اخبار بازی

عملکرد ضعیف call of Duty: Vanguard در بریتانیا- واران گیم

به گزارش وب‌سایت VGC، عرضه‌ی بازی جدید Call of Duty: Vanguard در بریتانیا، ضعیف‌تر از دیگر نسخه‌های این سری بود است که در عصر مدرن منتشر شده‌اند.

وب‌سایت معتبر GamesIndustry.biz، امروز، 23 آبان ماه (14 نوامبر)، داده‌هایی از فروش دیجیتالی و فیزیکی را به نقل از گروه آماری GSD به اشتراک گذاشت. بر این اساس، فروش بازی Call of Duty: Vanguard در هفته‌ی اول انتشار، نسبت به نسخه‌ی بزرگ قبلی که Black Ops Cold War نام داشت، یک کاهش 40 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین داده‌هایی که توسط منابع وب‌سایت VCG گزارش شده‌اند، حاکی از آن هستند که نسخه‌ی Vanguard، ضعیف‌ترین عرضه‌ی فرانچایز Call of Duty در 14 سال گذشته را به ثبت کرده است. در مقام مقایسه، تنها نسخه‌ی اولیه‌ی Call of Duty: Modern Warfare -که در سال 2007 فرانچایز مورد بحث را وارد عصر مدرن خود کرد- فروش کمتری را در هفته‌ی اول رقم زده است.

اگر بخواهیم به سال‌های گذشته و بازی‌های Call of Duty اخیر نگاهی داشته باشیم، نسخه‌ی Black Ops سال 2010 رکورددار فروش در مقطع لانچ به حساب می‌آید. اگر این بازی را ملاک قرار دهیم، فروش بازی جدید Vanguard دویست درصد کمتر خواهد بود. حتی بازی‌های کمتر دیده‌شده‌ی فرانچایز یعنی عناوین Ghosts و Infinite Warfare هم در زمان انتشار خود، به ترتیب 52 و 16 درصد بیشتر از Call of Duty: Vanguard فروخته‌اند.

گرچه تمام آنچه تا کنون گفتیم می‌تواند موجب ناامیدی ناشر بازی مورد بحث یعنی شرکت اکتیویژن (Activision) شود، اما طبق اطلاعاتی که وب‌سایت GamesIndustry.biz به اشتراک گذاشته است، بازی Call of Duty: Vanguard دومین اثر پرفروش سال 2021 در هفته‌ی انتشار محسوب می‌شود. بالاتر از این بازی و در رتبه‌ی اول از این حیث، بازی FIFA 22 صدرنشینی می‌کند.

یکی از مواردی که ممکن است این عملکرد را برای Call of Duty: Vanguard رقم زده باشد، علاوه بر کمبود قطعات و محدودیت کنسول‌ها در بازار، رقابت سنگین با عناوین Halo Infinite و Battlefield 2042 است. همچنین نکته‌ی دیگری هم که باید به آن توجه نمود، بازی رایگان Call of Duty: Warzone است که تا پیش از سال قبل در دسترس پلیرهای علاقه‌مند نبود.

در رابطه با بازی‌های Call of Duty رایگان، بد نیست به نسخه‌ی مخصوص تلفن‌های هوشمند هم اشاره کنیم که در سال 2019 میلادی منتشر شد. طبق گفته‌های شرکت اکتیویژن، این نسخه تا ماه پنجم سال جاری میلادی بیش از 500 میلیون بار دانلود شده است. هرچند، بر اساس جدیدترین آمار مالی شرکت مذکور که حدودا پانزده روز قبل به اشتراک گذاشته شد، تعداد کاربران فعال اکتیویژن در ماه، برای دومین سه ماه متوالی کاهش یافته است. همچنین درآمد این شرکت نیز نسبت به گزارش قبلی کمتر شده است.

ظاهرا شرکت اکتیویژن قصد دارد بیش از هر زمان دیگری، به تولید محتوا برای نسخه‌های Warzone، Mobile و سایر بازی‌های بزرگ خود بپردازد. این شرکت چندی قبل اعلام کرد که تمام استودیوهای اصلی‌اش در حال حاضر روی فرانچایز Call of Duty کار می‌کنند. از برنامه‌های آینده‌ی این فرانچایز محبوب، می‌دانیم که سال آینده ساخت دنباله‌ای برای Modern Warfare را شاهد خواهیم بود. همچنین یک نقشه‌ی کاملا جدید هم ماه آینده به بازی Warzone اضافه خواهد شد تا آن را به نسخه‌ی Vanguard گره بزند.

در پایان فهرستی از ده بازی Call of Duty برتر را که بیشترین فروش هفته‌ی اول در بریتانیا به آن‌ها اختصاص دارد، مشاهده می‌کنید:

  1. Black Ops (2010)
  2. Modern Warfare 3 (2011)
  3. Modern Warfare 2 (2009)
  4. Black Ops 2 (2012)
  5. Advanced Warfare (2014)
  6. WWII (2017)
  7. Black Ops 3 (2015)
  8. Ghosts (2013)
  9. Modern Warfare (2019)
  10. Black Ops Cold War (2020)
Hossein_KingAli984
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *