اخبار بازی

شیائومی تا چه زمان بزرگ ترین تولید کننده گوشی باقی خواهد ماند؟

ماه گذشته دوره تاریخی بسیار مهمی برای شیائومی محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۲۰ با پشت سر گذاشتن هوآوی تبدیل به سومین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند شد. با این حال موقعیت این شرکت در این نقطه متوقف نشد و شیائومی به جایگاه مهم‌تری دست یافت.

طبق تحلیل موسسه Canalys این شرکت توانست در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی با پشت سر گذاشتن اپل، جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند جهان را نیز به خود اختصاص دهد. قیاس سهم ۱۷ درصدی شیائومی در مقایسه با سهم ۱۴ درصدی اپل، موفقیت بزرگ شیائومی را به خوبی بازتاب می‌دهد. با این وجود ما هنوز هم به موقعیت کنونی شیائومی نرسیده‌ایم.

طبق گزارش Counterpoint Research، شیائومی در ماه ژوئن ۲۰۲۱ توانست با عبور از سامسونگ، پس از ۸ سال جایگاه اول بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان را از این غول کره‌ای تصاحب کند. سامسونگ با ۱۵.۷ درصد از سهم بازار، هنوز هم نسبت به سهم ۱۷.۱ درصدی شیائومی مقدار کمتری گوشی فروخته است.

نابراین اکنون پس از تبدیل شدن شیائومی به بزرگ‌ترین تولید کننده و عرضه کننده گوشی در جهان، این سوال مطرح می‌شود که این شرکت تا چه زمانی می‌تواند این جایگاه را در اختیار خود نگه دارد؟ این دقیقاً همان دلیلی است که این مقاله نوشته شد و همان دلیلی است که شما در ادامه همراه ما خواهید بود.

احتمالاً بزرگ‌ترین دلیلی که باعث ترقی شیائومی شد، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹ علیه هوآوی بود. تحریم‌های شدید آمریکا علیه هوآوی باعث شد این غول چینی از سال ۲۰۱۹ تاکنون به تدریج رتبه خود در بازار جهانی را از دست بدهد. تحریم‌های مذکور به شیائومی اجازه داد که یک قدم فراتر رفته و نهایتاً در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، هوآوی را پشت سر بگذارد.

به این ترتیب هوآوی در همان بازه زمانی جایگاه خود را در میان ۵ عرضه کننده برتر گوشی در جهان از دست داد. همین اتفاق در جولای ۲۰۲۰ در داخل چین نیز تکرار شد. شیائومی از این فرصت استفاده کرد تا کسب‌وکار خود را به بیش از ۱۰۰ بازار مختلف، به‌خصوص در اروپا، خاور میانه و دیگر اهداف اصلی هوآوی گسترش دهد.

مشاهده ادامه مطلب در تکفارس

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *