اخبار بازی

نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند؛ بخش دوم

این روز‌ها در دنیای بازی‌های ویدیویی غوغایی به پا شده و نام Elden Ring بیش از هر بازی دیگری به گوش می‌رسد. مسلماً شما هم کم یا زیاد به عنوان یک گیمر با این عنوان آشنایی پیدا کرده‌اید.

عنوان Elden Ring، اولین تجربه‌ی استودیوی فرام سافتور (From Software) است که به معنای واقعی کلمه در جهانی باز روایت می‌شود. جهانی آن‌ قدر بزرگ که پس از گذراندن 60 الی 70 ساعت در آن (مدت زمانی که برای به پایان رساندن خیلی از بازی‌هایی که جهان باز نامیده می‌شوند کافی و چه بسا زیاد هم هست)، شما همچنان از دیدن دشمنان جدید و یا محیط‌های غیر قابل وصف غافل‌گیر می‌شوید.

اگرچه ممکن است Elden Ring در ابتدای کار کمی مهربان‌تر و دوستانه‌تر از سری Dark Souls و یا Demon’s Souls نسبت به بازیکن رفتار کند، اما اطلاعات زیادی در آن وجود دارد که برای شما توضیح داده نخواهد شد. این یعنی یا باید خودتان این نکات را که به راحتی هم از دست می‌روند، بر اساس تجربه‌های مکرر فرا بگیرید و یا این فهرست کامل را بررسی کنید و با خیال راحت به تجربه‌ی این عنوان پرشکوه بپردازید.

در قسمت قبلی، راجع به چگونگی انتخاب کلاس مناسب صحبت‌ و چندین گزینه‌ی مناسب را بررسی کردیم همچنین تاکید کردم که حتما به کاوش در محیط بپردازید. در این قسمت دلیل این همه تاکید بنده برای گشتن در محیط بازی را بهتر درک می‌کنید.

Crafting و غار دانش

Crafting قابلیتی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد آیتم‌های مختلفی را ایجاد کنند. شما می‌توانید با کاوش در مناطق مختلف سرزمین میانه، مواد مختلفی را (از گیاهان یا جانوران گرفته تا کوزه‌ها) جمع آوری و از آن‌ها برای ایجاد اقلام و تجهیزات مورد نیاز استفاده کنید. اما خبری از آموزش اینکه چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید نخواهد بود و این خود بازیکنان هستید که باید به تنهایی به یادگیری بخش Crafting بپردازند.

شما در ابتدای کار باید برای فعال کردن قابلیت Crafting در بازی، کیت مخصوص آن را تهیه کنید. برای تهیه‌ی این کیت نیاز دارید آن را با خرج کردن Runeهای کسب شده، از فروشنده‌ای به نام Merchant Kalé خریداری کنید. این NPC، اولین فروشنده‌ای است که شما در طول بازی با آن مواجه می‌شوید و در کلیسای مخروبه‌ی Elleh قرار دارد.

مکان کلیسای مخروبه‌ی Elleh

بعد از صحبت با او شما می‌توانید خرید این کیت را انجام دهید. برای این کار شما نیاز به 300 عدد Rune خواهید داشت. شاید به‌ دست آوردن این مقدار واحد Rune در ابتدای بازی کاری دشوار باشد. اما نگران نباشید پیشنهاد من این است که بعد از بیدار شدن در غار دانش به جای مسیر مستقیم و باز کردن در روبرو، از چاله‌ی سمت راست پایین بروید. این بخش غار دانش نامیده می‌شود و در واقع محل آموزشی بازی است و بعد از به پایان رساندن آن و مبارزه با یک مینی باس به نام Soldier of Godrick، می‌توانید Rune کافی برای خرید کیت مذکور بدست آورید؛ به علاوه به عنوان جایزه‌ی عبور از این مسیر، یک حالت جدید (gesture) نیز دریافت خواهید کرد.

با Merchant Kalé صحبت کنید و کیت Crafting را از او بخرید در ضمن با صحبت کردن با این فروشنده، خط داستانی جدیدی درباره‌ی دوست قدرتمند او باز می‌شود

بعد از خرید کیت شما تنها می‌توانید چند Crafting ساده مثل ساخت تیغ از استخوان کوچک حیوانات را انجام دهید. برای ساخت تجهیزات مختلف و پیشرفته‌تر مثل تیر آتشین برای کمان یا تیغ‌های سمی شما نیاز به دستور ساخت آن‌ها خواهید داشت. این دستور ساخت‌ها در سراسر دنیای بازی پراکنده شده‌اند و باید آن‌ها را با جست و جو در محیط‌های مختلف پیدا کنید. به علاوه تعدادی هم در اختیار فروشندگان و یا سایر NPCهای بازی قرار دارد که یا باید خریداری شوند یا با انجام اعمالی خاص، آن‌ها را به دست بیاورید. این‌جاست که به نکته‌ی آخر بخش اول راهنما می‌رسید؛ بدون هیچ اضافه‌گویی، در محیط بازی کاوش کنید و حتی اگر می‌توانید یک درخت را هم از جهات مختلف بررسی کنید.

نمایی از کیت Crafting، بعد از به دست آوردن دستور ساخت‌های مختلف

گسترش تعداد طلسم‌های همراه

در Elden Ring طلسم‌ها، آیتم‌های هستند که می‌تواند سبک بازی و نحوه مبارزه‌ی شما با دشمنان را به شدت تغییر دهند و در چشم به هم زدنی نبردی با احتمال شکست بالا را تبدیل به پیروزی شیرینی کنند؛ البته اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرند.

طلسم‌ها در سراسر سرزمین میانه پراکنده شده‌اند و برخی از آن‌ها بسیار قدرتمند هستند، بنابراین داشتن چندین طلسم ویژه در کنار هم، حین پیش‌برد داستان بسیار مفید و سودمند خواهد بود. با این حال در شروع بازی شما تنها یک جایگاه برای استفاده از طلسم‌ها در اختیار دارید و نمی‌توانید از بیش از یک طلسم استفاده کنید. در چنین شرایطی مجبور به انتخاب یک طلسم از بین طلسم‌های خود هستید و وجود یک جایگاه مخصوص برای فعال کردن طلسم‌ها، به شدت توانایی و انعطاف‌پذیری شما را در نبردها کاهش می‌دهد. بنابراین وجود جایگاه‌های بیشتر، نیازی است که در طول بازی احساس می‌شود و خوشبختانه سازندگان هم به آن پاسخ داده و راهی برای به دست آوردن تعداد بیشتری از این جایگاه‌های مخصوص را، در بازی قرار داده‌اند.

برای به دست آوردن جایگاه‌های بیشتر یا همان Talisman Pouch شما باید باس‌های خاصی در Elden Ring را شکست دهید. با شکست این باس‌ها شما علاوه بر جوایز ویژه‌ و مخصوص، یک جایگاه اضافی نیز برای طلسم‌های خود دریافت می‌کنید.

  • Margit, The Fell Omen
  • Rennala, Queen of the Full Moon
  • Godfrey, First Elden Lord

سه باسی هستند که به دنبال شکست هر کدام، یک جایگاه ویژه‌ی طلسم دریافت خواهید کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تنها سه جایگاه طلسم وجود دارد که شما قادر خواهید بود با شکست این باس‌ها، آن‌ها را کسب کنید. بخش سخت ماجرا این است که هر کدام از این باس‌ها، فاصله‌ی زیادی از هم دارند بنابراین نمی‌توانید به سرعت به آن‌ها دسترسی داشته باشید. بهتر است با ضرب آهنگ اصلی بازی پیش بروید و عجله‌ای برای به دست آوردن جایگاه‌های بیشتر نداشته باشید.

بعد از شکست باس‌های مذکور، یادتان باشد حتماً خودتان را با قوی‌ترین طلسم‌ها تجهیز کنید.

سفر به مقاصدی ناشناخته

در Elden Ring انواع مختلفی از پورتال‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به مکان‌های بسیار دور سفر کنید. برخی از این پورتال‌ها، در مناطق دورافتاده‌ی سرزمین میانه و پشت انبوهی از شاخ و برگ‌ها پنهان شده‌اند در حالی که تعدادی از آن‌ها در مسیر پیش‌روی شما قرار گرفته‌اند و عملاً شما باید برای پیشبرد داستان، حتماً از آن‌ها استفاده کنید. بازیکنان به وسیله‌ی این سازه‌ها می‌توانند به مناطقی سفر کنید که عملاً با پای پیاده، هیچ زمان به آنجا نمی‌رسیدند.

همچنین صندوقی را در نظر بگیرید که در پستوی برجی مخروبه و یا انتهای سیاه‌چالی قرار دارد و شما پس از سپری کردن مسیری سخت و مبارزه‌ای جانانه، به آن رسیدید. صندوقی که از شکاف بین در و بدنه‌ی آن نور درخشان سفید رنگی به بیرون راه پیدا می‌کند و نوید آیتمی ویژه را در ناخداگاه شما زنده می‌کند، شما هم با افتخار و غرور تمام، از سلاخی کردن دشمنان و به امید آیتمی ویژه سریعاً آن را باز می‌کنید؛ اما ای دل غافل، چند لحظه بعد خود را در محیطی می‌بینید که ناآشنا است و در دو یا حتی چهار راهی قرار دارید که هیچ کدام را نمی‌شناسید. بله شما در تله‌ای پورتالی افتادید و بدتر از همه این است که پس از گیر افتادن در این تله‌ها باید حتماً از محیطی که به آن تله‌پورت شدید خارج شوید تا بتوانید دوباره مثل قبل از قابلیت Fast Travel استفاده کنید.

برای جلوگیری از چنین پیش‌آمدهای بهتر است به صورت آنلاین به تجربه‌ی Elden Ring بپردازید؛ زیرا همیشه بازیکنان نیکوکاری وجود دارند که خود را فدا می‌کنند تا از ماهیت درون صندوق‌ها خبردار شوند و بعد از آن برای دیگران پیام‌هایی را به یادگار بگذارند. با استفاده از این پیام‌ها شما می‌توانید با خیالی آسوده‌تر صندوق‌ها را باز کنید، البته که گاهی ممکن است بازیکنانی، شیطنت‌هایی را انجام دهند و در پیام‌های خود برای دیگران عناوینی را بنویسند که حقیقت ندارد. اما شما با بررسی چندین پیام در کنار صندوق‌ها، می‌توانید از درون آن‌ها تا حدودی باخبر شوید.

پس به طور کلی پورتال‌ها در Elden Ring به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ی اول پورتال‌های معمولی‌اند، که شما را به بخش‌های جدید و امن دنیای میانه می‌برند و بعضاً در چند جا استفاده از آن‌ها نیز برای پیش برد داستان لازم است و دسته‌ی دوم پورتال‌های تله مانندی هستند که شما را به مناطق جدید ولی پرخطر منتقل می‌کنند.

برخی از این پورتال‌ها، در مناطق دورافتاده‌ی سرزمین میانه و پشت انبوهی از شاخ و برگ‌ها پنهان شده‌اند

باز کردن قفل‌های Imp

هنگامی که در حال گشت و گذار در سرزمین میانه هستید، ممکن است با ورودهایی روبرو شوید که به وسیله‌ی پوششی مه مانند از ورود شما به آن طرف جلوگیری می‌کند، در کنار این ورودی‌های یک مجسمه‌ای دوقلوی Imp نیز وجود دارد. این ساختار به این معنی است که شما به یک قفل Imp رسیده‌اید و باید با صرف کردن تعداد معینی کلید به نام Stonesword، اجازه‌ی ورود به طرف دیگر را پیدا کنید. از آنجایی که تعداد این کلیدها محدود است و هر کلید تنها یکبار قابلیت مصرف دارد، شما باید آن‌ها را هوشمندانه استفاده کنید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای به دست آوردن این کلیدها در جریان بازی وجود دارد؛ به عنوان مثال شما می‌توانید این کلیدها را از بعضی فروشندگان بازی خریداری کنید و یا با گشت و گذار در محیط، آن‌ها را بیابید.

در قسمت‌های بعدی مقالات راهنمای Elden ring به بررسی مکان‌های یافتن Stoneswordها در هر منطقه و مکان استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

یک مجسمه‌ای دوقلو Lmp که فعال شده است

غلت نزن!!!

مگر می‌شود کارگردانی بازی با آقای میازاکی باشد و ما در آن بازی باتلاق‌های سمی نبینیم؟ باتلاق‌های سمی محیط‌هایی هستند که چه خوشتان بیاید یا نه، باید از آن‌ها عبور کنید و مهم هم نیست که شخصیت شما چقدر قوی و سطح بالا باشد؛ این محیط مرگبار می‌باشد و مرگ با داس خود به دنبال شکار است. می‌دانیم که عبور از باتلاق‌ها، به طور کلی سرعت حرکت ما را به میزان قابل توجه‌ی کاهش می‌‌‌‌دهد اما می‌توان با نگه داشتن دکمه‌ی مخصوص دویدن، سریع‌تر از این مهلکه خارج شد.

بارها روح بازیکنان دیگر را در حین تجربه‌ی بازی دیده‌ام که در این باتلاق‌ها غلت می‌زنند تا به خیال خودشان زودتر به محیطی امن برسند اما غافل از این نکته که اگر تمام بدن شما از سم پوشیده شود، حتی با خروج از این باتلاق‌ها نیز هنوز خط مربوط به مقاومت شما نسبت به سم افزایش می‌یابد. بنابراین در این محیط‌ها هر کاری که می‌کنید، دور غلتیدن را خط بکشید.

شما می‌توانید بین خشکی‌ها بدوید و قبل از ادامه‌ی حرکت خود منتظر باشید تا خط سم‌سنجتان کمی فروکش کند، اما غلتیدن از میان سم‌ها بدن شما را از مواد سمی می‌پوشاند و باعث می‌شود که سم‌سنج به طور مداوم و حتی زمانی که خارج از باتلاق‌های سمی هستید افزایش یابد. اگر در محیط‌های باتلاقی درگیر نبرد هستید، اغلب بهتر است حملات دریافتی از سوی دشمنان را با سپر مسدود کنید تا اینکه غلت بزنید.

با اینکه در محیط خشک و بدون سم ایستاده‌ام، اما به علت غلت زدن در محیط سمی؛ نوار استقامتی سم‌سنج شخصیتم پر شده و تاثیرات سم بروز پیدا کرده است

از Great Runeها استفاده کنید

هنگامی شما که یک نیمه خدا (باس‌های اصلی بازی) را بکشید، به عنوان جایزه‌ی این پیروزی یک Rune و یک REMEMBRANCE از طرف بازی دریافت می‌کنید، اما تا زمانی که آن‌ها را فعال نکنید هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. برای فعال کردن چنین Runeهای که با نام اصلی Great Rune شناخته می‌شوند و در واقع تکه‌های از حلقه‌ی Elden به حساب می‌آیند، شما باید به برج‌های مقدس (Divine tower) بروید و در آن‌جا این آیتم‌ها را فعال کنید. در مورد REMEMBRANCEها، انتخاب با شماست که چگونه از آن‌ها استفاده کنید؛ مثلاً در عوض آن می‌توانید مقدار زیادی Rune دریافت کنید و یا آن را با یک سلاح قدرتمند تعویض نماید.

برای مثال ما در اینجا به بررسی چگونگی فعال کردن Great Rune و REMEMBRANCE بدست آمده از باس Godrick می‌پردازیم:

پس از شکست Godrick و دریافت جوایز آن شما می‌توانید Grace آن منطقه را فعال کنید، بعد از این کار به Grace منطقه‌ی میانی قلعه یعنی Liftside Chamber بروید.

منطقه‌ی Liftside Chamber

حال از در خارج و به سمت دسته‌ی زیادی از دشمنان که در سمت راست منتظر شما هستند حرکت کنید، نیازی به مبارزه با آن‌ها نیست فقط بدوید و از پله‌های روبروی آن‌ها پایین بروید و باز هم این کار را ادامه دهید (مراقب دشمنان کماندار باشید) باز هم بدون درگیر شدن با دشمنان مسیر را تا رسیدن به دروازه‌ای بزرگ ادامه دهید حال Grace این منطقه را فعال کنید.

بدون درگیر شدن با دشمنان مسیر را تا رسیدن به دروازه‌ای بزرگ برسید ادامه دهید و سریعاً از آن عبور کنید

حال به سمت بالای پله‌ها بروید و با 3 عدد Golem سنگی مبارزه کنید؛ بعد از شکست آن‌ها تا انتهای پل مسیر خود را ادامه دهید تا به پورتال برسید، آن را فعال کنید تا به Divine Tower of Limgrave بروید. Grace برج را فعال کنید و تا بالای برج بروید وRune به دست آمده از Godrick را در بالاترین بخش برج فعال کنید.

بعد از این کار در هر Grace می‌توانید از طریق منوی مخصوص، خودتان را با یکی از این Great Rune تجهیز کنید. Godrick’s Great Rune تمام ویژگی‌ها و قدرت‌های شما را تا 5 عدد افزایش می‌دهد. اکنون برای استفاده از این قدرت کافی است از یک Rune Arc استفاده کنید و تا زمان مرگ از قدرت افزایش یافته شخصیت خود نهایت استفاده را ببرید.

تا بالای برج بروید و قدرت Godrick را در بالاترین بخش برج فعال کنید.

از REMEMBRANCEها استفاده کنید

پس از شکست دادن Godrick، به Table of Lost Grace در Roundtable Hold برگردید. دری جدید به روی شما باز خواهد شد که در آن جا با NPC جدیدی به نام Enia the Finger Reader آشنا می‌شوید. با او صحبت کنید او همه چیز را در مورد انگشتان و چرایی وجود آن‌ها به شما خواهد گفت. وقتی صحبت‌ها تمام شد به او نزدیک شوید و گزینه‌ی استفاده از Remembrance را انتخاب کنید. حال می‌توانید در ازای خاطره‌ی Godrick، از بین سلاح‌ها یکی را انتخاب کنید یا در ازای بدست آوردن 20000 عدد از Rune آن را مصرف کنید.

با نزدیک شدن به انگشت غول پیکر سمت راست یک حالت نیز دریافت خواهید کرد

سری مقالات «نکات ابتدایی در Elden Ring که آموزش داده نمی‌شوند» در همین جا پایان می‌پذیرد. تنها یک سری نکات جزئی باقی مانده است که بدون اضافه‌گویی به آن‌ها می‌پردازیم زیرا نحوه و کار با آن‌ها بسیار ساده است:

جام‌ها یا همان Sacred Tear: در دنیای بازی تعدادی جام نوشیدنی وجود دارد، این جام‌ها برای افزایش بازیابی مقدار سلامتی شما در هر بار استفاده از هر دو flask استفاده می‌شود. اگر آن‌ها را پیدا کرده‌اید کافی است به یک Grace بروید و در بخش flaskها، دومین گزینه را بزنید

دانه‌‌های طلایی یا همان Golden Seed: با داشتن تعداد مشخصی از این دانه‌ها می‌توانید تعداد flaskهای همراه خود را افزایش دهید. برای این کار کافی است به یک Grace بروید و در بخش flaskها، اولین گزینه را بزنید.

Ash of War: به وسیله‌ی این آیتم‌ها می‌توانید قدرت‌های خاصی را به سلاحتان اضافه کنید فقط توجه داشته باشید که معمولاً اضافه کردن این قدرت‌ها سبب ضعیف‌تر شدن سلاحتان در بعضی بخش‌های آن می‌شود. برای این کار کافی است به یک Grace بروید و در بخش Ash of War، سلاح مورد نظر را که می‌خواهید روی آن خاکستر جنگ را قرار دهید انتخاب کنید.

فکر می‌کنم تمام بخش‌ها و قسمت‌هایی را که لازم بود و در جایی از بازی گفته نمی‌شد، ذکر کرده‌ام با این حال اگر سوالی درباره‌ی بازی ذهن شما را مشغول کرده است خوشحال می‌شوم برای حل این مسئله کمکتان کنم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *