اخبار بازی

دوربین بدون کات God of War پشتیبانی از حالت UltraWide را فراهم کرده است

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان نسخه‌ی PC عنوان God of War، وجود دوربین بدون کات در این بازی پشتیبانی از حالت UltraWide را فراهم کرده است.

تنها یک روز دیگر تا انتشار بازی God of War برای رایانه‌های شخصی باقی مانده است و طبق برآیند نقدهایی که تاکنون از سوی منتقدین منتشر شده است، به نظر می‌رسد با یک پورت بسیار خوب روی این پلتفرم مواجه هستیم. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی God of War از ویژگی‌هایی مانند DLSS، نرخ فریم آزاد و پشتیبانی از حالت UltraWide بهره می‌برد.

میلا پالوین (Mila Palvin)، طراح ارشد بخش تجربه‌ی کاربری، در مورد حالت UltraWide این بازی توضیحاتی ارائه داده است.

من فکر می‌کنم این یک بازی فوق العاده برای فرمت Widescreen است. لحظات بزرگ و سینمایی خاصی در این بازی وجود دارد و فکر می‌کنم برای ما مهم بود که حالت UltraWide را قرار دهیم. زیرا به ما به دنبال ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی ممکن بودیم.

برای طراحان رابط کاربری (UI)، ساخت یک بازی خوب در حالت Ultrawide شامل برخی از وظایف نسبتاً مشخص است. شما باید اطمینان حاصل نمایید که عناصر UI به گوشه‌های صفحه نمایش در حالت 16:9 وصل هستند، روی مانیتور 21:9 به راحتی خروجی مناسبی ندارد. این فقط یکی از مواردی است که توسعه‌دهندگان باید در کار با UltraWide در نظر بگیرند. میدان دید در این نسبت ابعاد گسترده‌تر می‌تواند یک مشکل بزرگ برای بازی‌هایی باشد که در ابتدا تنها برای پشتیبانی از عریض (Widescreen) استاندارد ساخته شده‌اند.

مت دیوالد (Matt DeWald)، تهیه‌کننده‌ی ارشد بخش فنی پورت PC بازی God of War، در این باره می‌گوید:

مسئله فقط به تنظیمات رزولوشن بستگی ندارد. اگر نسبت ابعاد را بدون افزایش میدان دید (Fov) گسترش دهید، فقط به مغز ما نگاه نمی‌کند. هنگامی که شما FOV را گسترش می‌دهید، چیزهایی را می‌بینید که هرگز مشابه آن را ندیدید. این موضوع مثل دیدن عناوین HD ریمستر شده‌ی بد در تلویزیون‌های قدیمی است.

به گفته‌ی مت دیوالد، تنها راه برای اطمینان از این که بازی God of War با FOV عریض‌تر درست و بهتر به نظر برسد، تجربه‌ی آن در حالت UltraWide بوده است.

پورت نسخه‌ی PC بازی God of War با همکاری یک تیم کوچک از استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) و همچنین استودیوی کانادایی Jetpack Interactive توسعه یافته است.

سونی به‌تازگی تریلری از حالت UltraWide نسخه‌ی PC بازی God of War را منتشر کرده است که می‌توانید در قسمت زیر مشاهده و یا دانلود کنید.

❾❻︵✎﹏ȏṃıԀ
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *