اخبار بازی

تبدیل ایدوس شانگهای به استودیو گیرباکس شانگهای توسط شرکت امبریسر

گروه امبریسر تصمیم گرفته است نام ایدوس شانگهای را به Gearbox Shanghai تغییر دهد تا شاهد اولین تیم گیرباکس در آسیا باشیم.

گیرباکس اینترتینمت، سازنده مجموعه Borderlands اعلام کرد که گروه امبریسر به‌عنوان صاحب ایدوس و گیرباکس تصمیم گرفته است ایدوس شانگهای را تبدیل به استودیو گیرباکس شانگهای کند. امبریسر همین امسال استودیوهای ایدوس در مونترآل، شربروک و شانگهای را از شرکت اسکوئر انیکس خریداری کرد. از حالا به بعد، ایدوس شانگهای با اسم جدید به‌عنوان یک استودیو پشتیبان برای گیرباکس کار خواهد کرد.

این اولین حضور گیرباکس در منطقه آسیا است؛ جایی که شرکت مورد بحث، آن را «یک بازار مهم در استراتژی رشد بلندمدت شرکت» به شمار می‌آورد. ایدوس شانگهای که در ۲۰۰۸ تأسیس شد، پیش‌تر روی بازی‌های AAA متعددی از شرکت اسکوئر انیکس نظیر بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy، بازی Shadow of the Tomb Raider و بازی Deus Ex: Mankind Divided کار کرده بود.

ظاهرا تجربه‌ی این استودیو در ساخت بازی بوردرلندز بعدی یا Tiny Tina بعدی موثر واقع خواهد شد؛ به‌خصوص اگر شرکت تصمیم بگیرد این مجموعه را به بازار آسیایی وارد کند. حتی ممکن است یک بازی موبایلی از Borderlands در دست ساخت باشد. جیجی نینگ، مدیرکل ایدوس شانگهای به ایفای نقش خود در شرکت ادامه خواهد داد، ولی باید از این به بعد به گیرباکس پابلیشینگ که در سان فرانسیسکو واقع شده، گزارش دهد.

به‌تازگی استودیو اسکوئر انیکس مونترآل توسط امبریسر تعطیل شد؛ آن هم درحالی‌که تنها سه هفته قبل به استودیو اونوما تغییر نام داده بود. ظاهرا امبریسر بعد از خرید چند تیم از اسکوئر انیکس، مشغول برنامه‌ریزی‌های گوناگون برای آن‌ها به هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سود فعالیت‌های این استودیوها است. Embracer Group در ماه اوت از هشت خرید دیگر شامل Middle-earth Enterprises رونمایی کرد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *