اخبار بازی

سونی به تولید کنسول PS4 تا زمان رفع شدن مشکل کمبود PS5 در بازار ادامه می‌دهد

به گزارش بلومبرگ سران سونی تصمیم گرفته‌اند به تولید کنسول PS4 حداقل تا زمانی که مشکل کمبود کنسول PS5 به طور کامل رفع شود، ادامه دهند. بلومبرگ معتقد است سونی قصد داشته در اوایل سال میلادی جاری تولید پلی استیشن ۴ را متوقف کند. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

بیش از یک سال از عرضه کنسول‌های نسل نهم می‌گذرد و علی رغم اینکه کنسول‌های سونی و مایکروسافت فروش بسیار خوبی را در سراسر جهان تجربه کرده‌اند اما، این عرضه بدون چالش و مشکل نبوده و هر دو کمپانی در پاسخگویی به نیازهای بازار ناتوان بوده‌اند و تمام این مدت مشکل کمبود این کنسول‌ها و تاثیر منفی دلال‌ها برقرار بوده‌است. روسای پلی استیشن و ایکس باکس اعلام کرده‌اند به احتمال قوی این مشکل همچنان در سال ۲۰۲۲ نیز پا بر جا خواهد بود. ظاهرا کمبود قطعات سخت‌افزاری و شیوع ویروس کرونا، علل اصلی کمبود کنسول‌ها در بازار هستند و هنوز راه حل قطعی برای این معضل یافت نشده‌است.

به گزارش بلومبرگ سران سونی تصمیم گرفته‌اند به تولید کنسول PS4 حداقل تا زمانی که مشکل کمبود کنسول PS5 به طور کامل رفع شود، ادامه دهند. بلومبرگ معتقد است سونی قصد داشته در اوایل سال میلادی جاری تولید پلی استیشن ۴ را متوقف کند اما، اکنون که متوجه شده‌اند در رفع مشکل کمبود پلی استیشن ۵ همچنان ناتوان هستند، قصد دارند با تولید حدود یک میلیون دستگاه PS4 در سال میلادی جاری، کمی فشار را از روی خط تولید PS5 بردارند و با زمان و تمرکز بیشتری به دنبال عقد قرارداد با تولید کنندگان و تامین کنندگان قطعات بروند.

پلس استیشن ۵ سریع‌ترین فروش را در میان کنسول‎‌های خانواده پلی استیشن داشته‌است و در ماه جولای سال میلادی گذشته آمار فروش ۱۰ میلیون دستگاهی را ثبت کرد که در مقایسه با PS4، یک میلیون بیشتر در مدت مشابه است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *