اخبار بازی

آمار فروش کنسول های Xbox نسبت به سال 2021 با رشد 13 درصدی همراه بوده‌است

مطابق گزارش سال مالی جدید مایکروسافت آمار فروش کنسول های Xbox نسبت به سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده‌است. درآمد بخش گیمینگ این کمپانی تا پایان ماه سپتامبر ۳.۶۱$ میلیارد دلار بوده‌است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

مدتی پیش کنفرانس مالی جدید کمپانی مایکروسافت برگزار شد و سخنگویان این شرکت گزارشی از عملکرد مالی در سه ماهه اول سال مالی جدید به سرمایه گذاران و سهامداران ارائه کردند. این بازه زمانی شامل یکم چولای تا سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۲ است. درآمد این کمپانی در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد رشد کرده‌است اما، درآمد خالص شرکت با مبلغ $۱۷.۶ میلیارد دلار، با افت ۱۴ درصدی همراه بوده‌است.

درآمد بخش گیمینگ چهار درصد رشد داشته و به بیش از $۳.۶۱۰ میلیارد دلار رسیده‌است. آمار فروش کنسول های Xbox نسبت به سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده‌است. فروش بازی‌ها و سرویس‌های مایکروسافت سه درصد افت داشته که تحلیلگران کمپانی علت اصلی آن را کاهش عرضه بازی‌های فرست پارتی و ترد پارتی برای کنسول‌های مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ می‌دانند.

به گفته مدیرعامل مایکروسافت علی رغم مشکلات اقتصادی آن‌ها دست از تلاش در زمینه ارتقا تکنولوژی دیجیتال برنمی‌دارند تا به تمامی ارکان جامعه خدمت رسانی کنند و این بخش یکی از تمرکزهای اصلی برای آن‌ها است.

باید توجه داشت که در حوزه گیمینگ، سال ۲۰۲۲ میلادی یک سال نسبتا خلوت برای مایکروسافت و کنسول‌های آن بود و احتمالا سال آینده این آمار با عرضه عناوینی همچون Redfall و Starfield و بازی‌های دیگر بهبود خواهد یافت. از سوی دیگر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد نیز قرار است سال ۲۰۲۳ نهایی شود و علی رغم ایراداتی که برخی ارگان‌های مربوطه به متن قرارداد آن وارد کرده‌اند، فیل اسپنسر معتقد است در موعد مقرر نهایی خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *