اخبار بازی

سهام سونی پس از خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت 7 درصد افت کرد

شب گذشته بود که خبر خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت اعلام شد. این خبر باعث شد تا سهام سونی هفت درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین حد خود در سه ماه گذشته برسد.

صاحب ایکس باکس شب گذشته اعلام کرد که قصد خرید ناشر Call of Duty و World of Warcraft را با معامله‌ای 70 میلیارد دلاری دارد. این بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی با اختلافی فاحش است. مایکروسافت گفته که هنوز هم برنامه دارد تا برخی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را برای پلی‌استیشن عرضه کند. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، هم گفته که هدف از این معامله دور نگه داشتن طرفداران پلی‌استیشن از این بازی‌ها نیست.

جالب است بدانید که اسپنسر ادعای مشابه‌ای را هم پس از خرید بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت بیان کرد. البته بازی‌هایی مثل The Elder Scrolls Online به دریافت آپدیت بر روی پلی‌استیشن ادامه می‌دهند. مایکروسافت به قرارداد انحصاری بازی‌هایی مثل Deathloop و Ghostwire: Tokyo هم احترام گذاشته است. با این حال هم‌چنین اعلام شده که برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های آینده‌ی بتسدا مثل Starfield و Redfall قرار است انحصاری ایکس باکس و PC باشند.

در حال حاضر تاثیر مستقیم خرید اکتیویژن بلیزارد بر روی قیمت سهام سونی مشخص نیست، اما در بازار سهام نیویورک، سهام این شرکت امروز 7.17 درصد سقوط کرده است. این پایین‌ترین قیمت سهام سونی در این بازار از ماه اکتبر سال 2021 است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *