اخبار بازی

نینتندو استودیو SRD را خرید – واران گیم

به گزارش وبسایت GamesIndustry، کمپانی ژاپنی نینتندو استودیو SRD را تحت مالکیت خود درآورده‌است. این استودیو بیش از چهار دهه است که با نینتندو مشغول همکاری است و در ساخت بسیاری از بازی‌های بزرگ این کمپانی مشارکت کرده‌است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

مدتی است که ترند جدیدی در میان کمپانی‌ها و ناشران بزرگ فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی شکل گرفته و ظاهرا اکثر این کمپانی برای تصاحب مالکیت‌ استودیوها و شرکت‌های بزرگ و کوچک با یکدیگر رقابت می‌کنند و بارها بویژه در ماه‌های اخیر خبر خریده شدن شرکت‌ها و استودیوها را توسط نام‌هایی همچون مایکروسافت، سونی، تیک تو و Tencent شنیده‌ایم. در این میان نینتندو به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در این حوزه در این بخش بسیار کم‌ کار بوده‌است و به گفته سران کمپانی آن‌ها قصد ندارند در این رقابت شرکت کنند زیرا که این نگرش و نحوه عمکلرد با فلسفه کاری آن‌ها همخوانی ندارد.

از سوی دیگر نینتندو به صراحت اعلام کرده که این بدان معنی نیست که شرکت ژاپنی در جهت گسترش خود گام برنخواهد داشت و هدف اصلی این است که شرکت‌هایی که سابقه همکاری با نینتندو را دارند رفته رفته به زیر مجموعه کمپانی افزوده شوند و در همین راستا استودیو SRD قرار است طی یک قرارداد که یکم آوریل سال میلادی جاری نهایی می‌شود به مالکیت نینتندو درآید. این استودیو بیش از چهل سال است که با نینتندو مشغول همکاری است و حتی دفتر هر دو شرکت برای مدتی یک در ساختمان واقع شده بوده‌است. SRD با نینتندو برای تولید نسخه‌های مختلفی از مجموعه‌های سوپر ماریو، افسانه زلدا، دانکی کونگ و … همکاری کرده‌است.

هنوز مشخص نیست ارزش قرارداد خرید اس آر دی چه مبلغی است. به گفته سخنگو نینتندو این استودیو قرار است نیاز کمپانی به منباع ساخت و توسعه نرم‌افزاری را برطرف کند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *