اخبار بازی

مایکروسافت اقدامات جدیدی برای صرفه‌جویی در انرژی انجام داد –

مایکروسافت گفت که کنسول‌های Xbox Series X/S اکنون می‌توانند به‌روزرسانی‌های سیستم و بازی‌ها را در حالت Energy Saver دانلود کنند.

این خبر به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی خبری ایکس‌باکس اعلام شد که در تلاش هستند تا سال 2030، مصرف انرژی را به حداقل برسانند. این خبر به این معنی است که بازیکنان دیگر نیازی ندارند کنسول را در حالت آماده به کار رها کنند. در این حالت مصرف کننده حدود 20 برابر انرژی بیشتری را صرفه‌جویی می‌کند. زمانی که سیستم در حال استفاده نیست، به‌روز‌رسانی‌ها به دانلود خود ادامه می‌دهند. حالت صرفه‌جویی در انرژی نیز به عنوان گزینه پیش‌فرض در زمانی که مالکان جدید برای اولین بار سیستم را راه‌اندازی می کنند، تبدیل شده است.

مایکروسافت گفته است که یک سیستم نظارت بر توان پیشرفته را در تعداد کمی از کنسول‌ها تعبیه کرده است که به آن‌ها کمک می‌کند تا بهترین راه‌ها را برای ذخیره انرژی در آینده شناسایی کنند. این شرکت همچنین از ابزارات قابل بازیافت بیشتری در محصولات خود استفاده خواهد کرد. مایکروسافت این کار را برای اولین بار در اواخر سال 2021 با یک کنسول آغاز کرد. دیو مک کارتی (Dave McCarthy)، معاون ایکس باکس گفت:

حداقل 28 درصد از وزن پلاستیک اجزای کنسول Xbox Series S تغییر داده شده‌ است.

ایکس باکس همچنین کارت‌های هدیه خود را به پلاستیک به مقوا تبدیل کرده است که ادعا می‌کند سالانه بیش از 500000 کیلوگرم پلاستیک را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که مراکز داده Azure که بازی‌های ابری ایکس‌باکس را تامین می‌کنند، تا سال 2025 نیز به انرژی 100 درصدی تجدیدپذیر تغییر خواهند کرد. اعلام شد تا سال 2030 محصولات و لوازم جانبی Xbox و تمام بسته‌بندی محصولات مایکروسافت را به گونه‌ای طراحی خواهند کرد که 100 درصد قابل بازیافت باشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *