اخبار بازی

کمپانی Tencent در ناشر ژاپنی Kadokawa سرمایه‌گذاری کرد

کمپانی چینی تنسنت (Tencent) با خرید ۶.۸۶ درصد از سهام کادوکاوا (KadoKawa)، به ارزش ۳۰ میلیارد ین ژاپن (۲۴۶ میلیون دلار آمریکا)، به سومین سهامدار آن تبدیل شد.

ناشر ژاپنی کادوکاوا اعلام کرد که قرار است شرکت تنسنت با واسطه‌ی یکی از زیر مجموعه‌های خود به نام سیکسجوی (Sixjoy)، ۴.۸۶ میلیون سهم از این ناشر را به قیمت سهمی ۶۱۷۰ ین خریداری کند. این انتقال سهام در بازه‌ی زمانی ۲۴ آبان (۱۵ نوامبر) تا ۵ آذر سال جاری (۲۶ نوامبر) انجام خواهد شد.

با این انتقال سهام، کمپانی تنسنت که در شانگهای واقع شده است به سومین سهامدار بزرگ کادوکاوا تبدیل می‌شود.

کادوکاوا سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ کتاب از رنج رمان تا کمیک منتشر کرده و همچنین مالک سایت اشتراک‌گذاری ویدوی نیکونیکو (Niconico) و استودیوی بازی‌سازی معروف، فرام سافتور (From Software) است. این ناشر همچنین اعلام کرده که در حال رسیدن به یک توافق با نتسنت است تا وارد دنیای انیمه نیز بشود و بتواند آی‌پی‌های خود را در این مدیا نیز منتشر کند. کادوکاوا تا اسفند ۱۴۰۲ (مارچ ۲۰۲۴) به طور کامل وارد این صنعت خواهد شد.

تنسنت ۶۵.۷ میلیارد ین نیز در راکوتن (Rakuten) سرمایه‌گذاری کرده تا میزان درآمد خود در کشور ژاپن را افزایش دهد. هرچند این غول تکنولوژی با اعمال قوانین سال جدید در چین، ۱۵ درصد کاهش قیمت در سهام خود تجربه کرد.

سرمایه‌گذاری تنسنت در راکوتون باعث خشم بعضی از اعضای دولت ژاپن شد که با اعمال قوانین جدید سقف سرمایه‌گذاری موسسات خارجی را در شرکت‌های مهم، به ۱ تا ۱۰ درصد کاهش دادند. هرچند این قانون شامل سرمایه‌گذارانی که درخواست حضور در هیات مدیره را ندارند، نمی‌شود. کادوکاوا اعلام کرده که این سرمایه‌گذاری از این دست است و قوانینی شکسته نشده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *