اخبار بازی

میزان فروش PS5 بیش از 13.4 میلیون دستگاه است – واران گیم

بر اساس گزارش مالی سونی در پایان دومین سه ماه مالی سال، میزان فروش PS5 از زمان عرضه تا آخرین آمار بیش از ۱۳.۴ میلیون دستگاه است. کنسول نسل نهمی سونی در سه ماه دوم مالی سونی (تا پایان ماه سپتامبر) بیش از ۳.۳ میلیون دستگاه به فروش رفته‌است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

اخیرا شرکت سونی کنفرانس مالی مربوط به سه ماه دوم سال مالی جاری خود را برگزار کرده و طی این کنفرانس اطلاعات مهمی را در زمینه میزان فروش کنسول و بازی‌ها پلی استیشن به اشتراک گذاشته‌است. در سه ماه دوم سال مالی کنسول پلی استیشن ۵ بیش از ۳.۳ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به فروش رفته‌است که در مجموعه میزان فروش کلی این کنسول از زمان عرضه را به بیش از ۱۳.۴ میلیون دستگاه می‌رساند. بخش فروش کنسولی سونی در مدت این سه ماه حدود ۵.۸۶ میلیارد دلار درآمد زایی داشته و حدود ۷۵۰ میلیون دلار سود کسب کرده‌است.

در کنار انتشار آمار میزان فروش PS5 اطلاعاتی درباره درآمد کلی بخش سرگرمی سونی نیز منتشر شد. شرکت ژاپنی از ابتدا سال مالی جدید حدودا ۷.۶ میلیون دلار درآمده داشته‌است. این میزان برای مدت مشابه سال قبلی ۱۲.۸ میلیون دلار بوده‌است. در سال مالی جاری درآمد حاصل از میزان فروش بازی‌های پلی استیشن ۷۶.۴ میلیون دلار بوده‌است که حدودا ۶۳ درصد این آمار، مربوط به فروش دیجیتالی است. شبکه پلی استیشن حدودا ۱۰۴ میلیون کاربر فعال دارد که به صورت میانگین ۳۶.۲۷ دلار طی هر سه ماه هزینه می‌کنند.

مطابق پیشینی تحلیلگران سونی، این شرکت تا پایان سال مالی جاری حدودا ۲۷.۱۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت و حدودا ۳.۰۴ میلیارد دلار به این شرکت سود رسانی خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *