اخبار بازی

شرکت Riot Games مبلغ 100 میلیون دلار غرامت بابت تبعیض جنسیتی پرداخت می‌کند

شرکت Riot Games با سازمان DFEH به توافق رسیده تا مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار غرامت برای “مرهم نهادن بر زخم‌های ۱۰۶۵ کارمند زن و همچنین ۱۳۰۰ نفر از کارمندان قراردادی زن” پرداخت کند. سال ۲۰۱۸ شکایتی علیه این کمپانی مبنی بر تبعیض جنسیتی در محل کار تنظیم شده بود. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

یکی از جنجالی‌ترین و پربازخوردترین اخبار صنعت ویدیو گیم در سال ۲۰۲۱ مربوط به کمپانی اکتیویژن بلیزارد و استودیوهای زیر مجموعه آن بود. معمولا این کمپانی که ساختن عناوینی همچون Call of Duty شناخته می‌شود، به همین دلیل مورد توجه قرار می‌گیرد اما، امسال مباحثی همچون آزار و اذیت جنسی، تحقیر کارکنان و حتی تجاوز و فساد گسترده مطرح بود. دامنه اتهامات حتی به مدیرعامل کمپانی نیز سرایت کرد و طوماری برای استعفا آقای بابی کوتیک به امضای طیف وسیعی از کارکنان رسید.

البته نباید فراموش کرد که چنین مسائلی مسبوق به سابقه هستند. سال ۲۰۱۸ وبسایت Kotaku خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه شکایت بزرگ و بحث برانگیزی علیه شرکت Riot Games تنظیم شده‌است. در متن این شکایت موضوعاتی همچون تبعضی جنسیتی شدید در محل کار مطرح بودند. سال ۲۰۱۹ رایت گیمز تصمیم داشت با پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون دلار از گسترش بیشتر اخبار جلوگیری کند اما، با ورود سازمان DFEH به مسئله مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار درخواست شد و در نهایت چند روز پیش دو طرف بر سر مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار توافق کردند و پروند مختومه شد.

در متن عذرخواهی کمپانی آمده‌است:

سه سال پیش Riot به نماد چیزی تبدیل شد که به یک موضوع معمول در صنعت ما تبدیل شده‌است. ما باید این حقیقت را می‌پذیرفتیم که بر خلاف بسیاری از تلاش‌هایمان، همیشه در محقق کردن استانداردهای مد نظرمان موفق نبوده‌ایم. می‌توانستیم ایرادات موحود در فرهنگ کاری خود را انکار کنیم یا بابتش عذرخواهی کنیم. صد البته برای ساخت یک کمپانی بهتر ما دومی را انتخاب کردیم. به مسیر پیشرفت خود از ۲۰۱۸ تا الان افتخار می‌کنیم اما، باید مسئولیت اتفاقات گذشته را نیز بپذیریم. امیدواریم این توافق بتواند مرهمی بر زخم آن کسانی باشد که از کار کردن در Riot آسیب دیدند.

این کمپانی با همکاری نتفلیکس مدتی پیش انیمیشن Arcane را منتشر کرد که با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *