اخبار بازی

خرید Bungie توسط Sony از خریدهای اخیر صنعت گیم بازخورد بیشتری داشته است

آمار ارقام جدید منتشر شده در توئیتر نشان می‌دهد که خرید بانجی (Bungie) توسط سونی نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت در این پلتفرم بحث‌های بیشتری را ایجاد کرد.

ریشی چادا (Rishi Chadha)، رئیس جهانی مشارکت‌های سازنده و محتوای بازی در توئیتر، داده‌های داخلی این پلتفرم را منتشر کرد که نشان می‌داد، تعداد توئیت‌های مربوط به بازی‌های ویدئویی در طول سه ماه گذشته افزایش یافته است. اگرچه اطلاعات ارائه شده توسط چادا ارقام دقیقی را ارائه نمی‌دهد، اما نشان می‌دهد که چهار نقطه اوج بین بحث‌های 1 ژانویه تا 31 مارس امسال وجود داشته است. این نقاط اوج در روزهایی بود که مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) و سونی، بانجی (Bungie) را خریداری کرد. همچنین روز انتشار Elden Ring منتشر شد و فصل جدید Fortnite دیگر نقاط اوج بحث‌های توئیتری هستند.

داده‌های توئیتر نشان می‌دهد که انتشار Elden Ring بیشترین بحث را در این پلتفرم ایجاد کرد. احتمالا این اتفاق به دلیل میلیون‌ها بازیکنی که بازی را در روز اول خریدند و برداشت‌های اولیه خود را به اشتراک گذاشتند، رخ داده است. دومین موضوع مورد بحث، خرید بانجی توسط سونی و پس از آن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بود که کمی بیشتر از فصل جدید Fortnite سر و صدا کردند. چادا لیستی از 10 بازی با بیشترین توئیت در سطح جهانی طی سه ماه گذشته را به اشتراک گذاشت.

در صدر فهرست، Genshin Impact بود و Wordle در رتبه دوم قرار گرفت. این اتفاق به این دلیل رخ داد که Genshin Impact در سراسر جهان (به ویژه در آسیا) از موفقیت ویژه‌ای برخوردار است، در حالی که Wordle به طور طبیعی عمدتا در کشورهای انگلیسی زبان محبوب است. Elden Ring در رتبه 7 جدول قرار گرفت، در حالی که Minecraft رتبه 10 را به خود اختصاص داد.

مایکروسافت، مالک ایکس‌ باکس، در ژانویه تایید کرد که قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را طی بزرگترین معامله تاریخ صنعت بازی به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری کند. تنها 13 روز بعد، سونی یک خرید هنگفت از خود فاش کرد و اعلام کرد که قصد دارد استودیوی خالق Destiny و Halo، یعنی بانجی را در قراردادی به ارزش 3.6 میلیارد دلار خریداری کند.

مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی، جیم رایان (Jim Ryan)، بعدها تایید کرد که شرکت پلی استیشن قصد دارد خریدهای بیشتری انجام دهد. فیل اسپنسر (Phill Spencer)، رئیس ایکس‌ باکس، اکتبر گذشته گفت که این شرکت کارش با خرید استودیوهای بازی تمام نشده است و تعداد تیم‌هایی که می‌خواهد خریداری کند، هیچ سهمیه‌ای ندارند!

o0ashil0o
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *