اخبار بازی

فکت بازی؛ حقایق شخصیت اتزیو آدیتوره از سری Assassin’s Creed

اتزیو آدیتوره دا فیرنزه (Ezio Auditore da Firenze) یک شخصیت برجسته در سری Assassin’s Creed است و حقایق زیادی از او وجود دارد که طرفداران از آن‌ها با خبر نیستند.

با وجود اینکه سری Assassin’s Creed درباره‌ی دسته‌ای از قهرمانان مختلف در دوره‌های زمانی متفاوت است، اتزیو هنوز هم مانند چهره‌ی اصلی این فرنچایز احساس می‌شود. این به آن دلیل است که او در سه تا از بازی‌های اصلی و همچنین بسیاری از رسانه‌های Assassin’s Creed حضور داشته است. در تمام این مدت، طرفداران از این قاتل شوخ و دوست داشتنی خسته نشده‌اند. البته این موضوع درباره‌ی تمپلارها صدق نمی‌کند، چرا که او تعداد زیادی از آن‌ها را به قتل رسانده است.

اطلاعات فراوانی درباره اتزیو در سراسر اینترنت پراکنده شده است و برای کسانی که حوصله و وقت خواندن همه‌ی آن را ندارند، در این مقاله چندین حقیقت جالب یا مهم در مورد Master Assassin آورده شده است.

حقایق شخصیت اتزیو آدیتوره از سری Assassin’s Creed

10- اتزیو از نوادگان الطائر نیست

اتزیو

از نظر اکثر طرفداران، اتزیو و الطائر بن احد (Altaïr Ibn-La’Ahad) بهترین و مهم‌ترین قهرمانان این سری بودند و علاوه بر استعداد در کشتن، دیگر چیزی که هر دو در آن مشترک هستند، رابطه‌ی آن‌ها با دزموند مایلز (Desmond Miles) است. در واقع دزموند از نوادگان هر دوی این شخصیت‌ها است، به همین دلیل او می‌تواند خاطرات آن‌ها را زندگی کند.

با این وجود، اتزیو از نوادگان الطائر نبود و به گفته‌ی داربی مک دویت (Darby McDevitt) نویسنده‌ی سری، این دو اساسین اسطوره‌ای در دو طرف متفاوت از شجره‌ی خانوادگی دزموند قرار دارند.

9- حضور اتزیو به عنوان شخصیت قابل بازی در Soulcalibur V

تا به حال چندین بازی با گنجاندن لباس‌های Assassin به عنوان یک لباس اختیاری به اتزیو ادای احترام کرده‌اند. اما Soulcalibur V با تبدیل کردن او به یک شخصیت قابل بازی، از همه‌ی بازی‌های قبلی فراتر رفت.

او در این بازی ردای خود از عنوان Brotherhood را می‌پوشید و سلاح‌های معروف خود را در اختیار داشت. حتی صداپیشه‌ی اصلی او، راجر کریگ اسمیت (Roger Craig Smith)، وظیفه‌ی صداپیشگی او در این بازی را بر عهده داشت. البته این موضوع برای طرفداران Soulcalibur چندان تعجب آور نیست؛ چرا که او وظیفه‌ی صداپیشگی Siegfried را نیز از این بازی بر عهده داشت.

8- در شخصیت پردازی او از یکی از شخصیت‌های جورج کلونی الهام گرفته شده

Brotherhood اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی‌های Assassin’s Creed در نظر گرفته می‌شود. در آن، اتزیو از قاتل جوانی که در Assassin’s Creed II حضور داشت به یک عضو عالی رتبه‌ی فرقه تبدیل شد و طبیعتاً شخصیت او در طول این مسیر تغییر کرد.

در واقع، نسخه‌ی Brotherhood این شخصیت تا حدی از شخصیت جورج کلونی در فیلم Up In The Air الهام گرفته شده بود، به گفته‌ی جفری یوهالم (Jeffrey Yohalem)، نویسنده‌ی اصلی Brotherhood، احساس تنهایی و تمایل رایان بینگهام (شخصیت بازی شده توسط جورج کلونی در Up In The Air) به پنهان کردن احساساتش، در اتزیو گنجانده شده است.

7- وجود یک نسخه‌ی لایو اکشن از اتزیو

چیزی که اغلب در مورد اتزیو فراموش می‌شود این است که اولین حضور این شخصیت به قبل از بازی Assassin’s Creed II باز می‌گردد. بله، اولین حضور واقعی او در فیلم کوتاه لایو اکشن با عنوان Assassin’s Creed Lineage بود.

این لایو اکشن درباره‌ی جیووانی (Giovanni)، پدر اتزیو، بود و او در این فیلم توطئه‌ی پیرامون فلورانس را کشف می‌کند. اتزیو به دلیل زمان ساخت این فیلم، هنوز یک نجیب زاده‌ی جوان بود و دوون بوستیک (Devon Bostick) نقش او را بازی می‌کرد.

6- کات‌سینی پس از جمع کردن 100 پر در Assassin’s Creed II

مانند بسیاری از شخصیت‌های زن سری Assassin’s Creed، ماریا آدیتوره هرگز زمان زیادی را در دید پلیر سپری نمی‌کند. اگرچه برای او، دلیل خاصی وجود داشت. زمانی که تمپلارها شوهر و دو پسرش را در وسط فلورانس به دار آویختند، او به حالت اغما رفت و هرگز با کسی صحبت نکرد و در عوض، وقت خود را به دعا در ویلای آدیتوره گذراند.

البته اتزیو می‌تواند او را متقاعد کند که سکوتش را با جمع‌آوری 100 پر به افتخار برادر کوچکش که از دست داده، بشکند؛ چرا که ماریا پس از دریافت آن‌ها طی یک کات‌سین کوتاه از تنها پسر باقی مانده‌ی خود تشکر می‌کند. این صحنه‌ای است که بسیاری از پلیرها به دلیل عدم تمایل برای پیدا کردن همه‌ی آن 100 پر، از دست داده‌اند.

5- اتزیو در هنگام مرگ لئوناردو داوینچی در کنار او بود

بازی‌های Assassin’s Creed به دلیل دقت خود در تاریخ شناخته می‌شوند. به همین دلیل، همه‌ی آن‌ها شامل نسخه‌های تغییر یافته‌ای از افراد واقعی می‌شوند و در حالی که بسیاری از آن‌ها تمپلارهای تشنه به خون هستند، تعدادی شخصیت خوب و مثبت نیز میان آن‌ها وجود دارد.

بهترین آن‌ها احتمالا لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) باشد که در طول Assassin’s Creed II و Brotherhood به اتزیو کمک زیادی کرد. در رمان Revelations آمده است که این دو دوست قدیمی به همراه نیکولو ماکیاولی (Niccolò Machiavelli)، آخرین هفته‌ از زندگی داوینچی را با هم سپری کردند.

4- او روزهای باقی مانده از زندگی خود را با سوفیا گذراند

اتزیو همیشه به یک عاشق معروف بود زیرا با بسیاری از زنانی که در ماجراجویی‌هایش ملاقات می‌کرد، رابطه‌ داشت. در عنوان Revelations، عشق اصلی او یک صاحب کتابفروشی به نام سوفیا سارتور (Sofia Sartor) بود.

پس از ملاقات و برقراری رابطه‌ای عاشقانه، احساسات این دو با گذشت زمان جدی‌تر شد. چنان که در پایان Assassin’s Creed Revelations، آن‌ها به وضوح به یکدیگر علاقه‌مند بودند و عشق آن‌ها پس از وقایع این بازی نیز ادامه یافت تا جایی که با هم در توسکانی ساکن و صاحب دو فرزند شدند.

3- خودداری Abstergo Entertainment از استفاده از اتزیو در محصولات خود

Abstergo Entertainment یک شرکت تمپلار است که از خاطرات واقعی Animus برای ساخت محصولات سرگرمی استفاده می‌کند. برخی از برجسته‌ترین پروژه‌های آن‌ها شامل فیلم Devils of the Caribbean با بازی ادوارد کنوی (Edward Kenway)، شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag، و بازی ویدیویی Aveline de Grandpré با عنوان Liberation است.

طبیعتا، این شرکت برخی چیزها را در اطراف خود با هم ترکیب می‌کند تا با دستور کار تمپلار گونه‌ی خود مطابقت داشته باشد. اما در رابطه با ماجراجویی‌های اتزیو، آن‌ها حاضر نشدند از آن خاطرات چیزی بسازند. این شرکت به فساد و رفتار متناقض اتزیو برای اجتناب از استفاده از خاطراتش، اشاره کرد.

2- اتزیو استاد Shao Jun بود

assassin's creed

اتزیو در حالی که تلاش می‌کرد تا سال‌های باقیمانده خود را در صلح سپری کند، با Shao Jun قاتل جوان و شخصیت اصلی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China، ملاقات کرد. Jun ابتدا از استاد پیر خود برای بازگرداندن نظم کمک خواست، اما اتزیو علاقه‌ای به بازگشت به زندگی قبلی خود نداشت.

در عوض، او به Shao Jun بیشتر در مورد معنای واقعی قاتل بودن و توصیه‌های کلی در مورد چگونگی کمک به Brotherhood داد. اتزیو همچنین به او چند نکته‌ی آموزشی برای مبارزه آموخت. Jun در ادامه‌ی راه خود از این آموخته‌ها برای افزایش حضور و قدرت Assassin در چین استفاده کرد.

1- نحوه‌ی مرگ اتزیو

اتزیو در طول سال‌های متمادی به‌عنوان یک قاتل، توانست از بسیاری از مبارزات با برخی از مهم‌ترین شخصیت‌های منفی فرنچایز جان سالم به در ببرد. اما زمان مرگ هر قهرمانی بالاخره فرا می‌رسد، حتی اتزیو.

او در سن 65 سالگی به همراه همسر و دخترش برای انجام کارهایی به فلورانس رفت. وقتی کمی خسته شد، در حالی که عزیزانش مشغول خرید بودند، برای استراحت روی نیمکتی نشست. وی پس از گفتگویی کوتاه با یک مرد غریبه دچار درد در قفسه سینه شد و سپس جان خود را از دست داد. او در لحظات آخر خود آرام بود و با لبخندی بر لب به خانواده‌اش نگاه می‌کرد. طرفداران حدس می‌زنند که او توسط شخصی که در آن لحظه ملاقات کرده بود، مسموم شد و دلیل مرگ او نیز همین مسمومیت بوده است. اما صرف نظر از این، اتزیو می‌توانست مرگ بدتری را با توجه به شغل خود داشته باشد، که خوشبختانه اینطور نشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *