اخبار بازی

بتلفیلد VS هیلو؛ کدام یک در حالت بتا بهتر عمل کردند؟

با توجه به انتشار عناوینی مثل بتلفیلد (Battlefield 2042) و هیلو (Halo) به نظر می‌رسد که بازار شوتر‌ها بسیار داغ باشد. این دو عنوان سبک و سیاق کاملا متفاوتی دارند و مقایسه مستقیم آن‌ها شاید عادلانه نباشد، اما در نهایت محتوای کدام بازی تجربه‌ی بهتری ارائه می‌دهد؟

اسلحه، اسلحه و باز هم اسلحه!!!

بتلفیلد

هر دو عنوان توسط صد‌ها توسعه‌ دهنده‌ی با استعداد ساخته شده‌اند و زحمات آن‌ها را طی سال‌های گذشته نمی‌توان نادیده گرفت. کیفیت المان‌های مربوط به گان‌پلی باید بالا باشد و کمتر از این نیز انتظار نمی‌رود و شلیک کردن تمامی سلاح‌ها در هر دو بازی لذت بخش و مفرح به نظر می‌رسد.

اما بازی Halo Infinite در زمینه‌ تنوع اسلحه و گلوله‌ها بهتر از بازی بتلفیلد عمل می‌کند. هر کدام از سلاح‌های بازی Halo Infinite ویژگی‌های خاص خود را دارند که تجربه‌ی آن‌ها را از همدیگر متمایز کرده و گیمپلی را تحت شعاع خود قرار می‌دهند. برخی از سلاح‌های هیلو اینفینیت ارب‌های آبی رنگ شلیک می‌کنند و برخی دیگر از سلاح‌های آن از اشعه‌ی بنفش رنگ استفاده می‌کنند، در حالی که سلاح‌های Battlefield 2042 فقط گلوله‌های عادی شلیک می‌کنند.

اما بازی Battlefield 2042 به شما اجازه می‌دهد در حین درگیری شخصی سازی سلاح خود را تغییر دهید و به نظر می‌رسد که این المان نوآورانه تا حد زیادی بر گیم‌پلی این بازی تاثیر خواهد داشت. حالا شما می‌‌توانید تغییرات اسلحه‌ی خود را به جای صفحه‌ی لودینگ در میانه‌ی نبرد اعمال کنید و این ویژگی بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما به اندازه‌ی کافی روی آن کار نشده و ممکن است برخی از مخاطبین هنگام کار با این المان سردرگم شوند.

قلاب

بتلفیلد

عنوان Halo Infinite از المان مربوط به قلاب استفاده می‌کند (این المان به صورت دقیق grappleshot نام دارد) اما از آن به صورت مستقیم و متداول در رقابت‌های بخش چند نفره استفاده نمی‌شود، اما بازی بتلفیلد المان مربوط به قلاب را در بازی خود بهتر پیاده کرده و استفاده از آن از اولین لحظات بازی ممکن است.

کیفیت سرور‌ها

Halo

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بازی‌های چندنفره باید به آن توجه کنند کیفیت سرور‌های آن است، سرور‌های نسخه‌ی بتای بخش چند نفره‌ی Halo Infinite با مشکل مواجه بودند و 12 ساعت طول کشید تا مشکلات مربوط به آن حل شود و در حین تجربه‌ شدن نسخه‌ی بتا توسط مخاطبین وضعیت سرور ناپایدار بود. وضعیت سرور‌های Battlefield 2042 نیز چندان بی نقص به نظر نمی‌رسد اما مشکلات آن در ابعاد ایرادات سرور Halo Infinite نبودند. بتای بتلفیلد روی تمامی پلتفرم‌های منتشر شده قابل اجرا بود و عملکرد سرورها علی رغم وجود برخی ایرادات قابل قبول به نظر می‌رسید.

شدت درگیری‌ها

بتلفیلد

این قسمت از مقایسه بین دو بازی Halo Infinite و Battlefield 2042 منطقی و عادلانه نیست، چرا که عنوان Battlefield 2042 در رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل نهمی می‌تواند میزبان 128 مخاطب به صورت همزمان باشد، وجود تخریب پذیری گسترده در نقشه‌های بازی و وسایل مختلف از جت‌های جنگنده گرفته تا تانک‌های عظیم، باعث می‌شود که تمامی امکانات لازم برای به راه انداختن آشوب و درگیری تمام عیار فراهم شود.

در حال حاضر با تغییر سیستم شخصی سازی اسلحه و تجهیزات تمامی پلیر‌ها می‌توانند از همان ثانیه اول به موشک انداز و آر پی جی مجهز باشند. رویداد‌های موجود در بازی مثل گردباد نیز به میزان آشوب و درگیری‌های بازی اضافه می‌کنند. Halo Infinite نیز از درگیری‌های مسلحانه بهره می‌برد، اما عدم وجود تخریب پذیری گسترده و رویداد‌های اتفاقی مثل گردباد باعث می‌شود که میزان و شدت آن به اندازه‌ی بتلفیلد نباشد.

نقشه‌ها

Halo

بتای بازی Battlefield 2042 تنها از یک مپ بهره می‌برد، بر اساس برخی از بازخورد‌های منتشر شده، طراحی این نقشه‌ به خوبی نقشه‌های نسخه‌های پیشین نبود. در حالی که بتای Halo Infinite از سه نقشه‌ی مختلف تشکیل شده بود. طراحی این نقشه‌ها با یکدیگر متمایز بود و هر کدام از آن‌ها تجربه‌ی متفاوتی ارائه می‌کردند. نقشه‌های Recharge و Live Fire Both از محیط‌های بسته و چندین طبقه استفاده می‌کنند در حالی که در طراحی مپ Bazaar از محیط‌های باز استفاده شده است و پلیر‌ها در این مپ مدام در حال مبارزه هستند.

در بتای دوم Halo Infinite مپ چهارم آن یعنی Behemoth معرفی شد که به جرئت می‌توان آن را یکی از بهترین مپ‌های تاریخ بخش چندنفره‌ی سری Halo دانست. در سومین هفته از بتای Halo Infinite، از مپ Fragmention رونمایی شد که طراحی آن شباهت زیادی به مپ خاطره انگیز و محبوب Valhalla در بازی Halo 3 داشت.

مود‌ها و حالت‌های مختلف

هیلو

نسخه‌ی بتای بازی Halo Infinite از دو مود مختلف بهره می‌برد و این دو مود به ترتیب Arena و big team battle نام داشتند. در حالت اول دو تیم 4 نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در حالت دوم دو تیم 12 نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر دو مود مذکور شامل رقابت‌های Capture The flag، Zone Control و Team Death Match هستند. قابل ذکر است که شما می‌توانید از طریق تنظیمات مربوطه رقبایی که از طریق ربات‌ها کنترل می‌شوند را حذف کرده و با پلیر‌های واقعی بازی کنید. اما تنها مود موجود در بازی Battlefield 2042 حالت Conquest بود که در آن موظف به تسخیر چندین منطقه‌ی خاص و کنترل آن تا انتهای بازی هستید.

سخن نهایی

هیلو

پیش از قضاوت نهایی باید چند نکته را یادآوری کرد، بازی Battlefield 2042 روی پلتفرم‌های بیشتری عرضه می‌شود و علی‌رغم تمرکز کامل روی بخش چند نفره و حذف بخش داستانی قیمت یک بازی کامل را دارد، در حالی که بخش چند نفره‌ی عنوان Halo Infinite رایگان عرضه خواهد شد و تنها کاربران رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس و ایکس باکس وان قادر به تجربه‌ی آن خواهند بود.

با وجود یکی بودن ژانر این دو بازی محبوب و پرطرفدار، محتوایی که هر کدام از آن‌ها ارائه می‌دهند کاملا با یکدیگر متفاوت است و در برخی از زمینه‌ها تمرکز بیشتری دارند. این که کدام یک بازی بهتریست و محتوای بهتری ارائه می‌دهد سوالی است که خود شما باید به آن پاسخ بدهید، چرا که در نهایت این شما هستید که بازی را تهیه کرده و وقت خود را برای آن صرف می‌کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *