اخبار بازی

رده‌بندی سخت‌ترین باس‌های Elden Ring

در این مقاله نگاهی داشته‌ایم به باس‌ها و مینی‌باس‌های عنوان Elden Ring و سخت‌ترین آن‌ها را رده‌بندی کرده‌ایم.

به این نکته توجه کنید استفاده از Ash‌های مختلف خصوصا Mimic Tear، تقریبا تمام باس‌های بازی را تا حد زیادی ساده می‌کند و حتی رتبه‌ی اول این لیست، با استفاده از Mimic Tear در کمتر از دو دقیقه از پای در می‌آید. با این وجود سعی شده سختی باس‌ها به صورت انفرادی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

10- Crucible Knight

به احتمال زیاد اولین باری که با این باس مواجه خواهید شد، در همان اوایل بازی باشد و شما آن چنان از لحاظ Level، سلاح و Armor در وضعیت جالبی قرار ندارید‌. به همین دلیل اولین نبرد شما با Crucible Knight سخت و چالش برانگیز خواهد بود.

نه تنها او به خاطر داشتن سپری بزرگ امکان دمیج دادن از همه جهات را از شما گرفته است، بلکه سرعت حملات او نیز فوق‌العاده زیاد است و آن چنان مجالی برای عقب نشینی یا Heal کردن به شما نمی‌دهد. اگر هم کم کم حرکات او را یاد بگیرید، باز هم دمیج دادن به Crucible Knight نسبتا سخت است چرا که باید زمان‌بندی حملات خود را به نحوی تنظیم کنید که به سپر او ضربه نزنید و از طرف دیگر حملات او بسیار متعدد و با دمیج بالا همراه هستند به همین دلیل اگر طمع کنید و بخواهید بیش از یک یا دو ضربه به او بزنید، عاقبت خوبی در انتظار شما نخواهد بود!

از آن جایی که Crucible Knight یکی از مینی باس‌های Elden ring است، در طول بازی چندین و چند بار ممکن است با او برخورد داشته باشید.‌ سخت‌ترین ورژن این مینی باس از نوع Duo یا همان دوتایی است. جایی که یکی از آن‌ها با نیزه بلندش به شما حمله می‌کند و دیگر با حملات Ranged. اما از آن جایی که آن نبرد در اواخر بازی صورت می‌گیرد و شما احتمالا بسیار قوی هستید، نباید چالش خاصی برای شما داشته باشد.

9- Starcourage Radahn

این باس نه تنها یکی از جذاب‌ترین باس‌های Elden Ring به شمار می‌آید، بلکه به خاطر متفاوت بودن نوع مبارزه و همین‌طور اهمیت بالای این باس از لحاظ داستانی، می‌توان Radahn را یکی از بهترین باس‌های کل آثار فرام سافتور به شمار آورد.

نبرد با او در منطقه‌ی متروکه‌ای از بازی و در جریان یک فستیوال انجام می‌شود. جایی که مبارزان مختلفی تلاش دارند Starcourage Radahn را از پای درآورند و سال‌هاست که در این زمینه ناکام مانده است. Starcourage Radahn یکی از Demi God‌های بازی است و نه تنها پیش زمینه داستانی جالبی دارد، بلکه با شکست او Great Rune او و کمانش را نیز می‌توانید به دست آورید.

در مورد خود مبارزه باید بگویم از آن‌جایی که نبرد در فضایی بسیار بزرگ انجام می‌شود، امکان عقب نشینی را کاملا برای مخاطبان فراهم می‌سازد. از طرف دیگر چه در فاز اول و چه در فاز دوم، می‌توانید دلاوران و مبارزان مختلفی را در همان Arena احضار کنید که فوق‌العاده به شکست او کمک خواهند کرد چرا که با ایجاد سردرگمی برای باس ‌و Aggro کردن او، به شما زمان کافی برای حمله یا عقب‌نشینی را می‌دهند. بدیهی است اگر بخواهید به صورت انفرادی با او مبارزه کنید کار به مراتب سخت‌تری خواهید داشت.

8- black blade Kindred

درست به خاطر دارم که اولین باری که با این مینی باس روبه‌رو شدم، از روی ظاهر این باس متوجه شدم که قطعا مرا له می‌‌کند! و همین اتفاق هم افتاد. حملات پی‌درپی و بی‌وقفه، Range فوق‌العاده بالای حملات او، چابکی بسیار بالا و اعمال کردن Blood Loss دست در دست یکدیگر داده‌اند تا این مینی‌باس را بسیار چالش برانگیز کنند.

تقریبا هر بار که با این باس روبه‌رو شوید، کار سختی را پیش رو خواهید داشت (فارغ از Level شخصیتتان) چرا که میزان سلامتی بالای Black Blade Kindred و سرعت فوق‌العاده بالای حملات او، کار را برای مخاطبان سخت خواهد کرد. یکی دوتا از حملات او نیز توانایی One Shot کردن شما را دارند.
البته پس از هر بار نبرد با او، به راحتی می‌توانید به نقاط ضعف این باس پی ببرید تا در نبردهای آتی دچار زحمت کمتری برای شکشت این باس شوید.

7- Dragonlord Placiducax

این باس یکی از باس‌های نسبتا مخفی بازی است چرا که راه رسیدن به این باس بسیار نامعقول و عجیب است و ممکن است بسیاری از مخاطبان از وجود این باس اطلاع نداشته باشند.
اما اگر به هر روشی توانستید مکان این باس را پیدا کنید، خود را برای چالشی سخت آماده کنید. باس Dragonlord Placiducax یک اژدهای دو‌ سر است که حملات AOE فوق‌العاده قدرتمندی دارد و حتی اگر HP شما بسیار بالا باشد، باز هم بسیاری از حملات او بیشتر خط سلامتی شما را از بین خواهند برد.

مانند تمام اژدهاهای Elden Ring، بهترین استراتژی نزدیک بودن به بدن اژدها، زدن چند ضربه و آماده شدن برای حملات اژدهاست. البته مشکلی که در این باس وجود دارد این است که پس از چند ثانیه که نزدیک او باشید، با استفاده از رعد و برق اطراف خود و شما را مورد حمله قرار می‌دهد و اگر در طی دو ثانیه نتوانید از مهلکه دور شوید، دمیج بسیار زیادی دریافت می‌کنید. البته بدیهی است اگر Build شما جادوگر باشد این مبارزه روند متفاوتی به خود می‌گیرد اما حتی با این وجود هم نبرد سختی در انتطار شماست.

یکی از مواردی که این باس را بسیار چالش برانگیز می‌کند، داشتن حمله‌ای است که طی دو ثانیه شما را می‌کشد. در اواخر فاز دوم، Dragonlord Placiducax با استفاده از هر دو سر خود لیزری شلیک می‌کند آن هم با الگویی تصادفی و غیرقابل‌ پیش‌بینی. تنها دو برخورد با لیزر کافی است که کل سلامتی شما به صفر برسد. اگر این حمله نبود، در کل این باس فایت به مراتب کم چالش‌تر می‌شد.
با این وجود اگر با حوصله بازی کنید، نباید بیش از سه چهار تلاش برای شکستش نیاز داشته باشید.

6-Fallingstar Beast

این باس برای من به شخصه یکی از اعصاب خرد‌کن‌ترین باس‌های کل بازی بود. اولین مواجه من با این باس در یکی از معدن‌ها و در محیطی فوق‌العاده کوچک بود. بزرگ‌ترین مشکل من با این باس حملات دامنه‌دار این باس بود به طوری که حتی به زحمت اجازه Heal کردن را به من می‌داد.

نکته جالب این‌جاست حتی پس از سه بار مبارزه با این باس، هنوز به درستی الگوی حملات او را بلد نیستم و نمی‌دانم بهترین زمان برای حمله کردن چه زمانی است. هم‌چنین لازم به ذکر است که یکی از حملات این باس که لیزر است به راحتی هر بازیکنی را One Shot می‌کند.
البته شاید برای شما دوستان این مینی‌باس آن قدر ها سخت نبوده باشد، اما به شخصه چالش زیادی سر شکست این مینی‌باس تجربه کردم.

5- Maliketh The Black Blade

این باس، که یکی از باس‌های اصلی داستانی نیز محسوب می‌شود، رتبه پنجم سخت‌ترین باس‌های Elden Ring را به خود اختصاص می‌دهد. در فاز اول شکل و شمایل این باس به شکل Clergyman Beast است و حملات متفاوتی دارد. فاز اول آن‌چنان سخت نیست و به غیر از یکی دو حمله AOE، آن‌چنان نکته‌ی خاصی ندارد. اما در فاز دوم کاملا سبک و سیاق مبارزه عوض می‌شود و چالش نبرد نیز چند برابر می‌شود. در فاز دوم انتظار سرعت بیشتر، آسیب ببشتر و حرکات سریع‌تر را داشته باشید چرا که Maliketh The Black Blade فوق‌العاده تهاجمی و وحشیانه حمله می‌کند.

4- Mohg Lord of Blood

یکی دیگر از Demi God‌های مخفی بازی، Mohg است. این باس فایت یکی از متفاوت‌ترین نبرد‌های کل Elden Ring به شمار می‌رود. او نسبتا کند است، اما آسیب بسیار زیادی وارد می‌کند و همان‌طور که از این باس هم مشخص است، باید انتظار Blood Loss را نیز داشته باشید.

فاز دوم این نبرد به مراتب از فاز اول سخت‌تر است چرا که اکثر محیط بازی از خون و آتش پوشیده می‌شود و فقط راه رفتن در این محیط به شما آسیب می‌رساند. مانند همیشه استفاده از Mimic Tear به شدت به شما کمک می‌کند چرا که او حملات AOE زیادی ندارد و فقط روی یک نفر متمرکز می‌شود.

3- Radagon & Elden Beast

آخرین باس داستانی بازی Elden Ring، دو باس Radagon & Elden Beast است. در ابتدا با Radagon مبارزه خواهید کرد. این مبارزه آن‌قدر سخت نیست اما چالش‌های مخصوص خودش را داراست. نکته مهم این است که نباید از Healing‌های زیادی در این فاز اول استفاده کنید چرا که آن‌ها را برای فاز دوم و مبارزه با Elden Beast نیاز خواهید داشت.

فاز دوم مربوط به Elden Beast است. این باس نه تنها حملات Ranged قدرتمندی دارد، بلکه از فاصله نزدیک نیز کار را برای شما سخت خواهد کرد. البته اگر در فاز اول زیاد از Healing استفاده نکرده باشید و در فاز دوم مدام نزدیک بدن او باشید، کار سختی برای از پیش بردن این باس نخواهید داشت.

2- Godskin Duo

در طول بازی چندین و چند بار با Godskin در شکل‌های مختلفی مثل Apostle یا Noble مواجه خواهید شد. اما بلاشک سخت‌ترین نوع این باس، ورژن دوتایی یا همان Duo آن است. در این حالت کار شما فوق‌العاده سخت است چرا که هر دوی آن‌ها بسیار سریع هستند و نه تنها از Ranged Attack قوی استفاده می‌کنند، بلکه از فاصله نزدیک نیز حملات سهمگینی دارند و نبرد به صورت همزمان با هر دوی آن‌ها از فاصله نزدیک تقرییا غیرممکن است. استفاده از Mimic Tear نبرد را متعادل می‌کند چرا که تمرکز آن‌ها از روی شما برداشته می‌شود. با این وجود باز هم کار سختی پیش روی شماست.

نکته جالب این‌جاست هر دوی آن‌ها یک خط سلامتی مشترک دارند و کشتن یکی از آن‌ها کار را ساده‌تر نمی‌کند چرا که ۱۵ ثانیه بعد دشمن باقی مانده نفر دوم را زنده می‌کند و دوباره روز از نو و روزی از نو!

1- Malenia Goddess of Rot

بدون هیچ شکی و با فاصله‌ی بسیار زیاد، سخت‌ترین باس بازی Elden Ring، باس Malenia Goddess of Rot است. Malenia یک Demi God است و جزو باس‌های مخفی بازی است که راه طولانی برای رسیدن به او باید طی کنید و یک منطقه‌ی کاملا مخفی را باید آزاد کنید.

اما برویم سراغ خود باس‌؛ یکی از ناجوانمردانه‌ترین ویژگی‌هایی که سازندگان می‌توانند به یک باس بدهند، توانایی Heal کردن است‌. اما این تمام ماجرا نیست. Malenia از راه‌های معمولی Heal نمی‌کند، بلکه با هر ضربه و آسیبی که به شما وارد می‌کند، مقداری HP دریافت می‌کند!
یعنی اگر شما یک سوم سلامتی این باس را کم کنید و برای چند لحظه بی‌دقتی به خرج دهید و اسیر یکی از کمبو‌های مرگ‌بار او شوید، تقریبا تمام HP خود را بر می‌گرداند!
این تمام ماجرا نیست. حملات او فوق‌العاده سریع و مرگبار هستند و یک فن به خصوص او، به راحتی در کسری از ثانیه شما را از پای در می‌آورد.

بعد از کلی تلاش و دقت وقتی HP او را به صفر می‌رسانید، کات سین پخش می‌شود و دوباره سلامتی او هشتاد درصد پر می‌شود. در فاز دوم، او حملات قدرتمند با دامنه‌ی بالای Scarlet Rot را داراست و فراموش نکنید Healing او نیز هم‌چنان پا بر جاست!
البته با استفاده از Mimic Tear و قرار دادن Ash of War که Blood Loss به شمشیر شما اضافه می‌کند، کمتر از دو دقیقه می‌توانید او را از پای درآورید. اما اگر قصد دارید تنها با او مبارزه کنید، جهنم در انتظار شماست!

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *