اخبار بازی

هدف ما دور کردن گیمرها از پلی‌ استیشن نیست

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌ باکس، می‌گوید که مایکروسافت نمی‌خواهد پس از خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد، جوامع گیمر را از پلی‌ استیشن دور کند.

شرکت مایکروسافت روز گذشته به صورت غافلگیرکننده اعلام کرد که کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را با مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری کرده است. با معامله‌ای در این مقیاس بی‌سابقه، بدیهی است که سوالات زیادی در مورد این که تا چه حد کل صنعت بازی تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد، مطرح می‌شود.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که کدام یک از آی‌پی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد در انحصار ایکس‌باکس قرار خواهند گرفت و باید تا زمان نهایی شدن این معامله در سال 2023، منتظر بمانیم. با این حال، گفته شده است برخی از بازی‌های شرکت مذکور همچنان برای پلی‌استیشن عرضه خواهند شد.

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای در این باره گفت:

من به بازیکنانی که بازی های شرکت اکتیویژن بلیزارد را روی کنسول‌های شرکت سونی بازی می‌کنند، می‌گویم که قصد ما این نیست که جوامع را از پلتفرم سونی دور کنیم و به آن متعهد می‌مانیم.

خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) همچنین در گزارش خود مدعی شده است که بر اساس منابع خود که با این وضعیت آشنا هستند، برخی از بازی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس عرضه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت مولتی پلتفرم باقی خواهند ماند.

البته لازم به یادآوری است که این دقیقاً همان چیزی است که فیل اسپنسر و ایکس‌باکس در مورد بازی‌های آینده‌ی شرکت بتسدا (Bethesda) در هنگام اعلام این معامله گفته بودند و بیان کردند که انحصاری بودن بازی‌ها به صورت موردی و تک به تک تعیین می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید آیا خرید اکتیویژن بلیزارد نیز همین مسیر را طی خواهد کرد یا خیر.

همچنین به دنبال خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سهام کمپانی سونی حدود 7 درصد کاهش یافت.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *