اخبار بازی

بازی محبوب Fortnite در چین عرضه نخواهد شد

بعد از گذشت یک دوره‌ی تست طولانی که دو سال در جریان بود، به طور رسمی اعلام شد که نسخه‌ی اصلی بازی محبوب Fortnite در کشور چین منتشر نخواهد شد.

دانیال احمد (Daniel Ahmad) که خبرنگار صنعت بازی‌های ویدویی برای شرکت چینی نیکو پارتنرز (Niko Partners) است، در رشته توییتی گفت که از آنجا که Fortnite هیچوقت به صورت رسمی عرضه نشد، شایعه‌ی از دسترس شدن آن حقیقت ندارد. طبق گفته‌ی آقای احمد، بازی Fortnite که در چین وجود دارد، نسخه‌ی ۲۰۱۹ آن است و فاقد پرداخت‌های درون برنامه‌ای و بیشتر شبیه یک اثر آزمایشی است. این عنوان محبوب هیچوقت توسط دولت چین تایید نشد. احمد باور دارد که هزینه‌ی ایجاد تغییرات مورد نیاز، تا Fortnite بتواند به صورت رسمی عرضه شود، از نظر سهامداران اپیک گیمز (Epic Games) به صرفه نیست.

آقای دانیال احمد گفت:

بازی Fortnite در طول ۲ سال گذشته در مرحله‌ی آزمایشی به سر می‌برده و از آنجا که دولت چین به آن مجوز لازم نداده است، اپیک گیمز نتوانسته نسخه‌ی رسمی را منتشر و یا پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن را فعال کند.

آقای احمد ادامه دادند که عناوین ژانر بتل رویال به شدت در چین قانون‌گذاری شدند، به حدی که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی PUBG در چین عرضه نشده است و نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های همراه این اثر نیز با نام Game For Peace وجود دارد و فاقد هرگونه نمایش خون است.

آقای دانیال توضیح دادند:

بازی‌های بتل رویال دارای قوانین سخت‌گیرانه‌ای در چین هستند. عناوینی که توانستند تاییدیه دولت این کشور را بدست آورند، تغییرات بسیاری در خود ایجاد کردند، از جمله، بدون نمایش خون یا جسد و حالت بازی به گونه‌ای عوض شده که شبیه به تمرینات نظامی باشد.

این عناوین، مجوز مدت‌دار دریافت می‌کنند و به نظر می‌رسد هزینه‌های لازم برای دریافت این مجوز و بوجود آوردن تغییرات مورد نیاز، از نظر اپیک گیمز به صرفه نیست.

از طرف دیگر، در کشورهای غرب و از جمله آمریکا، بازی‌های بتل رویال مثل PUBG ،Apex Legends ،Call of Duty: Warzone و Fortnite بسیار پرطرفدار هستند و به رشد خود ادامه می‌دهند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *