اخبار بازی

سرور‌های Dark Souls به صورت موقت بسته‌ شدند

پس از بروز مشکل در بخش آنلاین عنوان Dark Souls 3، بندای نامکو برای پیگیری این موضوع بخش آنلاین تمامی عناوین این سری را به صورت موقت مسدود نمود.

آپدیت: کمپانی بندای نامکو (Bandi Namco) از وجود مشکل امنیتی بسیار جدی در سرور‌های Dark Souls باخبر شده و در حال حاضر سرور‌های مربوط به بخش PVP در تمامی آثار Dark Souls 3 ،Dark Souls: Remasterd و Dark Souls 2 غیر قابل دسترسی است.

لازم به ذکر است که نسخه‌های کنسولی عناوین مذکور از این قاعده مستثنی بوده و سرور‌های PVP در نسخه‌های کنسولی به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند. با توجه به اظهارات توسعه دهندگان این عناوین در صفحه‌ی رسمی، هدف از مسدودیت موقت سرور PVP در نسخه‌های مربوط به رایانه‌های شخصی بررسی مشکل امنیتی بسیار جدی در سرور‌ها بوده است که توسط چندین کاربر گزارش شد.

این مشکل امنیتی در بخش چندنفره‌ی Dark Souls اولین بار توسط کاربر SkeleMann گزارش شد و پس از آن چندین کاربر در صفحات رسمی به این مشکل پرداختند. این مشکل امنیتی در سرور‌های Dark Souls، امنیت اطلاعات و داده‌های شخصی کاربرانی که در حال تجربه‌ی بخش آنلاین این اثر هستند را تهدید می‌کند. با این که به نظر می‌رسد هکر‌ها هنوز قادر به نفوذ کامل به واسطه‌ی این مشکل نیستند، اما بهتر است تا زمان رفع این مشکل توسط تیم توسعه دهنده و باندای نامکو (Bandi Namco) از تجربه‌ی بخش آنلاین عناوین Dark Souls پرهیز کنید.

بخش آنلاین Dark Souls پیش از این نیز تجربه‌ی چنین مشکلاتی‌ را از سمت هکر‌ها داشته است. در سال 2016، برخی از Invader‌ها در بازی Dark Souls 3 با پخش کردن آیتم‌های هک شده در دنیای دیگر کاربران، فایل‌های ذخیره‌ی آن‌ها را دچار مشکل می‌کردند. لازم به ذکر است که آیتم‌های هک شده در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی اثر Dark Souls: Prepare to Die Edition نیز چنین مشکلی به وجود آورده بودند.

این مشکل در بازی‌های Dark Souls ممکن است در آخرین اثر فرام‌سافتور (From Software) یعنی Elden Ring نیز وجود داشته باشد، اما در حال حاضر هیچ کدام از توسعه دهندگان صحت این موضوع را تایید نکرده‌اند. امیدواریم که در آینده باندای نامکو در مورد این مسئله‌ صحبت کند و این مشکل امنیتی در سرور‌های Dark Souls رفع گردد، اما به احتمال بسیار زیاد این مشکل از همان ابتدا وجود داشته است و ممکن است بسته شدن ناگهانی سرور‌های رسمی Demon’s Souls به همین دلیل باشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *