یکی از توسعهدهندگان سابق اکتیویژن و مجموعهی Call of Duty طی مصاحبهای اذعان داشت که این مجموعه بیش از تکرار مکررات، به بازنگری و احیای مجدد نیاز دارد.
رابرت بولینگ (Robert Bowling) به عنوان استراتژیست خلاق سابق شرکت اکتیویژن (Activision) و استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) که از سال 2006 تا 2012 در توسعهی عناوین Call of Duty مشارکت داشته است، با انتشار پستی در صفحهی توییتر خود به انتقاد از شرایط فعلی این مجموعه و سیاستهای اعمال شده توسط استودیوهای سازندهی نسخههای مختلف آن پرداخت.
همچنین، وی در پاسخ توییتی دربارهی آیندهی این مجموعه چنین گفت که:
ما بیش از تکرار، به احیای مجدد [این مجموعه] نیاز داریم.
بازی باید مجدداً روی هستهی گیمپلی خود سوار شود، نه اینکه دروازهای به سوی محتویات اضافهی قابل خرید باز کند.
ما پیشتر به گیمرهای این بازی به چشم عضوی از خانواده و جامعهی خود نگاه میکردیم، اکنون این دیدگاه تبدیل به رابطهی فروشنده و مشتری شده است. ما از انتقادات آنها برای پیریزی نقشهی راه خود بهره میبردیم، اما اکنون برای بازاریابی از آنها استفاده میشود.
آقای بولینگ اکنون به عنوان رئیس استودیوی میدنایت سوسایتی (Midnight Society) فعالیت میکند و این استودیو امیدوار است که پایهگذار نسل جدیدی از عناوین چند نفرهی PvP آنلاین باشد.