اخبار بازی

یوبی سافت: مخاطبان درک درستی از ارزش NFTها در صنعت گیم ندارند

معاون برنامه ریزی و نوآوری کمپانی یوبی سافت معتقد است مخاطبان هنوز درک درستی از ارزش NFTها در صنعت گیم ندارند و به همین دلیل شدت بازخورهای منفی درباره تصمیمات اخیر یوبی سافت وجود داشته‌است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

مدتی است که ترند NFTها و استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی بلاک چین در جوامع و صنایع مختلف به شدت فراگیر شده‌است و از تولید لباس گرفته تا موسیقی و سینما درگیر آن شده‌اند. در صنعت بازی‌های ویدیویی نیز شرکت‌های بزرگی مانند سگا، آتاری و اسکوئر انیکس تصمیم دارند در آینده بخشی از دارایی‌های معنوی و آثار آرتیست‌های خود را در قالب NFTها به مخاطبان عرضه کنند. در این میان شرکت یوبی سافت در این حوزه از تمامی کمپانی‎‌ها فعال‌تر عمل کرده و پلتفرم فروش NFTها خود را راه اندازی کرده‌است.

پس از اعلام این خبر و تصمیم راسخ یوبی سافت مبنی بر فعالیت‌ طولانی‌ مدت و متمرکز در این بخش، بسیاری از مخاطبان از سراسر دنیای نسبت به این تصمیم واکنش منفی نشان دادند. به عقیده بسیاری تبدیل دارایی‌‌های گیمینگ به NFT و فروش آن‌ها، لذت بازی را از بسیاری از مخاطبان سلب می‌کند و از سوی دیگر این مسئله صرفا بهانه‌ای است تا هزینه بیشتری از مخاطبان بابت یک محصول دریافت شود.

آقای نیکولاس پوآرد (Nicolas Pouard)، معاون برنامه ریزی و نوآوری یوبی سافت اخیر با وبسایت Finder مصاحبه‌ای داشته و درباره این حجم بالا از واکنش‌های منفی، توضیحاتی داده‌است. به عقیده ایشان مخاطبان هنوز نتوانسته‌اند به درک درستی ارزش NFTها در صنعت گیم برسند.

من فکر می‌کنم مخاطبان نمی‌داند این بازار جدید در ویدیو گیم که فرصت‌هایی را به آن‌ها ارائه خواهد کرد. به خاطر ماهیت و شرایط فعلی NFTها، بسیاری از گیمرها فکر می‌کنند قرار است این مسئله باعث نابودی کره زمین شود و در حال حاضر صرفا در حد حدس و گمان است اما، ما از همین ابتدا انتهای ماجرا را می‌بینیم و انتها ماجرا این است که زمانی که مخاطب به هر دلیلی دیگر کاری با یک آیتم خاص در بازی نداشت، بتواند آن را به فروش بگذارد تا دیگران از آن بهره‌مند شوند یا حتی زمانی که به طور کامل تصمیم به ترک بازی گرفت، بتواند از تمامی دارایی‌ها و آیتم‌های ارزشمند خود کسب درآمد کند.

همانطور که ابتدا مطلب اشاره شد، علی رغم تمامی بازخوردهای منفی که یوبی سافت دریافت کرده، شرکت‌هایی مانند اسکوئر انیکس به فعالیت در حوزه NFTها علاقه فراوان نشان داده‌اند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *