کشتن دشمنان در بازی‌های شوتر لذت‌بخش است و حس خوشایندی به ما می‌دهد که نمی‌توانیم دست از اینکار بکشیم. اگر مد Capture the flag را در سری COD تجربه کرده باشید، حتما به این نکته پی برده‌اید که از بین ده‌ها Player، تنها دو یا سه نفر به قصد بردن و کسب پرچم دشمن بازی می‌کنند و مثل همیشه، باقی دوستان هم فقط در حال کشتن هم‌دیگر هستند. در اکثر بازی‌های شوتر و مد‌های موجود در آن‌ها، هدفی نهفته است که با رسیدن به آن برنده آن دست یا راند خواهید شد، همیشه کشتن حریف به معنای بهتر بودن شما نیست، گاهی اوقات شما ده بار می‌میرید و یک‌بار می‌کشید، اما برنده خواهید شد، پس به هدف بازی دقت بیشتری بکنید.

استفاده بی‌دلیل از مهمات یا شلیک‌ کردن بی‌هدف

mistakes that you dont have to make in shoter games

گیمر نیستید اگر در بازی‌ای بدون دلیل به در و دیوار شلیک نکرده باشید. گوشه‌ای نشسته‌اید و منتظر هستید که دشمن از روبه‌رویتان رد شود و آن را غافل‌گیر کنید، اما به یکباره یک ندای کثیفی در ذهنتان به شما می‌گوید شلیک کن! بدون هیچ دلیلی به در و دیوار شلیک کن! ما گیمر‌ها هم که مظلوم، هیچ‌وقت به ندای درون خود جواب رد نمی‌دهیم و دو یا سه تیر را بدون هیچ هدف خاصی رها می‌کنیم، اما همان شلیک بی‌هدف، باعث می‌شود که دشمن مکانی که ما در آن قرار داریم را شناسایی کند و با یک حرکت غافل‌گیرکننده ما را از پای دربیاورد، به همین سادگی ورق برگشت! هم نکشتیم، هم کشته شدیم. استفاده نادرست از مهمات نیز همین نتیجه را رقم خواهد زد، مثل انداختن فلش‌بنگ در اتاقی که اصلا نمی‌دانید کسی در آن‌جا قرار دارد یا نه، این‌ کار نه ‌تنها باعث می‌شود که مهمات شما به پایان برسد، بلکه مکان شما را به دشمن لو می‌دهد، پس تا وقتی که از وجود دشمن مطمئن نشده‌اید، به هیچ‌وجه حرکت اضافی‌ای انجام ندهید.

درگیر شدن با تنظیمات کنترل

mistakes that you dont have to make in shoter games

تغییر در تنظیمات، یکی از بزرگ‌ترین تفریحات سالم گیمر‌ها محسوب می‌شود که خیلی از ماها به این کار معتاد هستیم و وسواس عجیبی را برای تغییر تنظیمات به خرج می‌دهیم که متاسفانه نتیجه خوبی را رقم نخواهد زد. دقت و میزان حساسیت کنترلر در بازی‌های شوتر از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به همین دلیل اکثر گیمر‌ها در هنگام یا پیش از تجربه بازی به سراغ تنظیمات کنترل می‌روند و گزینه‌ها را به میزان ایده‌آل خودشان تغییر می‌دهند، این کار به تنهایی اصلا تاثیر منفی‌ای بر روی روند بازی شما ندارد، بلکه تنظیمات مناسب می‌تواند به شما کمک هم کند که تجربه بهتری داشته باشید. اما وسواس در هرکاری نتیجه منفی‌ای را در برخواهد داشت، به شخصه بسیاری از گیمر‌ها را می‌شناسم که در هنگام تجربه بازی حداقل پنج‌بار یا بیشتر به سراغ تنظیمات می‌روند و هربار به تغییر یکی از گزینه‌ها می‌پردازند اما باز هم به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند، نیازی نیست تنظیمات کنترل بازی بی‌نقص باشد، این را به یاد داشته باشید که گاهی اوقات خوب بودن، کفایت می‌کند.

اعتیادی به نام ریلود

mistakes that you dont have to make in shoter games

اوه یک‌بار شلیک کردم، چه باید کرد؟ ریلود! رهایی از هرگونه اعتیادی سخت است، اما رهایی از دست ریلود کردن‌های بیهوده، دل شیر می‌طلبد. این کار ساده به قدری اعتیادآور است که هیچکس غیر از گیمر‌ها آن را درک نمی‌کند، بیایید قبول کنیم که خیلی از اوقات به دلیل ریلود کردن‌های بی‌دلیل کشته شده‌ایم، اما باز هم درس عبرت نگرفته‌ایم. یکی از مواردی که باعث می‌شود که به پلیر بهتری تبدیل شوید، ریلود کردن‌های به موقع است، ما باید همیشه حواسمان به تعداد تیر‌های باقی مانده باشد و تنها در صورتی به ریلود کردن بپردازیم که واقعا نیازی به آن داریم که متاسفانه خیلی از گیمر‌ها به این مورد توجهی نمی‌کنند.

تعویض تفنگ، راهی بسیار سریع‌تر از ریلود

mistakes that you dont have to make in shoter games

همان‌طور که در قسمت پیشین گفتیم، ریلود کردن در هر شرایطی کار چندان مناسبی نیست، فرض کنید که در نزدیکی دشمن هستید و هر دو درحال تیراندازی به‌یکدیگر می‌باشید، اما به یکباره تیر‌های شما تمام می‌شود، در این‌جا دو راه پیش‌روی شما است، ریلود کردن که زمان زیادی را از شما می‌گیرد و به دشمن این فرصت را می‌دهد که با خیال راحت شما را بکشد، یا تعویض تفنگ که این راه در هر صورت منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند که سلاح دوم شما چیست، حتی شاید سلاح دومتان یک کلت به دردنخور باشد، شما باید سلاحتان را تعویض کنید تا حداقل شانسی برای برنده شدن در آن نبرد تک به تک داشته باشید. همیشه تعویض سلاح، سریع‌تر از ریلود کردن است.

رها کردن کار تیمی

mistakes that you dont have to make in shoter games

یکی از پیش‌پا افتاده‌ترین مواردی که در هنگام تجربه بازی‌های شوتر آنلاین باید به آن دقت داشته باشید، کار تیمی است، درست است که در معدود بازی‌های شوتر، کار تیمی چندان اهمیت خاصی ندارد، اما واقعیت امر این است که کار تیمی و اهمیت دادن به اعضای گروهی که با آن‌ها بازی می‌کنید باعث می‌شود که خیلی راحت‌تر به برد برسید و تجربه لذت‌بخش‌تری داشته باشید. همیشه در بازی‌هایی همانند COD: Warzone یکی از اعضای تیم خودسرانه عمل می‌کند و اصلا اهمیت نمی‌دهد که هم‌تیمی‌هایش کجا هستند و چه کاری می‌خواهند بکنند، او راه خودش را می‌رود و هرکاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و به احتمال خیلی قوی زود کشته می‌شود. درست است که بعضی از پروگیمر‌ها نیازی به هم‌تیمی ندارند و حتی به تنهایی هم می‌توانند از پس ده‌ها نفر بربیایند، اما رهایی تیم برای ما گیمر‌های معمولی نتیجه‌ای جز کشته شدن و باختن نخواهد داشت.

استفاده نادرست از تفنگ‌ها در نقشه‌های مختلف

mistakes that you dont have to make in shoter games

انتخاب تفنگ مناسب یا به‌طور کلی استفاده از Load Out درست را به مرور زمان و با بالاتر رفتن ساعات بازی خواهید آموخت، اما یکی از مشکلاتی که بسیاری از گیمر‌ها دچارش می‌شوند، استفاده از تفنگ‌های تکراری در نقشه‌های مختلف است. شما باید همیشه به ویژگی نقشه‌هایی که در آن بازی می‌کنید دقت داشته باشید، در یک نقشه استفاده از اسنایپ عملا شدنی نیست، یا حداقل شما نمی‌توانید در آن نقشه با اسنایپ به خوبی بازی کنید، پس اصرار استفاده از اسنایپ چیست؟ تفنگی از کلاس دیگر انتخاب کنید، شاید در این شرایط بتوانید به مراتب نسبت به قبل بهتر بازی کنید. در بازی‌های بتل‌رویال، شانس شما در پیدا کردن تفنگ‌ها اهمیت بالایی دارد، شاید نتوانید تفنگ‌هایی که مناسبتان هست را پیدا کنید و مجبور باشید با هر چیزی که دراختیار دارید به بازی ادامه دهید. در این مواقع کار چندانی از دستتان برنمی‌آید و باید در انتخاب بین گزینه‌های محدودی که روبه‌رویتان است دقت زیاده داشته باشید.


نظر شما کاربران عزیز چیست؟ دیگر چه مواردی را می‌شناسید که باید در هنگام تجربه بازی‌های شوتر آنلاین، ازشان دوری کرد؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *