اخبار بازی

محمد بن سلمان شرکت بازی‌سازی ژاپنی SNK را خریداری کرد

ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان 96 درصد از سهام توسعه‌دهنده‌ی مشهور ژاپنی بازی‌های ویدیویی یعنی شرکت SNK را خریداری کرد و افزود که این آخرین خرید وی نخواهد بود.

بدین ترتیب، ولیعهد عربستان سعودی هم اکنون حق امتیاز عناوینی نظیر Fatal Fury ،Metal Slug و The King of Fighters را در اختیار دارد و تمامی توسعه‌دهندگان این بازی‌ها نیز که پیش‌تر به عنوان زیر مجموعه‌ی شرکت SNK شناخته می‌شدند نیز به عنوان شرکت‌های تابعه بنیاد محمد بن سلمان تلقی خواهند شد.

جالب است بدانید که در سال 2021، گزارشی توسط ایالات متحده منتشر شد که محمد بن سلمان را محکوم به تصویب طرحی برای دستگیری یا قتل جمال خاشقجی می‌کند و با این حال، وی همچنان در حال فعالیت در حوزه‌های مختلف است.

لازم به ذکر است که این قرارداد در ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی رسمیت یافته است، اما اخیراً اطلاعاتی از آن به بیرون درز پیدا کرده است و این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که احتمالاً شرکت SNK علاقه‌ای به انتشار عمومی مفاد این قرارداد ندارد.

این آخرین مورد از سری سرمایه‌گذاری‌های ولیعهد عربستان سعودی در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی است. در اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که از صندوق سرمایه‌گذاری عمومی کشور عربستان برای سرمایه‌گذاری بیش از 5 درصدی در هر دو شرکت کپکام (Capcom) و نکسون (Nexon) هزینه شده است و ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار بوده است.

همچنین، در ماه دسامبر سال 2020، این صندوق سرمایه‌گذاری بیش از 3 میلیارد دلار از سهام اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard)، الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و تیک-تو (Take-Two) را خریداری کرده است. در صورت تکمیل موفقیت آمیز خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، عربستان به عنوان سهام‌دار این شرکت بخشی از سود حاصله را دریافت خواهد کرد.

بنا بر گزارش‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان توسط محمد بن سلمان برای کاهش اتکای اقتصاد عربستان به درآمدهای نفتی تاسیس شده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *