اخبار بازی

ناهماهنگی عجیب در قیمت‌گذاری نسخه‌های مختلف Horizon Forbidden West

صفحه‌ی بازی Horizon Forbidden West در فروشگاه پلی استیشن اخیراً با ایجاد یک ناهماهنگی عجیب بالاخره رایگان بودن ارتقای نسخه‌ی PS4 به PS5 این بازی را تایید کرد.

حدود یک هفته تا انتشار دنباله‌ی بازی تحسین شده‌ی استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) باقی مانده است و اخیراً یک به‌روزرسانی در صفحه‌ی اختصاصی بازی Horizon Forbidden West باعث شده تا احتمالاً بسیاری از پیش‌خرید کنندگان نسخه‌ی پلی استیشن 5 آن اکنون پشیمان شوند؛ چرا که با یک ناهماهنگی بسیار عجیب در صفحه‌ی اختصاصی بازی Horizon Forbidden West در فروشگاه پلی استیشن روبرو هستیم و نسخه‌های 60 دلاری و 70 دلاری این بازی هر دو محتوایی یکسان ارائه می‌کنند.

در واقع، دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 5 تنها می‌توانند از طریق فروشگاه کنسول خود نسخه‌های 69.99 پوندی / 69.99 دلاری یا نسخه دیجیتال دیلاکس را با قیمت 79.99 پوندی / 79.99 دلاری خریداری کنند. از طرف دیگر اکنون می‌توان با مراجعه به فروشگاه پلی استیشن 4 و یا وب‌سایت پلی استیشن نسخه‌‌ی پلی استیشن 4 را با قابلیت ارتقای رایگان به نسخه‌ی پلی استیشن 5 تنها با قیمت 59.99 پوند / 59.99 دلار خریداری نمود.

شرکت سونی مدتی پیش اعلام کرده بود که نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی از قابلیت ارتقای رایگان به نسخه‌ی پلی استیشن 5 بهره خواهد برد، اما تا امروز و بنا به دلایلی نامعلوم این قابلیت از طریق فروشگاه‌های مختلفی پلی استیشن در دسترس قرار نداشت. به این ترتیب، دارندگان کنسول پلی استیشن 5 در این برهه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت پلی استیشن با 10 پوند و 10 دلار صرفه‌جویی به نسخه‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 این بازی دسترسی پیدا کنند.

مطمئناً این ناهماهنگی عجیب در قیمت‌گذاری بازی Horizon Forbidden West به دلیل برنامه‌های اولیه‌ی سونی در قبال این بازی و عدم در دسترس قرار دادن قابلیت ارتقا برای نسخه‌ی پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5 ایجاد شده است. پیش از این، کسانی که نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی را با قیمت 59.99 پوند / 59.99 دلار خریداری می‌کردند، هیچ راهی برای استفاده از بازی خود در کنسول پلی استیشن 5 به جز پرداخت مجدد 69.99 پوند / 69.99 دلار نداشتند.

البته، طولی نکشید که این امر با واکنش بسیار شدید گیمرها روبرو شد و سونی تصمیم به ارائه‌ی قابلیت ارتقای رایگان برای آن گرفت. متاسفانه، افزوده شدن این قابلیت به فروشگاه‌های پلی استیشن با فاصله‌ی زمانی نسبتاً زیاد همراه شد که این موضوع نیز واکنش‌های منفی متعددی در پی داشت.

با استناد به گفته مدیر عامل پلی استیشن یعنی جیم رایان (Jim Ryan)، در آینده تمامی بازی‌های میان‌نسلی فرست-پارتی پلی استیشن از جمله دنباله‌ی God of War و Gran Turismo 7 شامل 10 دلار هزینه‌ی ارتقا به نسخه‌ی نسل جدید خواهند بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *