اخبار بازی

نویسنده بازی Disco Elysium از استودیو ZA/UM شکایت کرد

به گزارش رسانه TechNewsSpace آقای رابرت کرویتز (Robert Kurvitz)، نویسنده بازی Disco Elysium از استودیو سازنده این عنوان، ZA/UM به دادگاه شکایت کرده‌است. آقای کرویتز و سایر نویسندگان بازی مدتی پیش این استودیو را ترک کرده بودند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

استودیو ZA/UM یکی از چندین استودیو مستقل و پیشتر گمنامی بود که به لطف عرضه یک بازی خاص و منحصر به فرد به جایگاه والایی میان مخاطبان و بازی سازان دست یافت. عنوان Disco Elysium به دلیل سیستم انتخاب پیچیده و چند لایه، روایت داستانی جذاب و واقع گرایانه و صد البته نویسندگی اصولی توانست به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی تبدیل شود که توسط یه استودیو مستقل ساخته شده‌است. همانطور که اشاره شد یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت این بازی، داستان، دیالوگ‌ها و متن جذاب آن بود و نمی‌توان از نقش پررنگ نویسندگان عافل شد. چندی پیش ZA/UM با انتشار یک بیانیه اعلام کرد دو تن از نویسندگان بازی و کارگردان هنری Disco Elysium این استودیو را ترک کرده‌اند.

به دنبال انتشار این خبر، آقای Martin Luiga، یکی از ویراستارهای استودیو در مصاحبه‌ای گفته بود جدایی این سه تن از استودیو خود خواسته نبوده و در واقع به دلیل برخی اتهامات بی‌پایه و اساس اخراج شده‌اند. وی در این باره گفت: “این تهمت‌ها و تلاش برای اثبات بی‌گناهی تاثیر به شدت منفی روی روان آن‌ها و اطرافیانشان داشته‌است.”

حال و پس از گذشت نزدیک به یک سال از این واقع و به گزارش رسانه TechNewsSpace آفای رابرت کرویتز (Robert Kurvitz)، نویسنده بازی Disco Elysium از استودیو سازنده این عنوان، ZA/UM به دادگاه شکایت کرده‌است. ایشان در کنار الکساندر روستوف و هلن هندپیر، جزو افرادی بود که به اجبار از استودیو کنار گذاشته‌ شدند.

هنوز مشخص نیست دقیقا در شکایت نامه چه اتهاماتی علیه سران استودیو مطرح شده و اینکه موضع گیری رسمی آن‌ها به چه صورت خواهد بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *