اخبار بازی

مایکروسافت از علت ایجاد حلقه قرمز مرگ در ایکس باکس 360 می‌گوید

برخی از سران ایکس‌ باکس در جریان مستند Power On: The Story of Xbox، در مورد چگونگی ایجاد حلقه قرمز مرگ در کنسول ایکس باکس 360 صحبت کرده‌اند.

بسیاری از افرادی که کنسول ایکس‌باکس 360 را داشته‌اند، با مشکل حلقه‌ی قرمز مرگ این کنسول آشنایی دارند. این مشکل برای تعداد زیادی از این دستگاه، پیش از معرفی مدل اسلیم ایجاد می‌شد. در حالی که بسیاری این مشکل را ناشی از دما و حرارت کنسول می‌دانستند، اخیراً برخی از سران ایکس‌باکس در مستند Power On: The Story of Xbox اشاره کرده‌اند که این موضوع تنها تا حدی درست است.

به گفته‌ی لئو دل کاستیو (Leo Del Castillo)، که از سال 1999 به عنوان عضو گروه مهندسی سخت‌افزار ایکس‌باکس کار می‌کند، حلقه‌ی قرمز مرگ در ایکس‌باکس 360 به دلیل شکستن کانکتورهای داخل اجزای کنسول ایجاد شد.

در حالی که دلیل شکستن قطعات، توپ‌های لحیم برای چسباندن پردازنده‌ی گرافیکی به مادربرد محسوب می‌شود، اما دمای بالا در داخل ایکس‌باکس 360 تنها مشکل نبوده است. طبق گفته‌های آقای تاد هولمدال (Todd Holmdahl)، که از سال 1999 تا 2014 رئیس بخش سخت‌افزار ایکس‌باکس بوده است، مشکل در این بود که دمای این توپ‌ها اغلب از گرم به سرد می‌رفت. وی در این باره گفت:

همه‌ی این افراد عاشق بازی‌های ویدیویی بودند. بنابراین آن‌ها برای تجربه‌ی بازی‌ها کنسول را روشن و سپس خاموش می‌کردند و وقتی روشن و خاموش می‌شد، انواع استرس‌ها به آن‌ها وارد می‌شد. این فشارها در نهایت منجر به شکستن توپ‌های لحیم‌کاری شد و تا حدی ارتباط بین پردازنده‌ی گرافیکی ایکس‌باکس و مادربرد را قطع کرد.

راه حل ایکس‌باکس برای رفع این مشکل ساده بود. مایکروسافت هر کنسول ایکس‌باکس 360 را که بدون هیچ هزینه‌ای برای مشتری‌ها فروخته شده بود، تعمیر می‌کرد. با این حال، این موضوع به دلیل هزینه‌های هنگفتی که برای شرکت ایجاد می‌کرد، تبدیل به یک مسئله شد. به گفته‌ی پیتر مور (Peter Moore)، رئیس سابق ایکس‌باکس، در آن زمان هزینه‌ی انجام تعمیرات و فروش از دست رفته چیزی حدود 1.15 میلیارد دلار برآورد شد. با این حال، استیو بالمر (Steve Ballmer)، مدیر عامل سابق مایکروسافت، به سرعت بودجه مورد نیاز برای رفع این مشکل را به پیتر مور ارائه داد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *