اخبار بازی

15 مورد از ایستراگ‌های The Witcher 3 در Cyberpunk 2077

در این مقاله قصد داریم به ایستر اگ‌های بازی The Witcher 3: Wild Hunt در عنوان Cyberpunk 2077 بپردازیم که مطمئناََ برای بسیاری از گیمرها جذاب خواهند بود.

این بازی که در سال 2015 عرضه شد، توانست به عنوان بهترین بازی سال و یکی از پرافتخارترین بازی‌های تاریخ ویدیوگیم انتخاب شود. اعضای خلاق سی‌دی پراجکت بارها علاقه بسیار خود به این بازی را بیان کرده‌اند و حتی، در آخرین بازی خود یعنی Cyberpunk 2077 چندین بار به سری Witcher اشاره کرده‌اند. امروز، قصد داریم به 15 مورد از این اشارات و ایستر اگ‌ها بپردازیم.

15. دیالوگ‌های اسکیپی در هنگام مبارزات

Witcher

اسلحه هوشمند اسکیپی (Skippy) یکی از اسلحه‌های قدرتمند بازی‌ است که در منطقه ویستا‌دل‌ری (VistaDelRey) واقع در هی‌وود (Heywood) می‌توانید آن را بردارید. نکته جالب درباره این اسلحه که در همان لحظه اول نظر شما را جلب می‌کند، سخنگو بودن آن است. او در هنگام عوض کردن خشاب و مبارزات دیالوگ‌هایی بیان می‌کند. یکی از این دیالوگ‌ها، حتما نظر طرفداران سری ویچر را به خود جلب می‌کند: What now you piece of filth!.  این جمله، از پرتکرارترین دیالوگ‌های The Witcher 3 می‌باشد که گرالت آن را در هنگام مبارزاتش می‌گوید.
البته به خاطر سروصدای مبارزات، شنیدن صحبت‌های این اسلحه کمی مشکل است، با بستن صدای موزیک و محیط، می‌توانید بهتر دیالوگ‌های او را بشنوید.

14. اجرای قطعه The Beast of Beauclair

بسته گسترش‌دهنده Blood and Wine، بدون‌شک یکی از بهترین DLCهای تاریخ ویدیوگیم می‌باشد.
در جای‌جای نایت‌سیتی، نوازندگانی وجود دارند که قطعه‌های مختلفی را می‌نوازند و یکی از آنها، قطعه The Beast of Beauclair از بسته گسترش‌دهنده Blood and Wine است. کمپ نومدها (Nomads) و اتاق سازندگان، دو نمونه از مکان‌هایی هستند که در آنجا می‌توانید این قطعه را گوش کنید.

13. اشاره به Smuggler Catch

مناطق کشف‌ نشده (Undiscoverd Places) بخش مهمی از المان‌های جهان‌باز بازی The Witcher 3 به شمار می‌روند. یک نوع از این مناطق، مکان غنیمت‌های به جا مانده از کشتی‌ها است که در بازی، Smuggler Catch نامیده می‌شوند. جمع کردن این غنائم، به دلیل خطرناک بودن مناطق آبی بازی و سریع نبودن قایق‌ها، کار راحتی نیست به طوری که بسیاری از گیمرها در حین بازی کردن Witcher 3، بی‌خیال جمع کردن آنها شدند.

در بازی Cyberpunk 2077 در غرب پاسیفیکا (Pacifica) در کنار یکی از لنگرگاه‌ها، جسد مردی را پیدا می‌کنید که یک دیتا شارد همراه خود دارد. در آن نوشته شده که او صد صندوقچه شناور که با علامت سوال برایش مشخص شده بودند را به امید پیداکردن ثروتی ارزشمند یافته، ولی هیچگاه به آن نرسیده است و دیگر توان گشتن ندارد و این شارد را برای کسی می‌گذارد، تا کار نیمه تمامش را به پایان برساند. حالا اگر به درون آب بروید کمی جلوتر، سه صندوقچه دقیقا مشابه Smuggler Catchهای Witcher 3 می‌یابید، که به مانند آنها نیز آیتم چندان ارزشمندی درونشان پیدا نمی‌کنید!

12. بیل Caretaker

باس‌فایت کرتیکر (Caretaker) از سخت‌ترین باس‌های سری ویچر محسوب می‌شود. این باس‌ که در بسته گسترش دهنده Hearts of Stone با او مواجه می‌شدیم، اسلحه‌ خاصی به نام Caretaker Shovel داشت که در هنگام مبارزات، خط سلامتی را افزایش داده و در صورت ضربه زدن مداوم، به رنگ سبز درمی‌آمد.

اگر که در انتهای بازی با روگ (Rogue) همراه شویم، در طبقه 76 برج آراساکا (Arasaka Tower) می‌توانید Caretaker’s Spade را بردارید که نام و ظاهر آن، به اسلحه این باس منفور اشاره می‌کند. نکته جالب دیگر این است که به مانند Witcher 3، هنگامی که ضربات متوالی با این سلاح بزنید، رنگی می‌شود اما به جای سبز، به رنگ آبی در می‌آید.

11. میخانه دندلاین

دندلاین (Dandelion)، از دوستان باوفای گرالت در کتاب‌ها و سری بازی بود. به گفته خودش او همیشه دوست داشته صاحب میخانه‌ای باشد. او در نسخه سوم سری ویچر، به آرزویش می‌رسد.
در منطقه هی‌وود، میخانه‌ای وجود دارد که اگر به نام آن توجه کنید، متوجه اشاره آن به شاعر دوست‌داشتنی سری ویچر خواهید شد. نام آن مکان Dandelion Cocktails است که البته، ممکن است منظور از “دندلاین” معنای واقعی آن باشد که نام یک گل است، اما اکثریت گیمرها و عاشقان ویچر، معتقد به نظر نخست هستند.

10. آیتم جمجمه کلاغ

در کات‌سین ابتدایی بازی The Witcher 3، که گرالت بدنبال معشوقه خود یعنی ینفر می‌گردد، کلاغی که حاصل از جادو بوده، در انتهای کات‌سین از بین می‌رود و استخوان جمجمه‌ای از آن باقی می‌ماند.

در Cyberpunk 2077، یک آیتم Junk به نام Raven Skull Pendant وجود دارد که اشاره به همان کلاغ جادویی متعلق به ساحره زیباروی سری ویچر دارد.

9. مجله با کاور The Witcher 3

در ابتدای بازی، اگر پیش‌زمینه داستانی کورپو (Corpo Lifepath) را انتخاب کرده‌ باشید، در دفتر V درون کشوی میزش، مجله‌ای از رسانه رترو گیمینگ (Retro Gaming) خواهید دید که بر روی آن، عکس سیری (Ciri) دخترخوانده گرالت قرار گرفته و تیتر روی مجله، بازی The Witcher 3 را به عنوان بازی ماه معرفی می‌کند. لوگوی استودیوی سی‌دی پراجکت در گوشه آن قابل مشاهده است.

8. تکنولوژی‌های نظامی با نام هیولاهای جهان ویچر

cyberpunk

در هنگام ماموریت‌های پنم (Panam) و یا تعقیب و گریز پلیس، تکنولوژی‌های می‌بینید که با اسکن کردن آنها و یا گوش‌دادن به دیالوگ‌ها، متوجه تشابه نام‌ آنها با هیولاهای سری ویچر می‌شوید.
در مرحله‌های Queen of the Highway و With a Little Help from My Friends که کاراکتر پنم به شما می‌دهد، یک تانک پیشرفته جنگی متعلق به میلیتک (Millitech) به نام باسیلیسک (Basilisk) را می‌دزدید. در هنگام تعقیب و گریز، ربات‌های پلیسی به دنبال شما هستند که وایورن (Wywern) نام دارند. پلیس‌های مکس‌تک (MaxTac) و روگ از مدل AV که مانتیکور (Manticore) نام دارد استفاده می‌کنند. تمام این نام‌ها، هیولاهای موجود در لور سری ویچر هستند.

7. اشاره به پیش‌گویی ایثلین

یکی از ماموریت‌های سایبرسایکوهای بازی Cyberpunk 2077 در منطقه هی‌وود رخ می‌دهد و Seaside Cafe نام دارد. داستان ماموریت این است که زنی با نصب عمدی ایمپلنت‌های نامرغوب برای خواهرش، باعث شده او سایبرسایکو شود و به عروسی‌ خواهرش یورش برده و همه افراد را بکشد. در صحنه جرم دیتاشاردی پیدا می‌کنید که خواهر خیانت‌کار نوشته است و درباره نصب ایمپلنت‌ها صحبت می‌کند. مقدمه شارد، نوشتاری بسیار شبیه به پیش‌گویی ایثلین (Ithlinne’s Prophecy) دارد. این پیش‌گویی اولین بار در کتاب خون الف‌ها (Blood of Elves) گفته شد و در سایر کتاب‌ها و در بازی‌ها بارها تکرار شده و به پایان جهان اشاره دارد.

The time of revenge and the white light, of frost white chrome and contempt has come!

بخشی از شارد

the era of the sword and axe is nigh, the era of the wolf’s blizzard. The Time of the White Chill and the White Light is nigh, the Time of Madness and the Time of Contempt

Ithlinne’s Prophecy

6. حضور کاراکتر هم‌نام با دورف گروه اسکویتل

در میخانه افترلایف (Afterlife) با شخصی به نام دنیس کرنمر (Dennis Cranmer) ملاقات می‌کنید که به شما ماموریت می‌دهد تا یک کانتینر مفقود شده را پیدا کنید. نکته جالب اینجا است که این فرد، همنام یکی از دورف‌های ماهاکام (Mahakam) است که در The Witcher 3، کارت گونتی برایش وجود دارد. او در نخستین کتاب ویچر یعنی آخرین آرزو (The Last Wish) نیز حضور داشت.

5. ماشین با نام شمشیر افسانه‌ای گرالت

ماشین Aerondight گران‌ترین ماشین در بازی Cyberpunk 2077 است. در بخش ابتدایی پیش‌زمینه داستانی استریت‌کید (Streetkid Lifepath) نیز می‌توانید کاتالوگ مربوط به این ماشین را ببینید. چیزی که باعث خاص‌تر شدن این ماشین می‌شود، هم‌نام بودن آن با بهترین شمشیر نقره در دو بازی Witcher 1 و Witcher 3 است. این شمشیر، هردوبار توسط بانوی دریاچه (Lady of the Lake) به گرالت داده شد. در بازی نخست او دیالوگی به گرالت می‌گوید که در گوشه کاتالوگ ماشین مذکور نوشته شده است.

Take this sword as a sign of my favor. Once the blade of a great warrior, it lay in the depths for ages, awaiting your arrival.

Lady of the Lake/The Legend of Aerondight

4. آیتم‌های هدیه با طرح The Witcher

در صفحه شروع بازی در گوشه تصویر، کادری به نام Rewards مشاهده می‌شود. اگر بازی را به صورت قانونی تهیه کرده باشید، با ساخت اکانت در فروشگاه GOG (که متعلق به سی‌دی پراجکت است) و وارد کردن اطلاعات حساب در آن کادر، هدایایی دریافت خواهید کرد. این کار برای تمام پلتفرم‌ها و تمام فروشگاه‌های دیجیتالی بازی که Cyberpunk 2077 برروی آنها قرار دارد قابل انجام است.
هدایایی که بازی به شما می‌دهد، برگرفته از سری Witcher هستند و به شرح زیر می‌باشند:

Black Unicorn blade: کاتانایی با نام و ظاهر مشابه با شمشیر استیل گرالت در Witcher 2
Galaxy T-Shirt: تی‌شرتی با طرح لوگوی فروشگاه GOG
Wolf School Jacket: ژاکتی به مانند آرمور مدرسه گرگ‌ها
Wolf School T-Shirt: تی‌شرتی با طرح نشان مدرسه ویچری گرگ‌ها
Shupe the Troll Plushy: کوسنی که در آپارتمان V قرار می‌گیرد و یادآور ترول دوست‌داشتنی در دو بازی Thronebreaker و Gwent است.

3. بازی آرکید روچ

در سراسر نقشه بازی، دستگاه‌های بازی آرکید متفاوتی می‌یابید که NPCها مشغول بازی‌کردن با آن‌ها هستند. یکی از آن دستگاه‌ها که نظر گیمرها را بیشتر از همه جلب می‌کند، بازی روچ‌ریس (Roach Race) است که به اسب باوفای گرالت اشاره دارد. اگر درجای ساکتی یک از این بازی‌ها را پیدا کنید، متوجه می‌شوید که قطعه Geralt of Rivia، از موسیقی‌های متن بازی Witcher 3 نیز در حال پخش است.

2. برچسب روچ برروی ماشین V

پس از پایان بخش ابتدایی بازی فارغ از این‌ که کدام پیش‌زمینه داستانی را انتخاب کرده‌اید، صاحب ماشینی می‌شوید. اگر به عقب گل‌گیر سمت راست ماشین نگاه کنید، متوجه اشاره بعدی بازی به روچ می‌شوید. حالتی که او در این عکس دارد، یادآور باگ‌های بسیار زیاد بخش اسب‌سواری بازی Witcher 3 است!

1. طرح کفش دکستر دشاون

کاراکتر دکستر دشاون (Dexter DeShawn) را در اکت نخست بازی ملاقات می‌کنیم. در این دیدارها، اگر از فوتومود بازی استفاده کنید و به کفشهای او نگاه کنید، متوجه برجستگی طلایی‌رنگی می‌شوید، که بسیار شبیه لوگو و نماد سری بازی‌ Witcher است.
سر گرگ، نشان ویچرهای تعلیم‌ دیده در مدرسه ویچری گرگ است که گرالت در آنجا به یک ویچر تبدیل شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *