اخبار بازی

بازی Indiana Jones با داستانی از تاد هاوارد ساخته شده است

به تازگی تاد هاوارد (Todd Howard) از بتسدا (Bethesda) در مورد بازی Indiana Jones استودیوی ماشین‌گیمز (MachineGames) صحبت کرده و در مورد روند توسعه‌ی آن اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است.

ماشین‌گیمز طی سالیان اخیر بیشتر به خاطر توسعه‌ی سری مدرن Wolfenstein معروف شده است. با این حال به نظر می‌رسد که دیگر این طور نخواهد بود. اوایل امسال بود که شرکت مادر این استودیو یعنی بتسدا اعلام کرد که ماشین‌گیمز در حال کار برروی یک بازی Indiana Jones است. تاد هاوارد، کارگردان بازی‌هایی مثل Fallout 3 و Skyrim، نیز قرار است نقش تهیه‌کننده‌ی اجرایی این بازی را داشته باشد.

با توجه به حضور پررنگ هاوارد در بازی Starfield به عنوان کارگردان و هم‌چنین The Elder Scrolls 6، به نظر می‌رسد که برنامه‌ی او برای یک دهه‌ی آینده حسابی پر باشد. پس او دقیقا چه نقشی در توسعه‌ی Indiana Jones دارد؟ در مصاحبه‌ای جدید با IGN، هاوارد در این باره گفت که در قامت تهیه‌کننده‌ی اجرایی او وظیفه‌ی دائما بررسی کردن پروژه مثل یک کارگردان را ندارد. در عوض هر از چند گاهی به پروژه سر می‌زند و نظرات و راهنمایی‌های خود را به تیم سازنده ارائه می‌دهد:

وقتی تهیه‌کننده‌ی اجرایی یک بازی هستم، هر از چند گاهی به آن سر می‌زنم. این یک کار روزمره نیست. ممکن است هفته‌ای یا حتی ماهی یک بار رخ بدهد. این بستگی به شرایط بازی دارد. چندین پروژه هستند که من به این صورت در آن‌ها دخیل هستم. اما به عنوان یک کارگردان باید به صورت روزانه به بازی رسیدگی کنم.

هاوارد در ادامه توضیح داد که او ایده‌ی یک بازی Indiana Jones را بیش از یک دهه پیش به لوکاس‌آرتس (LucasArts) ارائه داده بود، اما آن ایده رد شده بود. پس از خرید لوکاس‌آرتس توسط دیزنی، بحث ساخت یک بازی Indiana Jones بار دیگر به میان آمد. این بار هاوارد ماشین‌گیمز را استودیویی مناسب برای این کار دانست:

به عنوان یک استودیو عاشق روابط داخلی ماشین‌گیمز هستم. همه‌ی اعضا یکدیگر را به خوبی می‌شناسند. بازی Riddick ایکس‌باکس (عنوانی که توسط استودیوی استاربریز (Starbreeze)، متشکل از تعداد زیادی از اعضای کنونی ماشین‌گیمز، توسعه یافته است) واقعا عالی است. صرفا کافی است به سطح فناوری بازی در آن زمان نگاه بیاندازید. هم‌چنین کاری که با Wolfenstein کردند هم آن‌ها را به توسعه‌دهنده‌ی فوق‌العاده‌ای تبدیل می‌کند. پس وقتی این پروژه‌ را به آن‌ها معرفی کردم، آن‌ها برای توسعه‌ی آن بسیار هیجان‌زده بودند.

هاوارد در ادامه بیشتر در مورد نقش خود در پروژه صحبت کرد. او گفت که ایده‌ی اصلی داستان بازی از خود او بوده و در کنار ماشین‌گیمز این ایده توسعه یافته است:

من داستان اصلی را نوشته بودم و به نوعی با یکدیگر برروی آن کار کردیم. آن‌ها در حال حاضر بازی را بر اساس ایده‌ی اصلی من توسعه‌ می‌دهند و به نظرم با آن کار فوق‌العاده‌ای کردند. از اینکه می‌توانم به این استودیو کمک کنم واقعا خوشحالم.

در حال حاضر اطلاعات چندانی از بازی Indiana Jones در دسترس نیست. اوایل امسال بود که مشخص شد این بازی در مراحل اولیه‌ی توسعه بوده و احتمالا در آینده‌ی نزدیک منتشر نمی‌شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *