اخبار بازی

درآمد سالانه‌ی کونامی با رشد 12 درصدی مواجه شده است

با استناد به آمار مالی سالانه‌ی کونامی، درآمد این شرکت در سال گذشته با رشد 12 درصدی روبرو شده است و همچنین این شرکت با جدیت موضوع NFTها را دنبال خواهد کرد.

شرکت‌های بازی‌سازی همواره در حال تغییر و پیشرفت هستند و این پیشرفت‌ها در وهله‌ی اول نیازمند منابع مالی است. این موضوع در مورد هر شرکتی صدق می‌کند کونامی (KONAMI) نیز با تمامی بحث‌ها و حاشیه‌های پیرامونش از این قاعده مستثنی نیست. در اوایل هفته‌ی جاری شرکت کونامی گزارش مالی 9 ماهه اخیر خود را منتشر کرد که بازه‌ی زمانی قبل از ماه دسامبر 2021 را پوشش می‌دهد.

با استناد به این گزارش، کونامی با افزایش 12 درصدی درآمد خود در مقایسه با سال گذشته روبرو شده است و این مقدار درآمد اکنون به عدد 215 میلیارد ین ژاپن (1.8 میلیارد دلار) رسیده است. سود عملیاتی این شرکت نیز با رشد 48.8 درصدی به 60.3 میلیارد ین (525 میلیون دلار) افزایش یافته است. درآمد بخش سرگرمی‌های دیجیتالی این شرکت (از جمله بازی‌ها) نیز عملکرد خوبی داشتند و با 6.4 درصد افزایش نسبت به درآمد مشابه در سال قبل‌تر روبرو شدند و اکنون این میزان نیز عدد 154 میلیارد ین (1.3 میلیارد دلار) را نشان می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باعث رشد درآمدزایی این شرکت شده است، سرمایه‌گذاری روی NFTها است که این پروژه برای این شرکت با NFTهایی از بازی Castlevania شروع شد. با توجه به این روند، شرکت کونامی به پروژه‌ی افزودن NFTها به بازی‌های خود سرعت خواهد بخشید و سرمایه‌گذاری روی NFTها را دو برابر خواهد کرد.

در بخش فروش بازی‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی، عناوینی از جمله Tokimeki Memorial Girl’s Side 4th Heart و Power Pro Kun Pocket R روی سوییچ و Momotaro Dentetsu: Showa و Heisei و همچنین Reiwa mo Teiban به عنوان بازی‌های سال 2020 همچنان به فروش قوی خود ادامه می‌دهند.

بازی‌های موبایلی این شرکت نیز از جملهeFootball PES 2021 و Yu-Gi-Oh روند صعودی قابل توجه‌ای داشته‌اند و بخشی از این درآمدها حاصل شده از سرمایه‌گذاری کونامی روی بازی‌های موبایل است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *