اخبار بازی

اسپنسر: تمرکز خرید اکتیویژن بلیزارد نه روی کالاف دیوتی، بلکه روی کندی کراش است

فیل اسپنسر بار دیگر تاکید کرد خرید اکتیویژن بلیزارد بیشتر به خاطر پیشرفت فعالیت‌های شرکت مایکروسافت در بازار موبایل است.

اسپنسر در مصاحبه‌ای با The Verge اعلام کرد بازی‌های موبایل رشد بسیار بیشتری نسبت به کنسول یا پی سی دارند. از همین رو وی می‌گوید هدف اصلی مایکروسافت از خرید اکتیویژن بلیزارد مربوط‌به بازی‌های موبایلی به مانند Candy Crush است. در ادامه اسپنسر اعلام کرد ایکس باکس در بازار موبایل نقش بسیار اندکی دارد؛ به همین خاطر فیل اسپنسر حضور جدی‌تر مایکروسافت در بازار موبایل را ضروری می‌داند.

اسپنسر در این‌باره توضیح داد: «اگر نتوانیم روی موبایل‌ها و روی هر صفحه‌ای که کسی می‌خواهد روی آن بازی کند مشتری پیدا کنیم، ما واقعا از بخش مهمی از صنعت بازی محروم می‌شویم که اداره یک تجارت جهانی را بسیار چالش‌برانگیز خواهد کرد».

در ادامه اسپنسر اعلام کرد با افزایش رشد بازی‌های موبایل و توقف رشد بازی‌های کنسولی، سهم مایکروسافت از این بازار کاهش می‌یابد. او در ادامه توضیح داد: «اگر می‌خواهید یک تجارت بزرگ در مقیاس جهانی را اداره کنید، بسیار اهمیت دارد که مشتریان خود را در جایی تمایل دارند بازی کنند، پیدا کنید. به دلایل بیشتر و بیشتر، پلتفرم موبایل جایی است که مردم می‌خواهند بازی کنند».

اسپنسر در ادامه به‌صورت غیرمستقیم به انتقاد سونی در مورد مالکیت آینده‌ی مایکروسافت روی سری کالاف دیوتی پاسخ داد: «این ایده که همه چیز اکتیویژن به سری Call of Duty روی کنسول‌ها مربوط می‌شود، تفکری است که احتمالا توسط رقیب کنسولی ما ایجاد شده است».

بازی Candy Crush

اظهارات اسپنسر یادآور گفته‌های او در گذشته است. او در مصاحبه‌‌ی ماه آگست گفت موبایل بزرگ‌ترین پلتفرم بازی روی کره زمین است. در ماه اکتبر، او اشاره کرد که این شرکت قصد دارد با سری کالاف دیوتی به مانند Minecraft رفتار کند و آن را چندپلتفرمی باقی نگه دارد. همچنین در پرونده ارائه‌ شده‌ی مایکروسافت به اداره رقابت و بازار بریتانیا ذکر شده است که ایکس باکس قصد دارد یک فروشگاه موبایل افتتاح کند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی اخبار بازی را با تیم واران گیم و سایر کاربرها در میان بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *