اخبار بازی

انتقاد رئیس بانک جهانی از معامله مایکروسافت و اکتیویژن

رئیس بانک جهانی از این که شرکت مایکروسافت حدود 70 میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هزینه کرده است، هیجان‌زده نیست.

دیوید مالپس (David Malpass)، رئیس بانک جهانی، اخیراً خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را مورد انتقاد قرار داده است. رئیس بانک جهانی و بن استیرنز (Bear Stearns)، اقتصاددان ارشد سابق، این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا خرید مایکروسافت “بهترین تخصیص سرمایه” بوده است یا خیر.

در اظهاراتی که در رویدادی در موسسه‌ی اقتصاد بین‌الملل پترسون انجام شد، دیوید مالپس به مقایسه‌ی هزینه‌های مایکروسافت با مقدار پولی که کشورهای ثروتمند برای کمک به کشورهای فقیر متعهد شده‌اند، پرداخت.

به گفته‌ی دیوید مالپس، خرید 68.7 میلیارد دلاری شرکت اکتیویژن بلیزارد به طور قابل توجهی بالاتر از 23.5 میلیارد دلاری است که کشورهای ثروتمند توافق کردند طی سه سال آینده، به انجمن توسعه‌ی بین‌المللی بانک جهانی اهدا کنند. با این اوصاف به اعتقاد وی، مشخصاً شرکت مایکروسافت تنها به دنبال یک تجارت است.

استدلال آقای مالپس صرفاً بر اساس کل سرمایه‌ی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد نیست. رئیس بانک جهانی تاکید می‌کند پولی که برای خرید این کمپانی بازی‌سازی صرف می‌شود تا حد زیادی به بازار اوراق قرضه ختم خواهد شد که برای برخی از کشورهای فقیرتر قابل دسترسی نیست.

وی در این باره می‌گوید:

باید یک لحظه صبر کرده و فکر کنید که آیا این خرید بهترین تخصیص سرمایه است؟ این پول به بازار اوراق قرضه می‌رود. حجم عظیمی از جریانات سرمایه‌ها به بازار اوراق قرضه وارد می‌شود.

این کار شما را وارد موقعیتی می‌کند که در آن مقدار زیادی از سرمایه به بخش‌های سرمایه‌بر جهان مثل اقتصادهای پیشرفته تخصیص داده می‌شود.

برای رسیدگی به جریان پناه‌جویان و سوءتغذیه‌ای که در حال وقوع است، باید پول و ترقی بیشتری به کشورهای در حال توسعه سرازیر شود.

در حالی که ظاهراً مایکروسافت به اندازه‌ای که برای خرید اکتیویژن بلیزارد هزینه کرده است، به کشورهای فقیر و در حال توسعه کمک نمی‌کند، اما این شرکت سالانه مبلغی بیش از یک میلیارد دلار نرم‌افزار و خدمات را به طور منظم برای اهداف خیریه اهدا می‌کند.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، اخیراً اشاره کرده است که نتایج خرید اکتیویژن بلیزارد برای مایکروسافت در بلندمدت مشخص خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *