اخبار بازی

عربستان سعودی یک میلیارد دلار از سهام کپکام و نکسون را خریداری کرده است

صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی بیش از یک میلیارد دلار در کپکام (Capcom) و نکسون (Nexon)، ناشر عناوین آنلاین کره جنوبی، سرمایه گذاری کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ از صندوق سرمایه گذاری عمومی این کشور برای سرمایه گذاری بیش از 5 درصد در هر دو شرکت کپکام و نکسون استفاده شده است. مشخص نیست چه مقدار از سرمایه به هر شرکت اختصاص داده شده است، اما ادعا شده که سرمایه گذاری در کپکام و نکسون، روی هم به بیش از یک میلیارد دلار می رسد.

این جدیدترین سرمایه گذاری از سری سرمایه گذاری در شرکت‌های بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های الکترونیکی است که عربستان سعودی در سال‌های اخیر انجام داده است. لازم به ذکر است که در دسامبر 2020 این صندوق بیش از 3 میلیارد دلار سهام در Activision Blizzard، Electronic Arts و Take-Two خریداری کرده بود.

در صورت تکمیل موفقیت آمیز خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت، عربستان سعودی از این سرمایه‌گذاری سود دریافت می‌کند، زیرا در این معامله همه‌ی سهام‌ها به قیمت 95 دلار خریداری می‌شوند، در حالی که در دسامبر 2020 قیمت آن بین 79 تا 91 دلار برای هر سهم متغیر بود.

بنا بر گزارش‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی برای هدف محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، برای کاهش اتکای اقتصاد عربستان سعودی به درآمدهای حاصل از نفت، مرکزی است.

ادامه‌ی سرمایه‌گذاری PIF در شرکت‌های بازی‌های ویدیویی ممکن است با توجه به سابقه‌ی طولانی مدت نقض حقوق بشر در عربستان سعودی و این واقعیت که ولیعهد به دستور قتل جمال خاشقجی متهم شده است، نگرانی‌هایی را ایجاد کند. بر اساس وب سایت آن، چشم انداز PIF این است که “یک نیروگاه سرمایه گذاری جهانی و تاثیرگذارترین در جهان باشد، که امکان ایجاد بخش‌ها و فرصت‌های جدیدی را فراهم می‌کند، اقتصاد جهانی آینده را شکل می‌دهد و در عین حال تحول اقتصادی عربستان سعودی را هدایت می‌کند”.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *