اخبار بازی

اعمال مایکروسافت پس از تصاحب اکتیویژن-بلیزارد زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد

به گفته‌ی تحلیل‌گر GlobalData مایکروسافت باید منتظر نظارت‌های دقیق باشد و همواره گزارش‌هایی پیرامون پیشرفت حاصل شده در شرکت‌هایی که خریداری کرده است ارائه کند.

حتی با وجود عملکرد قابل توجه سونی و پلی استیشن در سال اخیر، این مایکروسافت بود که با خریدهای بزرگ و شوکه‌کننده‌ی خود جو رسانه‌ای را با خود هم‌سو نمود. این شرکت در سال گذشته با خرید شرکت مادر بتسدا (Bethesda) یعنی زنی‌مکس (ZeniMax) شوک اول را به صنعت بازی وارد کرد و اخیراً نیز با خریداری اکتیویژن-بلیزارد (Activision-Blizzard) بیش از پیش رسانه‌ها و گیمرها را در شوک فرو برد. به دنبال این موضوع، آقای دیوید بیکنل (David Bicknell) به عنوان تحلیل‌گر GlobalData و مامور تحقیقات در این زمینه خاطرنشان کرد که آمار مالی سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی 2022 شرکت مایکروسافت به طور کلی در سایه‌ی خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن-بلیزارد قرار گرفته است.

به گفته‌ی وی، خرید شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری در حال حاضر تحت نظارت فزاینده‌ای قرار دارند، بنابراین انجام یکی از بزرگترین معامله‌های تاریخ در این حوزه قانون‌گذاران را مجبور خواهد کرد که به طور فزاینده‌ای بر اعمال مایکروسافت نظارت داشته باشند. اما برای نشان دادن این‌که این نظارت‌ها چقدر دقیق هستند، وی خریداری شدن شرکت نوآنس (Nuance) توسط مایکروسافت را مثال می‌زند.

وی افزود که اگرچه قرارداد خرید نوآنس در اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده منعقد شده است، اما هنوز هم توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا مورد تایید قرار نگرفته و تصمیم نهایی در این زمینه ممکن است تا ماه مارس سال 2022 اتخاذ نشود. بنابراین، شرکت مایکروسافت می‌تواند انتظار نظارت‌های بیشتری را پیرامون معامله‌ی عظیم اخیر خود داشته باشد.

به گفته‌ی وی، انتظار می‌رود این روند چیزی شبیه به روند خریداری شدن Arm توسط انویدیا تحت پیگیری طولانی مدت قرار بگیرد تا محققان بتوانند در مورد پیشرفت‌های آینده‌ی شرکت‌های خریداری شده اظهار نظر کنند. البته، با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی انویدیا (Nvidia) برای چشم‌پوشی از این خرید به دلیل بررسی‌های نظارتی و فشارهای حاصل شده از آن، به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز نتواند به راحتی قرارداد خرید اکتیویژن-بلیزارد را نهایی کند.

با توجه به ادعای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، انتظار می‌رود که این قرارداد در سال مالی 2023 نهایی شود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *