اخبار بازی

ایکس باکس سری اس در کشورهایی بیشتر از سری ایکس فروخته است

وبسایت تحلیل داده‌های بازار Ampere به تازگی اعلام کرده که کنسول ایکس باکس سری اس در برخی از بازارهای کلیدی عملکرد تجاری بهتری از ایکس باکس سری ایکس داشته است.

این تحلیل‌گر تخمین زده که کنسول‌های ایکس‌باکس تا کنون مجموعا حدود 6.7 میلیون دستگاه فروخته‌اند. این در حالی است که این رقم برای کنسول پلی‌استیشن 5 به بیش از 12 میلیون دستگاه می‌رسد. هم‌چنین کنسول نینتندو سوییچ که سه سالی می‌شود در بازار است موفق به فروش 89.7 میلیون دستگاه شده است. فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، پیش از این گفته بود که انتظار دارد ایکس‌باکس سری اس در طول نسل نهم بیشتر از ایکس‌باکس سری ایکس بفروشد. حال با استناد به Ampere به نظر می‌رسد که صحبت‌های او درست بوده است:

انتشار دو کنسول متفاوت در ابتدای نسل حرکت شجاعانه‌ای از سوی مایکروسافت بود و حالا ایکس‌باکس سری اس ضعیف‌تر موفق شده تا با توجه به کمبود قطعات و موجودی سری ایکس بازار خاص خودش را پیدا کند.

این‌ها صحبت‌های پیرس هاردینگ-رولز (Piers Harding-Rolls)، رئیس بخش تحقیقات بازی‌های ویدیویی Ampere است. ایکس‌باکس سری اس با قیمت 300 دلاری خود به طرز قابل توجه‌ای از سری ایکس 500 دلاری ارزان‌تر است. البته در عوض با سخت‌افزار ضعیف‌تری هم طرف هستیم که به جای 4K، وضوح تصویری بین 1080p و 1440p را هدف گرفته است.

به گفته‌ی Ampere فروش موفقیت‌آمیز سری اس به این معنا است که ایکس‌باکس حالا از طریق بازار دیجیتال درآمد بیشتری را نسبت به پلی‌استیشن کسب می‌کند. پلی‌استیشن 5 بسیار بیشتر برروی نسخه‌ی دارای درایو بلوری خود تمرکز کرده است.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *