اخبار بازی

شایعه: ملاقات جیم رایان با رئیس انجمن ضدانحصاری اروپا درباره معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت

گفته می‌شود جیم رایان درباره خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با رئیس انجمن ضدانحصاری اروپا ملاقاتی داشته است.

یکی از افراد آشنا با پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت ادعا کرده است جیم رایان، رئیس بخش گیمینگ شرکت سونی با مارگرت وستگر، رئیس انجمن ضدانحصاری اروپا در روز چهارشنبه ملاقاتی داشته است تا درمورد معامله ۶۹ میلیارد دلاری خرید سازنده Call of Duty توسط ردموندی‌ها گفتگو کنند.

این ملاقات درحالی رخ داده که اداره تنظیم رقابت اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا این هفته به مایکروسافت درباره اثرات احتمالی ضدرقابت ادغام غول نرم‌افزاری ایالات متحده آمریکا و سازنده ایکس باکس با اکتیویژن بلیزارد در معامله‌ای که بزرگ‌ترین خرید تاریخ صنعت گیمینگ است، هشدار دهد.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن قصد دارد دررقابت با تنسنت و سونی، رهبران صنعت قوای خود را تقویت کند؛ هرچند شرکت ژاپنی از این معامله انتقاد کرده است و از ادارات نظارتی درخواست وتوی این معامله را دارد. فرد مطلع درباره معامله جزئیات ردوبدل شده بین رایان و وستگر را اعلام نکرده است. کمیسیون اروپایی هم که تا تاریخ ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ (۱۱ آوریل ۲۰۲۳) درباره این خرید تصمیم خواهد گرفت، هنوز به درخواست جوابیه به این خبر واکنشی نشان نداده است.

لازم‌به‌ذکر است درهمین‌حال کمیسیون تجارت فدرال آمریکا هم برای جلوگیری از تکمیل معامله شکایتی تنظیم کرده است و اعضای ادارات تنظیم رقابت انگلیس هم درباره این ادغام نگرانی‌هایی ابراز کرده‌اند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *