اخبار بازی

طرفداران؛ نگران پایان احتمالی God of war Ragnarok- واران گیم

یک اشاره‌ی سربسته و مبهم به پایان بازی God of War Ragnarok، تا حدودی موجب نگرانی پلیرهایی شده است که منتظر این بازی میان نسلی کنسول‌های پلی‌استیشن هستند.

اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان عنوان موردانتظار God of War Ragnarok، در صحبت راجع به پایان این بازی که خاتمه‌ای بر حماسه‌ی نورس خواهد بود، می‌گوید که او و تیمش در استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، می‌خواهند که ساخته‌ی آن‌ها پایانی “غافلگیرکننده” و “در عین حال اجتناب‌ناپذیر” داشته باشد. مشخص است که این سخنان آقای کارگردان کاملا مبهم هستند. این نکته هم جای بحث دارد که پایان یک بازی چگونه می‌تواند پایانی اجتناب‌ناپذیر داشته باشد که تجربه‌کنندگان را غافلگیر خواهد کرد. آقای ویلیامز این را هم گفته است که در نسخه‌ی Ragnarok، همان طور که نام آن هم اشاره می‌کند، راگناروک به وقوع خواهد پیوست و طرفداران باید خود را آماده کنند.

همان طور که انتظار می‌رود اطلاع داشته باشید، راگناروک در حماسه‌ی نورس عبارت است از دنباله‌ای از وقایع که یک مبارزه‌ی بزرگ و حوادث طبیعی جزئی از آن‌ها هستند. راگناروک نهایتا منجر به مرگ تعداد زیادی از اساطیر نورس همچون اودین و ثور می‌شوند. در جریان راگناروک، جهان به زیر آب می‌رود و در ادامه دنیایی حاصلخیز پیدا خواهد شد که خدایان نجات‌یافته و دو انسان که جان سالم به در برده‌اند، ساکنان آن خواهند بود. در حال حاضر باید منتظر ماند تا دید که چه مقدار آزادی عمل در ساخت بازی God of War Ragnarok به کار گرفته خواهد شد و این بازی واقعه‌ی راگناروک را تا انتها دنبال خواهد کرد یا خیر. با این وجود، می‌توان تا حدودی حدس زد که چرا اریک ویلیامز به طرفداران هشدار می‌دهد که خود را برای حال و هوای بازی آماده کنند.

تا اینجای کار می‌دانیم که داستان بازی سورپرایزهای متعدد و مرگ‌های فراوانی را در بر خواهد داشت و همزمان از سیاست هم به دور نخواهد بود. آیا بازی دچار سیاست خواهد شد یا یک بیانیه‌ی سیاسی را منتشر خواهد کرد؟ خیر، احتمالا این طور نخواهد بود، مگر اینکه در مواجه با این کلمات، رفتاری غیر مسئولانه یا غیر اخلاقی از خود بروز دهید. گرچه، وقتی سخن از نویسندگی و سیاست به میان آمد، یکی از نویسندگانی که روی بازی God of War: Ragnarok کار می‌کند، نویسندگی را امری کاملا سیاسی عنوان کرد.

God of War Angrboda
تصویری از شخصیت آنگربودا که در تریلر بازی نشان داده شد

پس از پخش تریلر بازی God of War Ragnarok در جریان رویداد PlayStation Showcase 2021، طرفداران بازی به دو مورد انتقاداتی شدیدی داشتند؛ اول ظاهر شخصیت ثور و دوم رنگ تیره‌ای که پوست شخصیت آنگربودا داشت. مت سوفاس (Matt Sophos)، کارگردان روایی بازی مورد بحث، این گونه به انتقادهای کاربران که بعضا دارای الفاظ نژادپرستانه هم بودند، پاسخ داد:

در نقش یک نویسنده، وظیفه‌ی شما این است که داستانی را روایت کنید که قانع‌کننده و مرتبط باشد، شما بخش‌هایی از خودتان را به داستان‌ها می‌آورید و تفکراتتان از میان (آن‌ها) می‌درخشند. پس نویسندگی *همیشه* سیاسی است- این (سخن‌ها) تنها زمانی به میان می‌آیند که (مخاطب) با جنبه‌ی سیاسی (داستان) موافق نباشد.

بازی God of War Ragnarok هم اینک در دست توسعه است و هرچند تاریخ دقیق انتشار آن مشخص نیست، انتظار می‌رود که سال آینده شاهد عرضه‌ی آن برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 باشیم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *