یکی از توسعهدهندگان ارشد نسخهی رایانههای شخصی God of War فاش کرد که این بازی مدت زمان نسبتاً طولانیای تحت توسعه قرار داشته است.
ریبوت مجموعهی God of War برای اولین بار در سال 2018 برای کنسولهای پلی استیشن 4 منتشر شد و اکنون پس از گذشت مدت زمانی حدود سه سال و نیم کاربران پلتفرم رایانههای شخصی نیز موفق به تجربهی آن شدند. اگرچه این پورت به طور کلی توسط استودیوی کانادایی جتپک اینتراکتیو (Jetpack Interactive) تحت توسعه قرار داشت، اما این امر تحت نظارت مستقیم استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica Studio) صورت گرفته است.
مدیر ارشد فنی نسخهی رایانههای شخصی بازی God of War یعنی مت دیوالد (Matt DeWald) طی مصاحبهی اخیر خود با نشریهی Game Informer اظهار داشت که وی ترجیح میدهد تا این بازی را با موس و کیبورد تجربه کند، چرا که در طول دو سال گذشته وی به همین شکل این عنوان را تجربه کرده است.
وی افزود:
در واقع، بیشتر اوقات من این بازی را با موس و کیبورد تجربه میکنم؛ چرا که نسخهای که من در حال کار روی آن هستیم این شیوه را به صورت پیشفرض روی خود میبیند. برای من بسیار طبیعی است که آن را با موس و کیبورد بازی کنم.
البته، این بازی توسط کنترلرهای مختلف نیز در پلتفرم رایانههای شخصی قابل تجربه خواهد بود. زمانی که از وی در مورد تجربهی بازی به وسیلهی کنترلرهای رسمی ایکس باکس سوال شد، وی چنین پاسخ داد که “تجربهی این بازی با کنترلر ایکس باکس عالی است”.
وی افزود:
ما حتی تمامی حروفها را به منظور راهنمایی در مقابل دید شما قرار خواهیم داد تا سردرگم نشوید. همچنین، مشکلی با استفاده شدن کنترلر سوییچ نیز در این بازی وجود ندارد. همچنین، کنترلرهای ترد-پارتی نیز تحت پوشش قرار دارند.
بازی God of War هم اکنون از طریق پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن 4 و 5 در دسترس قرار دارد.