اخبار بازی

آی‌پی‌هایی مانند مجموعه Guitar Hero و Skylanders ممکن است احیا شوند

آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد می‌گوید آی‌پی‌های فراموش شده بزرگی مانند مجموعه Guitar Hero و همچنین Skylanders تحت حمایت مالی و معنوی مایکروسافت شانس حضور مجدد در بازار را دارند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

خبر مهم و بزرگ خریده شن شرکت اکتیویژن بلیزارد و تمامی دارایی‌های آن توسط مایکروسافت طی قراردادی به مبلغ حدودا ۷۰ میلیارد دلار، طی چند روز اخیر در صدر اخبار و حواشی دنیای بازی‌های ویدیویی قرار گرفته و تقریبا تمامی اهالی گیم مشغول بحث و گفت و گو درباره آن هستند. مطمئنا با عقد شدن قراردادی در این ابعاد پرسش‌های و گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود دارد و بیشتر آن‌ها بسیار مهم و سرنوشت ساز هستند. از انحصاری یا عدم انحصاری شدن آی‌پی‌های اکتیویژن بلیزارد گرفته تا ادغام شدن استودیوهای زیر مجموعه تا گسترش آن‌ها.

یکی از پرسش‌های مورد توجه درباره فرنچایزها‌ی فراموش شده و بزرگی است که اکتیویژن بلیزارد حق ساخت و نشر آن‌ها را در اختیار دارد. برخی از این آی‌پی‌ها طرفداران بی‌شماری دارند و سال‌ها است که این طرفداران خواهان احیا آن‌ها هستند اما، فارغ از مجموعه کال آو دیوتی و چند بازی دیگر، اکتیویژن تقریبا تمامی آی‌پی‌های خود را به دست فراموشی سپرده‌است.

آقای بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل اکتویژن بلیزارد که مدتی است مورد نقد و هجمه بسیاری از کارمندان کمپانی قرار دارد و بسیاری از آن‌ها درخواست استعفا وی را دارند، اخیرا و پس از تایید خبر ابقا شدن ایشان در سمت خود، آقای کوتیک با وبسایت VentureBeat مصاحبه‌ای داشته‌اند و درباره امکان بازگشت آی‌پی‌های فراموش شده‌ای همچون مجموعه Guitar Hero و Skylanders صحبت کرده‌اند:

بیایید با هم نگاهی داشته‌ایم به فرصت‌هایی که با این قرارداد ایجاد می‌شود. من یک مثال خیلی مهم می‌زنم. مدتی است دوست دارم فرنچایز گیتار هیرو را احیا کنم ولی دوست نداشتم اعضای تیم را گسترش دهیم و هزینه‌ای جدیدی برای تولید و کنترل کیفیت خرج کنم. بودجه و منابع ما به شدت محدود هستند.

ما واقع امکان انجام چنین کاری نداشتیم، چون از نظر منابع و امکانات محدود هستیم اما، مایکروسافت می‌تواند.

قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد تا اواسط سال ۲۰۲۳ نهایی نمی‌شود، بنابراین زمان زیادی برای برنامه ریزی‌های بزرگ و اجرا کردن آن‌ها باقی مانده‌است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *