اخبار بازی

آمار جدیدی از فروش پلی استیشن 5 اعلام شد

سونی آمار جدیدی از فروش کنسول نسل نهمی خود یعنی پلی استیشن 5 اعلام کرد. به نظر می‌رسد که عملکرد خیره‌کننده این کنسول در زمینه فروش همچنان ادامه دارد.

طبق بیاینیه‌ی رسمی سونی و گزارش GamesBeat، سونی در سه ماهه مالی دوم امسال که به سپتامبر ختم می‌شود، 3.3 میلیون کنسول پلی استیشن 5 به فروش رسانده و حالا به طور کلی به فروش 13.4 میلیونی پلی استیشن 5 دست پیدا کرده است.

در این میان، به طور طبیعی شاهد کاهش فروش کنسول پلی استیشن 4 به 200 هزار واحد هستیم. سال گذشته همین موقع پلی استیشن 4 فروشی 1.5 میلیونی را تجربه کرد.

در گزارش مالی منتشر شده، سونی اعلام کرد که در دومین سه ماهه مالی 2021 بیش از 76.4 میلیون بازی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 فروخته است. سال گذشته در همین دوره شاهد فروش 81.8 میلیون بازی بودیم. در این میان، 7.6 میلیون اثر فروخته شده انحصاری (فرست-پارتی) هستند که در سال گذشته این رقم 12.8 میلیون بود.

فروش سخت‌افزاری در سه ماهه مذکور درآمدی 1.41 میلیارد دلاری به همراه داشته است که این رقم در سال گذشته همین موقع 365 میلیون دلار بود. در سه ماهه گذشته، فروش بازی‌ها 3.02 میلیارد دلار برای سونی درآمد داشته است که در سال گذشته این رقم 2.91 میلیارد دلار بود.

سونی اعلام کرده است که در حال حاضر 47.2 میلیون مشترک پلی استیشن پلاس دارد. در مقایسه، سال گذشته شاهد 45.9 میلیون مشترک بودیم. همچنین شبکه‌ی پلی استیشن 104 کاربر فعال دارد که این رقم در سال گذشته 108 میلیون بود.

به طور کلی، سرویس‌های شبکه و بازی سونی با افزایش 27 درصدی در درآمد همراه بوده‌اند، اگرچه سود عملیاتی با کاهش مواجه شده است. دلیل اصلی، تصمیم استراتژیک پیرامون تعیین قیمت پایین‌تر پلی استیشن 5 است. همان‌طور که می‌دانید، این کنسول در بازه‌ی 3 ماهه عرضه، با ضرر به دست مشتریان می‌رسید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *