اخبار بازی

خالق Twisted Metal پیشنهاد 100 میلیون دلاری تنست را رد کرد

دیوید جفی، خالق Twisted Metal و کارگردان God of War اخیراً اعلام کرد که پیشنهاد ساخت یک بازی با بودجه‌ی 100 میلیون دلاری از سوی شرکت تنست را رد کرده است.

کارگردان بازی نخست مجموعه‌ی God of War و خالق بازی Twisted Metal یعنی دیوید جفی (David Jaffe)، اخیراً طی پادکست Sacred Symbols در مورد این که چگونه به یک پیشنهاد اغوا کننده از سوی شرکت چینی واکنش نشان داده است صحبت کرد.

او ادعا کرد:

من پیشنهاد یک قرارداد 100 میلیون دلاری داشتم. در واقع، یک شرکت چینی من را برگزید و من گفتم “نه متشکرم”، زیرا شما تنسنت (Tencent) هستید و من نمی‌خواهم با شما هیچ ارتباطی داشته باشم.

البته، این موضوع حس بدی داشت، زیرا با بخش غربی شرکت تنسنت در تماس بودم و یک مرد غربی که احترام زیادی برای او قائل هستم این درخواست را از من کرد و سعی نداشتم که او را شرمنده کنم. همچنین، من امیدوارم که او به اندازه‌ی کافی اصطلاحاً پوست کلفت شده باشد. البته، او برای مدت بسیار طولانی‌تری نسبت به من یک مدیر بوده است، اما من این حس را داشتم که “هی مرد، من نمی‌خواهم با چنین شرکتی و با چنین کشوری (چین) همکاری کنم”.

در طول پادکست، جفی در مورد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در استودیوهای سراسر صنعت بازی‌های ویدیوی بحث کرد و در مورد برخی از دلایل رد قرارداد تنسنت چنین توضیح داد که:

از کشتن مردم دست بردارید. البته، الان همه می‌گویند که “دست‌های امریکا نیز کثیف است” و بله این نیز درست است. ما نیز همین گونه هستیم، چرا که در این سیستم بدون تلاش برای تغییر در حال زندگی هستیم.

اگر در فضای مجازی و آنلاین چین چیز بدی در مورد پلیس یا دولت یا هر چیز دیگری بگویید، ممکن است کسی شما را دوباره نبیند.

لازم به ذکر است که شرکت تنسنت علاوه بر مالکیت استودیوی ریوت گیمز (Riot Games)، سهام‌دار عمده‌ی شرکت‌هایی از قبیل اپیک گیمز (Epic Games)، یوبیسافت (Ubisoft)، اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، شرکت مادر سازنده‌ی بازی PUBG، پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) و چندین و چند شرکت و استودیوی دیگر است.

اگرچه این شرکت دولتی نیست، اما به دلیل موقعیتش به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی در سطح جهان، رابطه‌ی نزدیکی با دولت چین دارد. شرکت همچنین مالک برنامه‌ی پیام‌رسان چینی WeChat است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *